Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Poncho

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Yentl View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yentl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Poncho
    Posted: 28 September 2012 om 13:39
Hoi

Zou er iemand mij kunnen helpen?
Ik ben bezig aan een poncho, de rondes 1 en 2 heb ik al klaar, maar vanaf ronde 3 loop ik vast!
Ik kan het patroon hieronder even plaatsen, zou er iemand mij dan ronde 3 en eventueel 4 eens kunnen uittypen zodat ik verder kan?
Alvast bedankt!

Poncho: de poncho wordt in rd’s gehaakt, begin boven bij de halsopening en haak naar beneden.
Haak met haaknld nr. 9 en bruin Eskimo 68 (76) l en sluit deze tot een ring met 1 h.v. in de eerste l. Haak door volgens de beschrijving hieronder en tegelijkertijd de streepjes volgens het Motief haken.
1e rd: 3 l (vervangt de 1e dubb-stk), dubb-stk in de volgende 2 l, haak 1 l, 1 l overslaan, *1 dubb-stk in elke van de volgende 3 l, 1 l, 1 l overslaan*, herhaal steeds *-* 3 keer, (3 dubb-stk, 1 l, 3 dubb-stk) in de volgende l = 1 nieuw stk-groep/puntje, haak 1 l, 1 l overslaan, *1 dubb-stk in elke van de 3 volgende l, 1 l, 1 l overslaan*, herhaal steeds *-* 8 (9) keer, maak 1 nieuw stk-groep in de volgende l, haak 1 l, 1 l overslaan, *1 dubb-stk in elke van de 3 volgende l, 1 l, 1 l overslaan*, herhaal steeds *-* (4) 5 keer en sluit af met 1 h.v. in de 3e l van het begin van de rd.
Er zijn nu 8 (9) stk-groepen aan elke zijde en 1 nieuw stk-groep aan elk puntje.
2e rd: haak h.v. in de 2 volgende dubb-stk en 1 h.v. om het l-boogje, 3 l, 2 dubb-stk om hetzelfde l-boogje, 1 l, *3 dubb-stk om hetzelfde l-boogje, 1 l*, herhaal steeds *-* 3 keer, en maak 1 nieuw stk-groep (zie beschrijving hierboven) om het l-boogje op de nieuwe stk-groep van de vorige rd, 1 l, *3 dubb-stk om het volgende l-boogje, 1 l*, herhaal steeds *-* 9 (10) keer, en maak 1 nieuw stk-groep in het l-boogje op de nieuwe stk-groep van de vorige rd, 1 l, *3 dubb-stk om het volgende l-boogje, 1 l*, herhaal steeds *-* 5 (6) keer en sluit af met 1 h.v. in de 3e l van het begin van de rd. Er zijn nu 9 (10) stk-groepen aan elke zijde en 1 nieuw stk-groep aan elk puntje.
3e – 22e rd: haak door als beschreven hierboven, en tegelijkertijd 1 nieuw stk-groep haken aan de puntjes op elke rd. Sluit de draden.
Bewerk bericht
http://yentlmaakt.blogspot.com/
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2012 om 13:58
In principe moet je ronde 2 steeds herhalen met in het midden van een stokjesgroepje een nieuw groepje erbij. Zo wordt de poncho dus steeds groter.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Yentl View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yentl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2012 om 14:14
Maar dat nieuwe groepje erbij snap ik niet echt.
Ik heb nu 3 stokgroepjes, moet ik dan er nu eentje bij doen.
En vanaf toer 4 dan er 4 hebben of begrijp ik het verkeerd?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2012 om 14:18
Als het goed is krijg je middenvoor en middenachter een punt, waar je steeds in meerdert.
Geef anders eens precies aan welke poncho het is, is het voor mij misschien makkelijker uitleggen.
Groetjes, Lida.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2012 om 14:33
Ik heb je een pm gestuurd
Groetjes, Lida.
Back to Top
Yentl View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yentl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2012 om 14:44
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2012 om 14:52
Volgens mij zijn er echt maar 2 punten. Als jij meer punten hebt, heb je volgens mij een fout gemaakt.
Groetjes, Lida.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns