Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over hoe op te slaan

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over hoe op te slaan
    Posted: 06 Augustus 2012 om 11:31
Ik probeer mijn computer op te ruimen. Nu ben ik benieuwd hoe jullie je patronen opslaan. Bijvoorbeeld delicious crochet, hebben jullie daar één map voor of hebben jullie bv. de dieren in een map dieren met vermelding delicious crochet. Ik heb inmiddels zoveel mappen en submappen, word er zelf eigenlijk niet wijzer van.

Hoop dat het duidelijk is, ben benieuwd naar jullie reacties.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2012 om 11:37
je brengt mij wel op een idee, ik heb alles door elkaar staan,
dus goede tips kan ik ook wel gebruiken.....Embarrassed
groetjes geesje
Back to Top
annele View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 225
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annele Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2012 om 11:40
Ik heb op mijn harde schijf diverse mappen 0.a.
haken is onderverdeeld in:
knuffels - onderverdeeld in diersoort
pannenlappen
kleedjes
eten
tijdschriften - onder bijv. delicious crochet, annie attic, annie potter
techniek: hoe je moet haken
Zo doe verdeel ik ook de mappen borduren, baby, tassen, naaien, verkleedkleding enz.
Voor de zekerheid brand ik al die mappen na verloop van tijd want ooit crashte mijn harde schijf, al had ik toen nog veel geluk dat de meeste patronen behouden waren. Alle gebrande patronen komen dan ook in de map gebrande schijf.
Iedere volgende hoofd map krijgt een opvolgend nummer waaronder als sub map dus bijv. haken e.d komt.
Misschien brengt het je op een idee.
m.v.g. annelies
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2012 om 12:23
Ik heb mappen met Heren, Dames, Kinderen, Baby's, Knuffels, Poppen (onderverdeeld in kleine, grote, Barbie en Baby Born), Huishoudelijke artikelen, Mutsen , sjaals en handschoenen en die zijn weer onderverdeeld in Haken en Breien. In de algemene map Handwerken, waarin al die mappen zitten, verzamel ik de handboeken. Zo kan ik heel snel uitzoeken of ik een bepaald gevraagd patroon heb.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2012 om 16:31
ik heb alles in handwerken staan en die is onderverdeeld in dieren, baby, eten, poppen enz.
Back to Top
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2012 om 20:58
Hulp: waar kan ik bij jullie een jasbeschermer vinden? 
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2012 om 21:01
Ik heb het verdeeld in haken en breien.
Verder onderverdeeld in boeken, speelgoed, sjaals, diversen, dekens, steken, enz.....
 
Helaas geen jasbeschermer, staat die niet op de site van lindevrouwweb (of zoiets)
Back to Top
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2012 om 21:10
Ik heb twee jasbeschermers, wil je die?

Ik kan wel een map diversen maken, maar die staat denk ik direct helemaal vol.

Ik weet nu ongeveer wel waar ik wat kan vinden, maar ik vind het zo'n rommeltje. Ik heb een map transport, poppen elfen e.d., crochet magazine, topjes kleding, delicious crochet, dieren draken aliens, ***Woord Verwijderd***, teri crews, hartjes, nieuwe map (4), breien overig, breien, gelukspoppetjes sleutelhanger, crochet me kalender 2012 enz. enz.
Ik word er tureluurs van.

(het is ongeveer 8 Gb)OuchOuchLOLLOLBig smileBig smile
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2012 om 22:16
DANKJULLIEWEL,Hug voor de reacties, ik heb hele goede ideeen gevondenClapClapClap
groetjes geesje
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2012 om 22:22
hmmhmm ik heb voornamelijk op de D en J schijf alle patronen staan en dan in de map "chaos" oftewel zonder enige lijn haha. Merk wel dat ik nu echt dat wel moet gaan doen om niet te verzuipen in de patronen en ook dat ik niets meer terug kan vinden. Morgen ga ik maar eens beginnen met excel lijsten te maken. Als jullie me een poosje niet zien... Wink
Back to Top
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2012 om 22:31
Zet ik nu iedereen aan 't werk? Volgende week allemaal mooi opgeruimde computers ...... Ben zelfs zover dat ik alle namen aan 't controleren ben (allemaal kleine letters, maker patroon in haakjes erachter); ben al even bezig........
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 09:58
Omdat het bij mij in de mailbox staat kan ik naar het onderwerp van het mailtje kijken om te zien wat het precies is. Ze moeten wel ooit naar een externe harde schijf of USB stick anders kan ik na een computercrash helemaal opnieuiw beginnen. Maar voor mezelf staat alles in een boekenkast, de mails zijn een vriendendienst.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 10:02
Ik durf/kan nu zeggen dat ik alles opgeschoond heb.....heeft een hele dag geduurd maa dan heb je ook wat.
Het is tweeledig, een opgeruimde pc en een opgeruimd hoofd (bij mij tenminste).
Het blijft maar in je nek hijgen dat je het nog moet doen. Nu kan ik meteen aan de slag met uitzoeken en laat ik het niet meer zo oplopen.
Kan het IEDEREEN aanbevelen Hug
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns