Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ik weet het niet meer hoor

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ik weet het niet meer hoor
    Posted: 21 Juli 2012 om 21:49
kunnen jullie dit nu volgen ? Nooit last gehad van cholesterol . Nu na 20kg minder te wegen en dagelijks veel beweging staat mijn triglyceriden (vet in bloed dus slechte cholesterol) heel hoog . Staat  721  en moet normaal tussen de 60 en de 80 zijn Confused 
Dan denk ik soms bij mezelf "wat moet een mens nu doen "
ik gebruik dus bijna niks vet , eet geen suiker (heb diabetes)  en neem veel beweging

Ik weet§ het niet meer hoor

In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2012 om 22:05
Cholesterol is iets heel raar hoor, het heeft niet altijd te maken met te veel vet of gewicht.
Een paar jaar geleden moest ik eens bloed laten trekken en daar kwam ook uit dat ik te veel cholesterol had, ik heb dan een tijdje oplet met wat ik maar dat is stilaan verwatert. Nu heb ik geen flauw idee of ik nog steeds te veel heb, ik zou eigenlijk nog eens bloed moeten laten trekken.
Als je op je voeding let en er verandert niets dan verlagen ze dat meestal met medicatie.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2012 om 22:13
het heeft niks met gewicht te maken, ik ben 1.80m  en woog toen 59kl dus echt heel weinig, bij ons is het erfelijk, ik slik er nu al jaren medicijnen voor en ik kom daar ook nooit meer vanaf
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2012 om 23:00
Het enige dat ik weet is dat je 2 soorten cholesterol hebt, goeie en slechte.
Je kan perfect teveel hebben, als het maar van de goeie is en je kan ook een goede/correcte waarde hebben, maar dan zogezegd van de slechte en dan is het niet goed, ook al zit je binnen de limiet.
Misschien toch eens een betere analyse vragen, desnoods een 2e opinie.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2012 om 23:41
Je cholesterol schiet ook omhoog bij het eten van kaas, spek, chocola en drop.
Back to Top
katelijne View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer katelijne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2012 om 01:07
Als je goede cholesterol ook te hoog staat dan moet je je geen zorgen maken. Het is de verhouding tussen de goede en de slechte die van belang is.

Mijn cholesterolverlagend dieet heb ik in de vuilnisbak gegooid en nu hou ik me aan een cholesterolverlagende eetgewoonte. 
Het is zeker geen dieet, ik eet nu zelfs meer maar op een totaal andere manier.  

Het werkt en een leuk bijkomend effect bij mijn nieuwe eetgewoonte : gewichtsverlies Wink.

Katelijne

kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2012 om 01:30
Mijn goede is maar 30 Shocked en het gaat hier om de triglyceride (onderdeel van cholesterol) die veel te hoog staat . Nu krijg ik medicatie voor 3 maanden (1 pil per dag) en moet dan opnieuw bloed laten trekken.
mijn algemene cholesterol staat 220 ( is wel niet zo hoog denk ik)
ach we zien wel (kan ook momentopname geweest zijn (was net in die laatste week toen ik op de uitslag van die mammo aan het wachten was , was toen al 3weken aan het stressen )
binnen 3 maanden beterschap hoop ik
bedankt voor de reacties alvast
Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2012 om 09:34
Ik weet niet of je veel suikervrije produkten gebruikt ivm de diabetes.
Maar veel fabrikanten halen de suikers eruit en stoppen er dan juist (verkeerde) vetten voor terug !

Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2012 om 12:13
wel ik denk dat het zoiets moet zijn petronette . Als ik een koekje eet is het suikervrij , chocola => suikervrij  , confituur ook suikervrij .
Ik denk dat ik ook in deze richting moet gaan zoeken
Het is nu niet dat ik zoveel ervan eet , maar als ik zoiets zoets neem is het van cereal en de dietiste had me heel in het begin dat ook gezegd dat er veel meer vetten in zaten dan in "gewone" produkten .
bedankt om mee te helpen denken hoor
Back to Top
katelijne View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer katelijne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2012 om 12:46
Light produkten zijn helemaal niet zo light als we zouden denken. Als ze zeggen 'geen vetten' zitten er meer suikers in en 'suikervrij' bevat dan weer te veel vetten.
Iedereen let op koekjes, chocolade enz. wat betreft het aantal suikers. Maar onbewust eten ze een massa suiker die in het klassieke dagelijkse eten zitten.
Welk type diabetes heb je ? En hoe lang reeds ?
Katelijne

kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2012 om 12:51
ik heb type2 en is in okt 2011 vastgesteld . moet metformax nemen 1x s'morgens en een half s'avonds .
Mijn moeder had dit ook en dus is het langs deze kant een beetje erfelijk
Back to Top
katelijne View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer katelijne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2012 om 12:54
Dan heb je het type dat gemakkelijker te beinvloeden is. Het eetpatroon dat ik volg is speciaal voor cholesterol en diabetespatienten type 2. 
Katelijne

Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2012 om 18:58
Ik volg zelf ook een suikervrij dieet en eet zo af en toe ook iets van cereal of tagatesse (Damhert).

Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2012 om 21:40
kan je me er iets meer over vertellen aub Katelijne . Ben benieuwd want weet er eigenlijk niet zoveel over .
Back to Top
katelijne View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer katelijne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2012 om 22:14
Ik ben net thuis en zie nu pas dat ik nog steeds aangemeld sta, sorry.
Ik bezorg je wat meer info. Wink
Katelijne

Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2012 om 23:59
hartelijk dank Katelijne , het is zeer nuttige informatie . We gaan ervoor hoor , de dokter zal de volgende keer niet weten wat hij te zien krijgt Thumbs Up 
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2012 om 06:09
bij diabetes moet je vooral letten op de koolhydraten, die moeten zo min mogelijk zijn, kijk vooral op de etiketten van de produkten, dan zul je zien als er staat minder vet, dat er veel meer koolhydraten inzitten dan bij gewone. dat is met light produkten ook vaak zo
er bestaat een boekje waar alles in staat

WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.063 seconden.
Lang Yarns