Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over patroon

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over patroon
    Posted: 18 Oktober 2012 om 19:56
 Hallo iedereen , ik ben hier nieuw en ook nog maar begonnen met haken  , wel ken e meeste steken al maar de patronen lezen daar ben ik nog niet zo goed in Confused  ik heb op jullie site een mooi patroon gevonden ( drops setje jurk, hoedje en tasje ) en ik zou dit heeeeel graag willen maken voor mijn dochtertje van 10 maanden . nu is mijn vraag  over de ketting dat ik moet maken ( haak losjes een ketting   106-116-126   ( 135-145)     )  wat betekent dit ? hoeveel losjes moet ik nu maken ?
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2012 om 20:00
Ik denk dat er in je patroon staat, dat het voor maat s, m, l, xl (noem maar even wat, ben niet thuis in kindermaten) is.
En dan zou 106 losse, voor maat s zijn, 116 voor m, ....

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2012 om 20:02
Er zullen 5 maten aangeduid staan.
Als het bijvoorbeeld : 0 m, 3m, 6 m,9 m en 12 maanden zijn dan haakt je voor :
0 m = 106 lossen
3 m = 116 lossen
6 m = 126 lossen
9 m = 135 lossen
12 m = 145 lossen.
Wel altijd de keerlossen op het einde erbij haken, 1l voor vasten, 2 l voor stokjes.

Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2012 om 20:19
heeel erg bedankt voor jullie hulp WinkWink ik zal dan eens een beetje oefenen . 
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 14:23
hallo hier ben ik weer , ik ben nu bezig aan de eerste tr maar weer begrijp ik iets nietConfused ik zal de tr eens tonen . 1 STK in de 4.l vanaf de nld, * sla 1l over, 1 STK in de volgende 3 l *  herhaal van *-* op de hele tr   DIT LUKT AL  Big smile maar het volgende begrijp ik niet zo goed   NB: eindig voor 12/18 maanden met een  STK in elke van de 5 laatste l  ( i.p.v. de laatste 3l ) kunnen jullie dit even uitleggen  ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 16:48
heeft het patroon ook een nr ???
of in welk babyboek van drops staat het ?
dan kunnen we het hele patroon nalezen
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 19:21
babydrops 14-4 het is een gratis patroon van op de site   jurk, hoedje en tasje
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 19:51
Dat komt omdat iedere maat verschillend eindigt .
Je herhaal deel is 1 stokje in de volgende 3 lossen , Bij jouw maat eindig je met 5. stokjes omdat dat je laatste stokjes zijn . Als je er drie zou haken heb je lossen over .Bij andere maten staat een ander aantal aangegeven
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 19:58
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat komt omdat iedere maat verschillend eindigt .
Je herhaal deel is 1 stokje in de volgende 3 lossen , Bij jouw maat eindig je met 5. stokjes omdat dat je laatste stokjes zijn . Als je er drie zou haken heb je lossen over .Bij andere maten staat een ander aantal aangegeven
dus eigenlijk moet ik heel de ketting 1 STK inde 4.l vanaf de nld, dan 1l overslaan en dan 1 STK in de volgende 5 l   en herhalen tot het einde
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 21:26
nee je eindigt met 5 stokjes verder volg je gewoon je patroon zoals het er staat
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 22:00
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

nee je eindigt met 5 stokjes verder volg je gewoon je patroon zoals het er staat
  ik had die dan toch juist gedaan , maar het laatste stokje van de toer moet dan toch in het eerste van de 3l van de vorige toer he ?   sorry dat ik zoveel vragen stel hoor maar het is de eerste keer dat ik met een haakpatroon werk  .
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 21:24
de eerste uitleg begrijp ik helemaal maar nu is het het volgende dat ik weer niet begrijp.    het volgende dat er op staat is    ga verder met STK op STK  en minder tegelijkertijd aan weerskanten 12x1 STK     voor maat 12/18 maanden in elke 2e tr and .  
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 21:54
op elk stokje een stokje haken, verder in elke 2e toer aan beide    kanten 1 stokje minderen dus in de ene toer wel minderen in de volgende niet, dat 12 maal, dus in totaal krijg je 24 stokjes minder
groetjes margriet
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 22:09
Originally posted by ridder204 ridder204 wrote:

op elk stokje een stokje haken, verder in elke 2e toer aan beide    kanten 1 stokje minderen dus in de ene toer wel minderen in de volgende niet, dat 12 maal, dus in totaal krijg je 24 stokjes minder
heel erg bedankt hoor Wink  denk wel dat ik nog  raad ga vragen hoor want het is niet zo gemakkelijk  de eerste keer om een patroon te begrijpen
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 22:46
ik heb op de haakvideo van garnstudio gekeken voor het minderen     dus ik heb voor het STK te minderen eerst een hv gehaakt dan in het volgende ook een hv. dan 3l die het eerste STK vervangen . is  dit zo goed dan ?
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 22:49
misschien een rare vraag, maar kun je wel haken ?
lydia wijsbroek
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 22:55
Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

misschien een rare vraag, maar kun je wel haken ?
nee ik ken we bassissteken maar ik zou graag iets anders willen proberen
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 23:12
op you tube zijn een heleboel filmpjes te vinden over hoe je je naald vasthoudt waar je in moet steken enz. voor de basis is dat in eerste instantie voldoende. Als je dan wat rechte dingen gehaakt hebt zonder minderingen en meerderingen (bijvoorbeeld een poppensjaaltje) en geloof me een rechte zelfkant hebben bij haakwerk is al heel wat en dan desnoods eerst eens wat poppenkleding haken, dan kun je je aan het grotere werk wagen. het heeft weinig zin om een heel verhaal neer te zetten als je de basis niet snapt
lydia wijsbroek
Back to Top
sophie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 09:19
ik ben aan het oefenen met stokjes minderen aan weerszijden  , mag je aan het begin van de toer dan het tweede en derde stokje samen haken ipv het eerste ?
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 09:20
dat doe ik zelf wel, dan loopt de zijkant mooier door
lydia wijsbroek
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns