oude ouders?? |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Mayabees ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 23 April 2012 om 13:21 |
Waarom oordelen mensen toch altijd zo gauw overal over terwijl ze niet eens het verhaal er achter weten. Ik was 42 jaar toen ons eerste kindje (en mogelijk laatste? is via IVF gebeurd) geboren is. Gelukkig zie ik er niet oud uit, maar mijn vriendin heeft ook op haar 42ste nog een kindje gekregen en die krijgt regelmatig te horen dat het zielig is voor haar zoontje zo'n oude moeder. Maar ja je hebt kinderen niet voor het kiezen. Wij zijn allebei laat in een vaste relatie gestapt, omdat we de ware niet konden vinden toen lukte het bij ons ook nog niet eens. Mijn vriendin vindt er erg vervelend, maar wij zijn toch niemand verantwoording schuldig? Zijn hier meer "oude ouders" op het forum? |
|
![]() http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
![]() |
|
ElleBelle ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
er zijn veel jonge ouders die 'ouder' zijn dan oude ouders...
Ik denk dat je meer van je kind geniet als je op 'latere' leeftijd mama bent geworden. Ik was 27 toen ik mama werd, niet oud, maar toch ook niet piepjong meer. (ik ben wel één van de oudste mama's aan de schoolpoort)
|
|
![]() http://pinterest.com/ellejientje/ |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Nou ik vind dat het draait om de liefde die je je kind meegeeft en een goede basis voor zelfvertrouwen voor je kindje. Of je 20 bent of 40 lekker belangrijk! Ja maar de kans dat je kind zonder een ouder opgroeit bla bla... Mijn vriendin was ouderloos toen ze 11 was en haar vader op 38 jarige leeftijd overleed dat zegt dus niets!
Ik zou ook nog graag kinderen willen en als dat mij gegunt is dan ben ik ook een "oude" moeder.
|
|
![]() |
|
Vifke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1594 |
Als ik een ding geleerd heb in het leven is niet te luisteren, en je zeker niet druk te maken over wat anderen wel vinden.
Krijg je kinderen te jong ze hebben iets te zeggen en lig je voortdurend op de tong (ik was 16 toen ik mijn dochter kreeg dus kan erover mee spreken) Krijg je kinderen als je ouder bent dan hebben ze ook iets te zeggen en lig je ook op de tong. En dat is met alles zo. Is je huis niet netjes genoeg dan roddelen ze erover, maar als je dan 8 maand plat moet liggen en zelf niet kan schoonmaken zien ze het opeens niet dat je huis wel eens een veegje van een schoonmaakvod kan gebruiken, en hulp welkom zou zijn. Mijn raad aan u is: veeg uw voeten aan wat anderen zeggen want voor iedereen goed doen kan je toch nooit. Vifke |
|
![]() |
|
Mayabees ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Jij hebt gelijk Vifke.
En inderdaad als je jong bent, moet men ook zo nodig iets daarover zeggen.
|
|
|
![]() |
|
ElleBelle ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
Men vindt altijd wel een reden om over iemand te praten.
Het belangrijkste is dat de ouders én het kind gelukkig zijn. |
|
|
![]() |
|
En of wij gelukkig zijn!!
![]() Ze is nu een jaar en erg druk en ondernemend, maar ook heel gezellig. Ik ben vorig jaar dan ook gestopt met werken om volop te genieten van onze dochtertje.
|
|
|
![]() |
|
voila, meer moet dat niet zijn
![]() |
|
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Ik was 23 jaar voor mijn 1ste en 27 voor mijn 2de en dat jouw vriendin gelukkig is meer moet dat niet zijn de rest heeft daar geen zaken mee
|
|
![]() |
|
Nellie ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 483 |
zoals al eerder gezegd, je hebt het niet voor het zeggen.
Ik was 30 met nummer 1, 33 met nummer 2 en 35 met nummer 3.
Nummer1 is nu 20 en zwanger ( verhaal op zich, daar zal ik jullie niet lastig mee vallen) toen ik voorzichtig zei, dat ik haar nog erg jong vind, kreeg ik te horen, jij was 30 en dat vind ik oud. Dank je, dat kan je in je zak steken :) |
|
![]() |
|
Jolly ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 16 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 934 |
Mayabees, ik heb je een berichtje gestuurd.
|
|
Groetjes van Jolly
|
|
![]() |
|
Crea-Mo ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 02 Maart 2010 Status: Offline Points: 1803 |
Tja, je moet maar net de juiste partner tegenkomen en dan ook nog 1, 2, 3 zwanger raken.
Ik was 31 bij de eerste en 33 bij de tweede, volgens mij vrij standaard tegenwoordig. Waar ik me altijd over moet verdedigen is dat ik niet werk en er voor gekozen heb thuis bij de kinderen te blijven. Zo blijft er altijd wat te kletsen, laat ze lekker en geniet!!!!! |
|
![]() |
|
Nellie ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 483 |
heerlijk toch om er te zijn voor je kinderen, ik ben ook een thuisblijfmoeder, ook al zijn de kinderen nu ouder en 1 al de deur uit,
en by the way, probeer maar eens een leuk part-time baentje te vinden als je 50 bent :)
|
|
![]() |
|
zazia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 03 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1418 |
Ik heb nog geen kinderen, maar ik heb wel oudere ouders. Mijn moeder was 37 toen ze mij kreeg en mijn vader 45. Er was toen ik geboren was iemand die kwam kijken of ik geen Down had, omdat mijn vader zo oud was. (hoezo onbeschoft om zoiets te zeggen)
Mijn vader heeft een ouder uiterlijk dan dat hij is (heel zijn leven op het land gewerkt en heel wat jaartjes gerookt), maar toen hij mij toen ik een jaar of 14 was naar sporten bracht dachten ze al dat hij mijn opa was en afgelopen winter ook, ben nu 27. Gelukkig vindt hij het niet erg, maar echt leuk is het niet.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
vikike ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Mei 2011 Status: Offline Points: 1402 |
ik heb zelf geen kinderen, heb mij hierbij neergelegd omdat ik dit al van op mijn 16de jaar te weten ben gekomen, maar nu ik zelf 39 jaar ben en men zou zeggen je bent nu zwanger en word mama, denk niet dat leeftijd daar iets aan doet.
ik denk wel als je ouder bent en dan pas moeder word je dit veel intenser en bewuster meemaakt, meestal ben je ook al geselteld en weet je wat je wil in het leven, hebt eigenlijk al veel dromen gedaan die je anders pas na het opvoeden van je kinderen kan realiseren. Persoonlijk leven is mijn moeder 62 en stiefvader bijna 80 dus toch geen probleem voor mij
|
|
![]() |
|
![]() |
|
natie.83 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juli 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 678 |
Ik denk dat ouder kinderen krijgen op lichamelijk vlak miss meer nadelen heeft hoeft natuurlijk niet zo zijn maar ja je moet natuurlijk wel de juiste partner tegen komen en de ene vind die eerder als de ander het gaat er om waar je je goed bij voelt ik wilde zelf niet te oud zijn en heb een goede relatie dus dat ik 24 was zijn we er voor gegaan ik was 25 dat mijn oudste werd geboren en net 27 toen de jongste geboren werd en ik geniet elke dag. Maar dat doe je ook als je op oudere leeftijd moeder word.
|
|
groetjes nathalie
|
|
![]() |
|
marjolein2202 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2010 Status: Offline Points: 1746 |
Mensen hebben altijd wel wat te zeggen hoor. ik hoop dat je vriendin en ook jij dat langs je heen kunnen laten gaan. Dat oordelen over anderen dat is nu eenmaal een menselijk iets. Op zich kan je daar ook niet zoveel aan doen, wel aan hoe je ermee omgaat. Moeder worden is niet zomaar even iets. He lukt niet iedereen gelijk en daarbij begin je er toch meestal ook pas over na te denken wanneer je een juiste partner hebt gevonden?
En zoals eerder gezegd heeft goede moeder zijn niks, maar dan ook echt helemaal niks met je leeftijd te maken. Laat anderen maar dneken dat het wel zo is en voed jij ondertussen je kindeen naar eer en geweten op, dan krijg jij een prachtige dochter, gezond en in balans. Die terugkijkt op een fijne opvoeding als ze groot is. En is dat niet wat we eigenllijk allemaal zouden moeten nastreven ongeacht onze leeftijd? |
|
![]() |
|
doortje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
ik was 21 en ook ik kreeg en krijg veel comentaar veel te jong zoooooo dat was jong ach weet je het gaat er om dat jullie gelukkig zijn en dat jullie GOEDE ouders zijn, vroeger was 42 misschien oud maar nu toch niet meer laat ze toch kletssen wat kan jou het schelen, ik krijg het gevoel dat je een goede mama ben en weet je dat is niet leeftijd gebonden weet je wat ik tegen jou wil zeggen welkom lieve goede mama wat fijn dat jullie als gezinnetje zo gelukkig zijn en wat fijn dat je zo'n goede mama ben wat zal jullie kindje later goed terecht komen en wat zal het weten wat liefde is kijk en dat is belangrijk voor een kindje en leeftijd ach wat is dat ??????????
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Als je werkt, ben je er dan niet voor de kinderen??? Niet iedereen heeft de luxe om thuis te blijven en niet iedereen wil fulltime thuis zijn. |
|
![]() |
|
diny183 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
alles is al gezegd, geniet van je kindje, ze zijn zo weer groot.
|
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |