Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

iemand enig idee

Reageer Reageer Pagina  123 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: iemand enig idee
    Posted: 16 Oktober 2012 om 15:03
Kreeg vanmorgen een telefoontje van mijn zoon, die heeft op dit moment een hond met 7 puppies, mama hond heeft een aparte plek voor zichzelf.

M'n zoon is naar z'n werk en m'n schoondochter ging de kinderen naar school brengen (zijn 4 en 6 jaar).
Komt ze terug in de flat, alle deuren open en ze mist de hond, de puppies lagen nog gewoon in de werpkist. Slaapkamerdeur open en het raam open. Ook raar dacht ze nog dat stond maar op een kiertje, gaat ernaar toe en doet het raaam dicht en kijkt toch nog even naar beneden, ligt de hond beneden.
Grote paniek natuurlijk, m'n zoon uit z'n werk gehaald en hup de hele toestand naar de dierenarts, schade valt mee, behoorlijke kneuzingen en een afgebroken tand, die als ze opknapt verwijderd moet worden. Voor alle zekerhei een antibioticakuur en pijnstilling, die zal morgen dnk ik haast niet kunnen lopen.

Waarom zou ze dat gedaan hebben, als ze zich niet veilig voelt zou ze een pup meenemen lijkt me. Nu is het jammer dat ik zo ver weg woon, anders kun je bijspringen met oppasssen of zo.
moest het effe kwijt, vindt het zo raar.
lydia wijsbroek
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 15:07
Jeeeee wat een drama.... is het het eerste nestje van deze teef? Waarschijnlijk in paniek geraakt bij het weggaan van haar (roedel)leiders. Waar ik het meest bang voor ben is dat de melktoevoer stagneert door dit trauma. Laten ze moeder maar goed in de gaten houden en natuurlijk de pups elke dag wegen zodat je kan zien of ze aankomen en moeder dus voldoende melkafgifte heeft. Pfff het zal je maar gebeuren. Er is trouwens niemand in de flat geweest toen ze weg waren?
Back to Top
Just Me View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Just Me Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 15:07
Lydia, wat een naar verhaal. Gelukkig is het goed afgelopen.
Ik heb zelf 2 labradors en weet redelijk veel van honden, maar dit heb ik nog nooit gehoord.
Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 15:21
nee er was niemand in de flat geweest. vandaar dat ik het hier maar even vermeld, misschien dat iemand raad weet, tis nu elk uur wakker maken en kijken of ze goed reageerd net als bij kinderen. dat wegen van de pups is een goed idee, simpele oplossing en dan kun je het ook in de gatenn houden. Esther bedankt voor het idee.

heb zelf al 30 jaar herdershonden en dit gaat mijn kersenpitje te boven.
lydia wijsbroek
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 15:27
Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar ik zit te bedenken, heeft er soms een pupje erbarmelijk gepiept waardoor ze in paniek is geraakt? Misschien heeft ze op een pupje gelegen en die ging piepen waardoor ze op zoek was naar hun? En van hoe hoog is ze gevallen? 
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 15:28
2e verdieping, oh in dit soort gevallen baal ik zo ontzettend dat ik zo veraf woon.
lydia wijsbroek
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 15:34
he getsie wat triest ik denk ook dat ze in paniek geraakt is op de een of andere manier  de baas en vrouw niet te vinden in huis en niet weten hoe het  op te lossen en dan maar  kijken hoe ze  buiten kan komen om baas of vrouw te zoeken.  Dat is het enige wat ik me kan bedenken. wel handig dat ze eerst het raam verder open heeft geduwd want anders had  ze ook nog  glas in haar  lijf gehad. want als dat  raam niet helemaal openstond is het  met een sprong er doorheen zo gebroken. Of het moet een raam met zo'n schuif handle zijn dan kan dat wel. 
Maar  ik denk zelf dat ze half in paniek half  bewust is gesprongen om de baas of vrouw te zoeken.

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 15:35
Jeetje wat verschrikkelijk.
Ik zou er ook geen verklaring voor weten
. Goede groei in de gaten houden inderdaad, hopelijk blijft haar melkproductie gewoon goed gaan.
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 15:39
Jeetje wat een nachtmerrie!!
Ik ga duimen dat mamahond goed hersteld en haar puppy's zelf groot kan brengen!

Ik snap dat jij je rot voelt vanwege de afstand....knuffel voor jou
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 16:04
Pfff wat een naar verhaal, ik heb ook geen enkel idee waarom een hond zoiets doet maar er zal wel een reden voor zijn natuurlijk. Hopelijk is ze vlug opgeknapt en kan ze voor haar puppy's zorgen.
Inderdaad op zo'n moment wil je als moeder je kinderen bijstaan, heel begrijpelijk.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 16:20
Och dat arme dier. Hopelijk komt ze weer op rust en gaat alles verder ook goed komen. Sterkte voor je zoon en schoondochter. Wat een schrik!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 16:21
Gatver zit hier met kippenvel! Ik heb ook geen verklaring maar hoop wel dat het met mamahond snel veel beter gaat. Sterkte!!
Back to Top
miralda View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miralda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 16:23
hoi
wat een naar verhaal,ik heb zelf altijd honden en gehad,dit nog nooit gehoord.
ik denk ook in paniek geraakt of iets dreigends gehoord en helemaal met esther eens,goed in de gaten houden of ze nog genoeg melk kan geven en hopen dat alles snel goed gaat komen,met mamahond en haar pups.
kan me heel goed voorstellen dat je nu baalt dat je niet zo even heen en weer kan gaan om zelf te kijken hoe het met iedereen is..
succes
groetjes
groetjes miralda.
Back to Top
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 16:42
Wat triest, zeker nu er ook nog pups zijn! Ik heb weleens vaker een dergelijk verhaal gehoord maar meen me te herinneren dat toen ook niemand de oorzaak wist. Dus helaas, ik kan je niet helpen.
Ik hoop dat het meevalt, in ieder geval sterkte!
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 16:42
tis inderdaad een schrik, nu zijn het gelukkig net zulke animalfreaks als wij zijn (hoe zou dat nou komen) en ze doen er alles aan om het goed te laten gaan, ik blijf duimen, vanavond hang ik weer een uur aan de telefoon om te horen hoe het is en alle goeie raad door te geven.
vandaar mijn reactie hier, het stomme is dat wegen doe ik ook altijd bij mijn vogels om te kijken of ze goed groeien en nu kwam ik er niet op, nerveus denk ik.
lydia wijsbroek
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 17:04
Dat lijkt mij heel normaal dat je door je nervositeit zulke dingen dan vergeet. Wat een drama. Is het normaal ook een onrustige hond als de bazen weg zijn?Dit heb ik nog nooit gehoord.Heel veel sterkte voor iedereen.Ik hoop dat mama hond helemaal herstelt.Hou ons op de hoogte s.v.p.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 17:22
Oh wat zielig! Het lijkt mij dat ze ergens van geschrokken is en in paniek is geraakt. Bah, ik vind het zo naar. Ik hoop dat ze er niks aan over houdt.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 17:23
nee juist een hele rustige hond en super met kinderen, tis wel haar eerste nest, das eens maar nooit weer zegt m'n zoon.
lydia wijsbroek
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 17:28

Ach Lydia, wat triest...

Ik hoop de ze goed en snel herstelt en dat de pupjes er geen hinder van zullen ondervinden...
de eerste dagen de pupjes die pupjes toch extra in de gaten houden want mama zal nog niet fit zijn...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2012 om 18:07
ocharmkes da beestje . Hopelijk kan ze verder  zorgen voor de kleintjes want anders zullen de puppy's hulp nodig hebben van buitenaf denk ik . De kleintjes kunnen waarschijnlijk nog niet zelfstandig eten zeker ? ik denk dat ze waarschijnlijk geen behoefte heeft nu om de puppykes te voeden , alles zal pijn doen van die val uit het raam . Is er morgen iemand bij de hondjes? Wonen ze zo ver bij u vandaan dan Lydia ?
Hopelijk is het allemaal snel vergeten en kan ze haar puppy's terug verzorgen en eten geven .
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns