Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hobbydoos receptenboek :)

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hobbydoos receptenboek :)
    Posted: 31 Maart 2012 om 17:30
Hebben jullie ook wel eens zoiets van pfffffffffffff wat moet ik nou weer koken? Eens wat anders dan de ordinaire hollandse pieper?
Wat vinden jullie ervan om met elkaar een receptentopic vol te storten om elkaar te inspireren in de keuken Big smile

Ik zal aftrappen met 2 recepten waar ik altijd de spullen voor in huis heb.

Groene macaroni
Wat heb je nodig? (dit is op basis van 4 personen)
-een zak penne (macaroni; mag natuurlijk ook een ander soort zijn!)
-anderhalve doos spinazie à la crème blokjes (vriezer)
-een potje groene pesto
-2 blikjes tonijn op water

Kook de macaroni volgens verpakking. Ontdooi de spinazie à la crème (dit kun je bijv. ook vast 's morgens in de koelkast zetten) en verwarm deze. Doe er een half potje groene pesto doorheen en de tonijn. Verwarm dit goed door.
Doe de saus door de macaroni.

Je kunt er eventueel ook nog fijn gesneden hard gekookt ei doorheen doen.

Eet smakelijk! Tongue

Pilav
Wat heb je nodig: (op basis van 4 personen)
-500gram kipfilét
-750 gram uien
-een groot blik perziken
-1 goedkoop zakje tomatensoep
-sambal
-verse knoflook
-2 eetlepels ketjap
-zout en peper
-zilvervliesrijst

Kook de rijst volgens verpakking. Pel en snij de uien en bak deze met de kipfilét en alle kruiden (behalve de ketjap) in een beetje olie.
Laat de perziken uitlekken, MAAR vang het sap op in een schaal. Maak het zakje tomatensoep aan met de perzikensap. Voeg de ketjap toe aan de uien en kipfilét en de aangemaakte tomatensoep.
Laat dit even doorpruttelen.
Wordt je saus te dik? Doe er dan wat heet water uit de waterkoker bij tot je de gewenste dikte hebt.

Eet smakelijk! Tongue

Wie volgt????????

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 17:33
een heel makkelijk recept.

shoarma bakken in een ovenschotel doen
daar boven op sperciebonen (evt. blik)
en daar bovenop zwitserse ovenschotel van aviko
een tijdje in de oven en klaar is kees

WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 20:14
Pastasalade. 
pasta koken
selleriesalade erdoor, tomaatjes, lenteui, paprika, met vlees; ham of kippen reepjes (beleg)
Soms doe ik er perziken op sap doorheen (klein gesneden!) \
Een dag van te voren maken, en op het allerlaatst chashewnoten gehakt erdoor.

sajoer boontjes met witte rijst.
Conimex boemboe sajoerboontjes, spercieboontjes koken, boemboe erbij en doorwarmern. één dag van te voren maken...nog lekkerder. wie zonder vlees wil een gekookt eitje erbij, heerlijk!

snel en lekker
:) :)

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 21:51
Snelle chili con carne:

Nodig:
1 blik capucijners
rundgehakt
2 grote uien
knoflook
2 rode paprika's in blokjes (ik heb ze meestal al kant en klaar gesneden in de diepvries liggen)
1 zakje mix voor chili con carn van Knorr
1 groot blik tomatenpuree

Uien snipperen
blik capucijners uit laten lekken
knoflook heel fijn snipperen
Gehakt rullen in de pan, uien toevoegen en even lekker laten pruttelen
knoflook toevoegen en even meebakken
paprika's erbij en meebakken
tomatenpuree erbij en even meewarmen
het zakje Knorr volgens de gebruiksaanwijzing erbij
Op het laatste moment de uitgelekte capcijners mee warmen

Zelf vind ik het lekker om ook een klein blikje in blokjes gesneden ananas erbij te doen voor het frisje, maar onze kinderen zijn er niet zo dol op
Lekker met een frisse salade erbij
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
sjaak View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sjaak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 23:44
Vruchtenrijst:

Rijst koken.
Kipfiletblokjes bakken,gesneden banaan erbij,blikje mandarijntjes,klein blikje ananas erdoor.Dan pak tomato frito erdoor.Lekker pittig maken met paprikapoeder en beetje sambal.Voor de liefhebbers kunnen er ook nog champignons door(lusten ze bij mij niet).Lekker laten pruttelen en samen met de rijst eten.(ps.de rijst kook ik in een kippenbouillonblokje.)
[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">
Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2012 om 09:03
Wat bij ons favoriet is (vooral bij mijn 3-jarige slechte eter) is Dora-pasta. Ik heb dus altijd wel een pak in huis. Soms met een sausje uit een pakje, soms met gepureerde groenten-saus.
Dus:
1 pak Dora-pasta
2 paprika's (waar ze dus ook verzot op is en ik altijd in huis heb)
gehakt of een blikje smac
mexico-melange
restant van de groenten van max 2 dagen ervoor
Als de pasta gekookt is, alles in één pan doen en smullen maar
Back to Top
hitsje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hitsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 20:16
Goed idee dit!
Vandaag hebben we dit Kip pilav geprobeerd, was echt lekker!! En makkelijk na een dag werken.

1 van onze favoriete en makkelijk recepten:
sate gehakt schotel.
Nodig:
Gehakt
satésaus die je nog moet aanmaken met heet water
gesneden spitskool 
en aardappel puree voor oven schotels.

Bak de gehakt rul. 
In een andere pan de spitskool roerbakken.
De aardappelpuree aanlengen met water.
Als de gehakt gaar is en ongeveer drie eetlepels satésaus er bij doen en er heet water opgieten, goed roeren totdat er een saus ontstaat.

Als alles klaar en gaar is eerst de gehakt in de ovenschotel doen, daarboven op de spitskool en dan de aardappelpuree.
Dan in de oven tot dat er een lekker bruin korstje op de aardappelpuree is.

Eet smakelijk!

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 20:18
Ik wil morgen spitskool eten,ga het gelijk uitproberen.Bedankt.
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2012 om 11:07
ik heb hier een spitskool liggen en wist niet hoe ik het klaar moest maken. Nu dus wel, hoe lang moet je de kool roerbakken? tot het zacht is, glimt? Echt nog nooit een kool klaar gemaakt.
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2012 om 12:30

De spitskool ( mjummie, die eet ik vaak!) kan je idd roerbakken dat hoeft niet lang. Moet wel een beetje knaperig blijven.

Je kan het ook koken, 5 minuten is echt meer dan genoeg.
Of ik gebruik het idd vaak in overschotels. ik heb nog een heel lekker recept met spitskool en gehakt maar dat moet ik dan even overtikken.

Oh heel kort koken paar minuten en dan afgieten en er komijnekaasblokjes doorheen is ook mjummie!
Back to Top
Kaki View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kaki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2012 om 12:42
Originally posted by hitsje hitsje wrote:

Als alles klaar en gaar is eerst de gehakt in de ovenschotel doen, daarboven op de spitskool en dan de aardappelpuree.
Dan in de oven tot dat er een lekker bruin korstje op de aardappelpuree is.

Eet smakelijk!

Heerlijk! Ik doe er altijd nog seroendeng overheen nadat de schotel uit de oven komt. Jammie!
Groetjes Claudia
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2012 om 12:56
Ik weet ook nog een lekkere ovenschotel met spitskool.
Aardappels koken en puree van maken,
spitskool even overkoken
Varkenshaas (is het lekkerste, maar kipfilet is natuurlijk goedkoper en ook prima) marineren 
in Conimex Marinademix sate.
En dan heb je nog kerriesaus nodig, die vind ik ook het lekkerste van Conimex.

Ovenschaal invetten, onderin de spitskool, kerriesaus er overheen, dan de varkenshaas of kipfilet en
tenslotte de aardappelpuree erover. De oven in en smullen maar! 

Een ander lekkere overschotel met zuurkool, gehakt en banaan vind ik deze: http://www.smulweb.nl/recepten/827378/Zuurkool-banaan-ovenschotel

Groetjes, Saskia
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2012 om 13:34
ik heb dit weekend de pilav gemaakt mjam mjam mjam het was HEERLIJK
Back to Top
hitsje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hitsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2012 om 15:42
Inderdaad niet te zacht lekker knapperig en seroendeng erbij is ook heerlijk, was ik gisteren heelmaal vergeten erbij te zetten.
Back to Top
Daymoon View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Daymoon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2012 om 15:54
Andere variant groene macaroni:

Macaroni
spekblokjes
spinazie a la creme
pakje paturain

Macaroni koken volgens pak, spekjes uitbakken en spinazie erbij (ik giet altijd wel even wat vet weg van de spekjes). Als de spinazie is ontdooit paturain erbij en even laten doorkoken. Heerlijk!
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2012 om 16:01

SNELLE MACARONI MET IJSBERGSLA

Spiraal macaronie of een andere soort.
IJsbergsla
Boursin
Spekjes
Blik perzikken
Evt. champignons uitgebakken.

Pasta klaarmaken als op verpakking.
Spekjes bakken, vet er af gieten. Met de Boursin ( of goedkoper merk) door de pasta roeren.

Dan de in blokjes gesneden perzik, in fijne reepjes gesneden ijsbergsla er door heen scheppen. Eventueel de aangebakte champignons er bij.

En smullen maar.

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2012 om 16:17
Even de geordende kant in mij: Misschien is het handig om net als Jips even de naam of hoe je het ook noemt van het recept dik gedrukt (en onderstreept) te vermelden. Want als we een pagina of wat verder zijn met lekkere recepten zoekt dat stukken makkelijker ... Of is dit ijdele hoop? Smile
Back to Top
engel View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2012 om 20:16
Oh, wat een lekkere recepten maar... die pakjes en zakjes staan mij niet zo aan i.v.m. de hoge bloeddruk!
Lekker recept met spitskook maar kan prima met gewone witte kool
teen knoflook
gesneden ui
eetlepel sambal
200 gram gehakt
1/4 witte kool
1 kop bulgur
zout/peper voor de liefhebber bouillonblokje (ik mag het niet)
in 2 eetlepels knoflook, ui en sambal fruiten
gehakt erbij laten bruine
dan geschaafde witte kool goed omscheppen dan 1 kop bulgur erbij goed doorroeren kop boulon erbij deksel op de pan vuur zachtjes en laten garen +_ een kwartiertje en dan opscheppen, heerlijk! je kunt er een salade bij geven maar wij doen meestal tomatenpartjes erbij. Eetsmakelijk!
variant i.p.v. sambal kerrypoeder en wat stukjes anannas er door roeren.
lieve groet Constance
Back to Top
engel View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2012 om 20:19
Sinds kort heb ik een slow cooker nou die is helemaal geweldig vooral voor stoofpotjes en je hebt er geen omkijken naar. Een hele rode kool met appeltjes enz. gaat er ook in de porties vries ik in! Suddervlees, chili concarne enz. heerlijk!Echt een aanrader voor de liefhebber!!
lieve groet Constance
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2012 om 23:13

Brieschotel

Voor 4 personen

200 gr Brie

Doosje champignon,   ovenschaal 2 liter

Ketjap

400 gr Aardappelschijfjes

Slagroom

2 uien

Geraspte kaas

Aardappelen schillen en in plakjes snijden (en wassen) en koken in kokend water 4 minuten (half gaar) champignons in plakjes snijden  en  voor bakken zonder boter. De uien fijn snijden, en fruiten in boter of olijfolie. Champignons erbij en een scheutje ketjap en door elkaar  roeren. Brie in plakjes snijden. Ovenschaal insmeren en een laagje aardappelen dakpansgewijs erin Laagje brie, prutje van ui champignons en ketjap erop. Laagje Brie en weer een laagje aardappelen Slagroom erover heen gieten en afwerken met de geraspte kaas. In de oven op 180 graden een half uurtje.

Is ook lekker met gehakt of met kipblokjes

Eet smakelijk, 

Lekker met rauwkost .

een vegetarische schotel, die ook heel goed kan met vlees
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns