Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

een redding

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: een redding
    Posted: 05 September 2012 om 13:06

een prachtige nazomerdag, Paul werk thuis dus kan er best even een rondje fietsen en scootmobiel vanaf. Het liijkt ons heerlijk om via Dongen langs het kanaal weer terug te gaan naar Oosterhout.

Regelmatig komen we fietsers of scootmobielers tegen.... even ietsje inhouden en door maar weer, het is inderdaad prachtig, op het eerste stuk zijn de walkanten gemaaid en dat geeft
een schitterend uitzicht over het Wilhelmina kanaal, het tweede stuk staat het riet manshoog met her en der een open plek voor vissers.

Ineen zie ik een blauwe scoot in het riet met daarnaast een man, bijna in het kanaal.... pfff we zetten fiets en mijn scoot aan de kant, Paul zit meteen in de berm om alles stabiel te houden, de eerste beste passanten houd ik aan om te helpen
(je zou toch denken men stopt vanzelf), de wielrenner die aankomt is de derde man, ook die vraag ik vriendelijk om te helpen; ik houd zijn fiets wel vast...... het kost best moeite om scootmobiel en man(die zich staande houd aan de scoot) weer op het fietspad te hijsen,... de andere voorbijgangers fietsen gewoon door een man met een duitse herder gaat erbij staan kijken....... Als laatste word de man op de kant gehesen, die viel om in het riet toen hij zijn houvast kwijt was... zag Paul nog net op tijd. Dat is goed afgelopen, Meneer was met zijn wiel van het fietspad geraakt, en dat ging fout op de schuine kant.

Beetje beduusd en blij zijn we terug gereden naar O'hout, naderhand komt bij ons de schrik pas.............. en de vraag waarom niemand eerder gestopt is............ het fietspad langs het kanaal is lang en kaarsrecht, we hebben meneer niet op de scoot zien rijden, hij lag er dus al even...... en al die mensen die ons tegemoet kwamen............. ??

word er een beetje eng van, de meesten laten je gewoon liggen dus!!
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 13:16
Gelukkig zijn er ook nog mensen net als jullie die wel stoppen en hulp bieden.
Back to Top
jolanda24 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jolanda24 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 13:22
Het gebeurt jammer genoeg veel en veel te vaak dat mensen gewoon staan kijken hoe het mis gaat zonder een vinger uit te steken. Pluim voor jullie dat jullie de man wel geholpen hebben.

Groetjes Jolanda
gr.Jolanda
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 13:22
Ben het helemaal met JoJo eens!
Gelukkig zijn er nog wel mensen zoals jullie die wel stoppen!!
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 13:26

Thumbs Up Thumbs Up wat zal die man blij geweest zijn terug op het droge te ziijn

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 13:32
Ik denk dat veel mensen blind rondrijden. Die zien niets of niemand. Ik merk dat als we wandelen. Iemand komt je tegemoet en loopt voorbij, die persoon loopt nog net niet door ons heen Dan kijken wij elkaar aan en zeggen dan: Die heeft ons helemaal niet gezien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 13:39
wat goed dat jullie wel hielpen!!
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 13:47
oh wat een verhaal...
Gelukkig zijn er nog wel mensen zoals jullie die wel stoppen!!
Ja, zo gaat het dan hé, heel jammer.
Kan me voorstellen dat jullie later nog beduusd van zijn...
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 13:50
hoi,
ja sommigen zijn blind en anderen willen blind zijn!
goed dat jullie wel wat deden,
ben ook blij met de mensen die mn schoonvader en moeder van de straat hielpen toen ze ooit vielen.
vraag zelf ook altijd of ik wat kan doen, zon bemoeial ben ik wel, tenzij er al helpende handjes genoeg zijn natuurlijk

groetjes marian
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 15:57
Super dat jullie die meneer wel te hulp geschoten zijn! Thumbs Up

Helaas heb ik dat zelf ook al een paar maal ondervonden (van beide kanten) en sta er al jaren versteld van dat (de goede daargelaten, die er gelukkig nog steeds rondlopen!) mensen zo ongelofelijk egocentrisch kunnen zijn en zeker mensen die dan ook nog staan toe te kijken kan ik wel villen en naderhand weten ze het vaak ook nog beter, grrrrrr!

Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 16:35
ClapClapClapClapClap Dit is voor jou en jou man Ik vind het geweldig wat jullie hebben gedaan. Helaas  zijn er te veel mensen die voorbij rijden en het of niet zien of bang zijn voor wat er aan de hand is
Helaas gebeuren er tegenwoordig ook wel nare dingen waardoor mensen ook huiverig zijn geworden om te helpen.

Ik moet eerlijk zijn ik weet niet wat ik zou doen. in dit geval zou ik wel geholpen hebben maar  ik ben meestal wel zo iemand dat  als er iets gebeurd kijk ik eerst om me heen of er iemand anders helpt zo ja dan bemoei ik me er niet mee. Maar soms ook wel omdat ik niet weet wat ik zou moeten doen.

Maar in het geval van deze man had een mobieltje natuurlijk ook uitkomst kunnen geven. Ik weet het vroeger hadden we die dingen ook niet, maar nu we ze toch hebben vind ik het ideaal en in dit opzicht zelfs een uitkomst.

Mijn moeder heeft er al een paart keer profijt van gehad . Als haar scootmobiel  weereens midden op de brug ofzo er mee uitscheed door een kapotte accu. Dan was het de firma bellen mijn vader bellen en allebei werd opgehaald. 

En ook die keer dat ze in de sloot was gereden had ze mazzel dat er 2 studenten(delft) langsreden met een mobieltje en die gelijk 112 konden bellen.

Dus  bij deze gelijk een pleidooi voor de mobiel hihihihihi.

Maar toch ik vind het super vanjullie dat jullie die man hebben kunnen helpen. Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up

Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 18:06
spijtig genoeg zijn er meer mensen die niet zijn zoals jullie en gewoonweg doorrijden .  Maar die man zal zeker blij geweest zijn toen jullei stopten en daarvoor een dikke Clap
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 18:22
Gelukkig dat jullie wel gestopt zijn, daar mogen jullie trots op zijn!

Tegenwoordig lijkt het wel of iedereen alleen nog maar met zichzelf bezig is. Gelukkig horen jullie daar niet bij :-).

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 19:12
Wat een geluk dat er toch nog mensen zijn die toch stoppen proficiat voor jou en jouw manThumbs UpClap
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 19:24
dat heb je heel erg goed gedaan, al diegene niet niet geholpen hebben of gestopt zij beseffen niet dat je achteraf een heel erg goed gevoel hebt van dat helpen, ik onder vind dat zelf dat het voor mij is alsof ik de wereld heb verzet.
Ik denk ook dat het den aard van het beestje is en hoe je zelf bent opgevoed, bij ons zeiden ze altijd beter te helpen dan geholpen moeten worden

Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 19:27
Oh fijn om te lezen dat er nog meer mensen zijn die wel helpen.
Wat zal die man blij geweest zijn met jullie hulp, want stel je toch voor als die man verder weggegleden was met alle ellende van dien.
Je moet er niet aan denken toch.
Heb zelf ook al meerdere keren mensen geholpen met dingen.
Een vrouw die onwel op een stoepje zat, waar iedereen straal langs liep
Een vrouw die in een winkelketen in elkaar zakte en niemand die haar hielp.
Heb toen veel mensen lopen dirigeren, jij gaat dat doen en jij dat en opschieten lol

Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 22:21

Ik denk dat mensen zich eens zouden moeten afvragen hoe zij het zouden vinden als zij zich in die situatie zouden bevinden en iedereen maar gewoon langs liep/reed terwijl je hard hulp nodig hebt, ik denk dat ze dan ineens heel rap zouden gaan helpen.

Mooi spreekwoord wat ik al van jongs af aan heb geleerd van mijn ouders:

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet.

(Betekent: Behandel anderen zoals je door hen behandeld wil worden.)

Ik vond en vind dit nog steeds hele wijze woorden die ik altijd van harte heb genomen.

Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 22:38
Dat zijn hele wijze woorden.

En al vind ik dat er in de meeste gevallen inderdaad sprake is van een soort egoisme of hoe je het ook noemen  kan, Ik soms ook wel kan snappen dat mensen niet helpen. 
Je hoort zulke rare dingen tegenwoordig. 

Maar ja de meeste mensen zijn blind voor het leed van een ander en dat is het probleem soms kan voor iemand die onwel geworden is neteven die arm om de schouders even een troost zijn of alleen even wat  vriendelijk woorden.
Soms is kan ik u ergens meehelpen al voldoende om weer even na te kunnen denken.

Maar ach de meeste mensen hebben tegenwoordig oogkleppen voor.

Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2012 om 05:51
jullie verdienen een hele grote pluim
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
AnneliesR View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnneliesR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2012 om 16:20
Ik sluit me hier bij aan...........Jullie verdienen een grote pluim. Wat zal die man blij geweest zijn met jullie zeg!
groetjes Annelies ;)
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.420 seconden.
Lang Yarns