Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ravelry

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer knipmutske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ravelry
    Posted: 11 Oktober 2012 om 14:03
Is er ook een mogelijkheid om de patronen van Ravelry in het Nederlands te downloaden??

Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 14:07
volgens mij alleen als ze er in het nederlands opstaan.
Vertaallijst bij de hand houden, voor je het weet kun je vanuit het engels haken of breien.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 14:11
Als je eenmaal de termen weet in het Engels. Dan is het haken ook niet moeilijk hoor!! Gewoon een keer proberen. Heb ik ook gedaan.

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 15:00
Nee, dat kan niet, tenzij ze er inderdaad in het Nederlands op staan. Meestal is dat niet zo, want de meeste mensen op Ravelry komen niet uit Nederland.

Het is dus zeker de moeite waard om Engelse brei-/haaktermen te leren, dan kun je veeeeeel meer patronen gebruiken! Natuurlijk zijn er hier op Hobbydoos altijd mensen die je kunnen helpen als je iets niet begrijpt. Succes!
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer knipmutske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 16:57
Bedankt voor jullie antwoord,maar kan ik de nederlandse patronen dan selecteren??

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 17:10
Volgens mij kan dat niet. Wat je zou kunnen proberen is om op Nederlandse woorden te zoeken in plaats van op Engelse. Je mist dan echter wel heel veel. Waarom zou je het niet eens proberen met een Engels patroon?
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 18:31
ja dat kan je wel op Ravelry, heb dat ook eens gedaan in het begin toen ik op zoek was naar patronen van sokken breien, heb toen ook enkel ingeven voor nederlandse patronen

Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 20:20
Marina, 
Ik heb je net een mail gezonden, met vertaal lijst.
Echt ik ben ook pas begonnen aan engelse  patronen en ik wil niet meer anders, zoooo makkelijk.

Groetjes, Lidia
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2012 om 09:08
Originally posted by vikike vikike wrote:

ja dat kan je wel op Ravelry, heb dat ook eens gedaan in het begin toen ik op zoek was naar patronen van sokken breien, heb toen ook enkel ingeven voor nederlandse patronen

Maar hoe doe je dat dan? Of kun je niet de taal selecteren, maar bedoel jij ook dat ze op Nederlandse woorden moet zoeken? Zag het nergens terug op de site.
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2012 om 10:10
Originally posted by Pluk Pluk wrote:

Originally posted by vikike vikike wrote:

Maar hoe doe je dat dan? Of kun je niet de taal selecteren, maar bedoel jij ook dat ze op Nederlandse woorden moet zoeken? Zag het nergens terug op de site.

Ga naar Ravelry naar de start kies patterns, daarna heb je een balkje waar je kan in typen daaronder staat een link ( pattern browser and advanced search ) deze klik je aan en dan krijg je aan de linkerkant een hele waslijst met allerlei dingen die je kan gebruiken in je zoektocht, als je naar beneden scrolt kom je language aan even openklikken en dan kan je nederlands kiezen.

Natuurlijk elke keer dat je een nieuwe zoekopdracht doet moet je dit dan doen want dit blijft niet vast staan

Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2012 om 10:15
bedankt voor de tip!

http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2012 om 10:38
Dank je Vikike, ik had niet ver genoeg naar beneden gescrold. Er staan toch nog 6379 Nederlandse patronen op, had ik niet verwacht eerlijk gezegd. En 5596 daarvan zijn gratis. Ook opvallend: het zijn vooral breipatronen (4802). Daar moet knipmutske toch wel iets mee kunnen, denk ik zo.

Ik heb het zelf niet nodig, maar leuk om te weten!
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer knipmutske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2012 om 13:51
Allemaal bedankt voor de tips,ik heb de tips maar even uitgeprint,
met het papier onder mijn neus en dan stap voor stap de aanwijzingen volgen,
en het is GELUKT hoor.er ging een wereld voor mij open.

en Lidia,ik heb de vertaallijst ontvangen,en ook maar geprint,ook bedankt hiervoor,ga er Zondag eens uitgebreid voor zitten om het allemaal uit te vogelen.
Groetjes van een blije knipmuts

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns