Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Er is overal een reden voor

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Er is overal een reden voor
    Posted: 29 September 2012 om 23:21
een aantal maanden terug hebben wij ons kukeltje (haantje van 19 jaar in laten slapen) en dan kijk je tegen een leeg kippenweitje aan en das niet leuk, dus 4 nieuwe kippen en een haan gekocht, van een veel groter ras dit keer, New Hamshire. Volgens de eigenaar worden ze zelden of nooit broeds en als we kuikens willen moeten we er een krielkipje bijzetten die worden heel snel broeds (wij niet gedaan, zijn een beetje eigenwijs)
De haan zorgde super goed voor zijn kippen en hield de boel bij elkaar. Als mijn man klaar is met papegaaien voeren krijgen ze altijd wat extra zaad toegeworpen en wat fruit. De haan roept dan zijn meiden en laat ze eten.
Mijn man gaat nog even naar binnen en even later gaat hij weer naar buiten en ziet tot zijn schrik dat de haan ineens dood op de grond ligt (hij is waarschijnlijk gestoken door een wesp). Kippen helemaal in paniek en die zijn totaal de weg kwijt. Er is ineens 's avonds niemand die ze naar binnen roept en bij elkaar houdt.

De volgende dag zijn we ineens ook een kip kwijt en wij zoeken en zoeken en ja hoor gevonden (onder een heg in een kuiltje en zo broeds al het maar zijn kan, vier eieren onder haar, je kon haar optillen en terugzetten, dan schudt ze even haar veren en gaat weer goed liggen. dat waren nog wel eieren waar de haan nog voor gezorgd had. We hebben nog 2 eieeren uit de keuken erbij gelegd, hopende dat de haan hier ook nog voor gezorgd had, dus ze zit op 6 eieren.

Wij hopen en hopen en drie weken wachten, de kip blijft braaf op de eieren broeden en ja hoor vandaag ik m'n kop in de heg gestoken en zie 2 gele kuikentjes bij mama kip zitten. M'n man dacht minstens dat ik gek geworden was, sta gebukt met m'n kop in de heg en intussen zwaaien met m'n armen naar achteren en steek 2 vingers op, nou hebben we vaak al aan een half woord genoeg of een gebaar en hij zegt he gaaf 2 stuks leuk zeg

hij ook kijken en hij ziet er maar 1 en een lege dop, joh je hebt verkeerd gekeken, nou echt niet , die kleine dook gelijk weer tusen ma's veren.

Denk dat ze morgen aan de wandel gaan, we hebben in het hok een speciale plek voor hen gemaakt dat ze rustig kunnen zitten en een warmtelamp opgehangen, je weet maar nooit met die koude nachten. Nu hopen dat er een mooie haan bijzit. Kuikenopfokmeel gehaald, een waterbakje neergezet en morgen vroeg weer kijken. Voorlopig 2 van de vier eieren uitgekomen, misschien morgen nog 2

De eerste dag eten ze wel niet. dat begint pas de 2e dag

En we moeten morgen opletten wanneer ze aan de wandel gaan. Er zitten ook buizerds en eksters bij ons
lydia wijsbroek
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 00:00
Gefeliciteerd met de baby-kipjes. Mooi verhaal ook. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 00:16
Oh wat leuk ik zal voor je hopen dat je er een haan bij hebt. En opletten voor de buizerds en eksters  want al zij dat mooie beesten om te zien het zijn wel rovers. En dat zou toch jammer zijn.

Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 01:42
Ach wat leuk, kuikentjes. Goed dat je een warmtelamp hebt opgehangen want meestal wordt door kenners geadviseerd om niet meer te laten broeden na de langste dag omdat ze het vaak niet aankunnen wanneer het koud wordt. Zelf heb ik Cochins, 7 dames en 1 heer en die zorgt ook heel goed voor zijn dames. Ik hoop dat je er binnenkort een foto van kan laten zien.
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 01:46
proficiat met de geboorte van de kuikens , hopelijk is er een mooi haantje bij Wink
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 07:20
Oh wat spannend!!! Gefeliciteerd
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 07:39
Och wat een verhaal, wel triest van de haan, maar toch ook wel weer een verhaal met een goed einde.
Ik ga duimen dat er een mooie haan bij zit.

Gefeliciteerd met de kleintjes.

Groetjes, Lidia
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 08:21
Wat een verhaal!!

veel succes met je kuikentjes!!!  ;.))

is er een mogelijkheid om een deel af te bakenen met gaas boven de kippenweide zodat mama en jong daaronder kan lopen zodat roofvogels minder kansen krijgen om hen te pakken???
Is maar een idee hoor...zou het jammer vinden mocht een kuikentje op die manier verdwijnen...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
RoosjeS View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer RoosjeS Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 08:29
Wat een mooi verhaal! Gefeliciteerd met je kuikentjes!
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 08:39
nee afzetten is geeen mogelijkheid het weitje is 600 m2. We gaan er vandaag gewoon veel bijzitten, naast het weitje, jas aan stoel erbij, een bak thee of koffie heb trouwens vanmorgen gespiekt en 3 kuikens gezien, joepieee We hopen inderdaad dat er een haantje bijzit. Onze haan was net lekker volgroeid, volgens m'n overbuurvrouw kukelde hij zo hard dat het leek of hij naast haar stond. Het ene haantje moet je in laten slapen met 19 jaar en deze mocht maar net een jaar worden, hopelijk hebben we nu een nieuwe haan erbij, die het vrouwvolk bij elkaar kan houden. Ben namenlijk ook m'n eieren kwijt van de andere kippen. We weten niet waar ze die leggen. Het terrein is behoorlijk groot en niet af te zoeken.
lydia wijsbroek
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 08:48
Misschien een speurtocht organiseren

Wat een ontzettend mooi verhaal,ik heb geboeid zitten lezen!
Jij hebt zeker niet veel buren? Ik hoor altijd dat buurtbewoners in opstand komen tegen een kakelende haan...
(Zo zelf ook wel Kipjes willen maar ben bang voor klachten van de buurt).

Probeer je foto's te maken,ben zeer benieuwd!
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 08:49
Wat een mooi verhaal ,wel erg dat de haan er niet meer is.
Ik hoop voor jullie dat er een haan bij zit
Groetjes jenny
Groetjes jenny
Back to Top
Miep77 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Miep77 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 08:53
Wat leuk!! Gefeliciteerd!!  Smile
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 09:00
een prachtig verhaal en dat jouw wens uit mag komen, we hebben zelf ook jaren kippen gehad, maar nu helaas niet meer
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 09:10
leuk zeg kippenuitbreiding
zou ook wel kippetjes willen
mijn man zegt dan: ik heb al 3 kippetjes en een haantje das genoegWink
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 09:15
ik probeer vandaag een speurtocht te doen, m'n man op een stoel zetten, ik m'n laarzen aan en door de bossages ploeteren, kzal toch m'n eitjes vinden, zullen wel alleen lege dopjes zijn, met alle dieren in de buurt
eksters, kauwen, kraaien, uilen en ga zo maar door, maar ja die moeten ook eten toch, ach en de grootgrutter heeft ook eieren, wel 10 in een doosje, niet zo lekker als de mijne (echte scharreleieren) maar ja
lydia wijsbroek
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 09:25
Wat een super lief verhaal ,en die haan heeft een super leven gehad ,wat een mens toch gelukkig kan maken ,wou dat alle mensen zo van hun dieren hielden dan zou er minder leed zijn op de wereld
Suxes met de kuikentjes
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 09:37
dat klopt en zoals wij altijd zeggen, dieren zijn afhankelijk van jou, dus bezint eer je wat aanschaft, je zit er zoveel jaren aan vast, maar je krijgt zoveel onvoorwaardelijke liefde van ze terug en dat is goud waard. Op vakantie gaan we nooit, hoeft ook niet, kan het spul aan niemand overlaten. De dieren reageren allemaal op ons, als er iemand anders bij is reageren ze gelijk weer anders. veranderingen vinden ze niet leuk, wij dachten slim te zijn gisteren en alvast een klein plankje op de entree van het kippenhok te bevestigen, zodat die kleine kruimels straks het hok inkunnen voor de nacht, staan er 3 zenuwachtige kippen voor de ingang en durven ze niet naar binnen (wat ligt daaar nou)
Wij maar weer erbij blijven tot ze toch allemaal binnen waren, vanochtend vroeg eruit en de deur van het hok opengezet, durfden ze er niet uit door dat stomme plankie.
Ach ze houden je bezig. Wij passen ons leefschema gewoon aan de dieren aan, we eten soms wel eens op een raar tijdstip omdat er ineens weer wat tussen komt. De warme hap veranderd wel eens in een boterham, omdat het anders te laat wordt.
lydia wijsbroek
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 10:45
Wat een mooi verhaal!
Wel heel jammer van je haan natuurlijk....
Wat leuk dat er kuikens zijn! Kleine beestjes zijn zo leuk!
Klinkt wel heerlijk, die ruimte die jullie kippen hebben, wat een enorme plek hebben ze met 600 vierkante meter. Echt vrije uitloop dus, daar zou menig biokip stinkend jaloers op zijn.

Hihi ik zie jullie al zitten zo ernaast op een stoel. Lijkt me echt genieten!
Veel plezier met jullie gezinsuitbreiding, hopelijk zit er een haantje bij :-).

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 10:54
Ik wist niet dat een haan zo oud kon worden!
Ik hoop dat snel de andere 2 eieren uitkomen. En dat er een haantje bijzit.
Mooi verhaal!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns