Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten jullie met de Kerst??

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat eten jullie met de Kerst??
    Posted: 19 December 2012 om 14:32
Ben benieuwd wat iedereen zo'n beetje eet.....

Kerstavond: Voorgerecht en toetje weet ik niet (wordt door de kinderen gemaakt)
Hoofdgerecht: Procureurrollade met honingportsaus, diverse bereide aardappeltjes, stoofpeertjes, roetbakgroente, spercieboontjes met katenspek eromheen.
1e Kerstdag: iets makkelijks uit de vriezer
2e Kerstdag: boerenkoolstamppot met rookworst bij vrienden,

Lekker simpel,gezellig met elkaar bijkletsen (daar gaat het om!!!!),je zit jezelf niet in de weg nadien én (heel belangrijk) je komt niet in de vlekken van de stress uit de keuken .

Iedereen eet smakelijk en fijne dagen!
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2012 om 14:51
Wij eten eerste kerstdag lasagne, en tweede kerstdag een wiener schnitzels , met jachtsausje en champignons. Aardappel toefjes asperges met ham eromheen, boontjes met spek eromheen en een klein ijsje als toetje. En dan komen alle kids eten
Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2012 om 15:24
Eerste kerstdag waarschijnlijk beenham of rollade, en 2de kerstdag zijn we uitgenodigd bij mijn oom en tante om te eten. Dus waarschijnlijk gourmet.
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
amifan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amifan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2012 om 16:22
Eerste kerstdag weet ik nog niet, waarschijnlijk iets makkelijks omdat ik de dan voorbereidingen voor tweede kerstdag moet doen want komen de kinderen en kleinkinderen eten.
Dan is het menu:

Voorgerecht: Koniginnesoep

Hoofdgerecht: Boeuf Bourgignon, aardappeltoefjes, rijst, sperciebonen met spek, stoofpeertjes, witlofsalade.

Nagerecht: Brownies, ijs in koekschelpjes, macarons en slagroom.

Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2012 om 17:51
kerstavond naar gewoonte gourmet (is al een paar jaar zo , wij zijn met 12 pers en de vorige jaren kookte ik altijd alles maar iedereen vond het zo sneu dat ik nooit gelijk met hun kon eten en daarom besloten we om het bij gourmet te houden )  Allen tesamen nu aan de tafel met kerstavond.
 Altijd wordt kerstavond bij mij gevierd , ik wil dit nl zo .
Kerstdag is een soepje , kroketjes met groenten en gebraad , en natuurlijk een kerststronkBig smile
2de kerstdag is hier "gewoon" dagelijkse kost
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2012 om 19:10
Ik vlieg 24 december altijd vroeg in de morgen de Plus binnen en koop vlees en groente voor drie maaltijden, een paar zakjes pommes dûchesses, wat verse kruiden en een paar toetjes. Soep heb ik altijd wel in voorraad. En dan zie ik om een uur of vijf 's middags wel wat voor maaltijd het wordt en dat schrijf ik dan snel op een menuutje. Ik ben 24-12 jarig en met de feestdagen zijn we altijd maar met zijn tweetjes. Vroeger had ik altijd migraine van de drukte, nu ben ik heerlijk relaxed.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
willyg313 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willyg313 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2012 om 21:29
al jaren doen wij de eerste kerstdag fonduen en iedereen brengt wat mee
Toetje doen we niet want iedereen zit dan vol
2e kerstdag is de verjaardag van mijn schoondochter dus,weet niet wat we dan eten
Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
Back to Top
Catherine13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Catherine13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2012 om 23:42
1e Kerstdag: warm en koud buffet bij familie
2e Kerstdag: spruitjes voor mijn lief, stoofperen( lekker een uurtje laten stoven met kaneel) voor mij, stoofpannetje hazepeper, aardappelpuree, chipolatapudding.

Eet smakelijk allemaal.
Back to Top
Sonjake View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sonjake Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2012 om 00:08
thuis maak ik eigenlijk nooit een uitgebreide menu... Ik maak gewoon samen met de kids een reeks koude en warme hapjes en wat kleine dessertjes, en dan kunnen we gewoon spelletjes, pakjes brieven, ... doen zonder uren stil aan een tafel te moeten zitten.. 

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2012 om 00:13
Geen idee nog, eerste kerstdag eten bij zoon en tweede kerstdag de hele bubs bij ons. Ik heb nog geen idee wat ik moet gaan maken, maar het komt goed
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2012 om 09:22
kerstavond maak ik een grooooooooooote pan met kippenragout! de familie van mijn man komt
1e kerstdag laat ik me verrassen We gaan naar mijn tweelingzusje
2e kerstdag zijn wij lekker thuis dus dat weet ik nog niet Kaasfondue? gourmetten?
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2012 om 19:25
kerstavond komt mijn moeder eten: rolade, groente en aardappelen
1e kerstdag naar mijn zus weet nog niet wat we gaan eten
2e kerstdag komt heel mijn schoonfamilie (zijn dan met zijn 11'en): kreeftensoep (kant en klaar) eigen gemaakte pasta met garnalen, kalkoen met paddenstoelen saus, spruitjes, krieltjes, toetje waarschijnlijk kant en klaar van de lidl

we eten dus weer genoegLOL
groetjes Karina
Back to Top
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2012 om 20:02
pizza . ben maar alleen en mijn knip is leegConfused
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
haakes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2012 om 11:31
Kerstavond zijn we alleen met ons gezinnetje en dan maak ik bami met cha sieuw en foe young hai met groente

1 e kerstdag bij mijn moeder en dat wordt traditioneel, gerookte zalmroosjes met komkommer vooraf, konijn met spruiten voor de heren, kip voor de kids en vis voor de dames.

2 e kerstdag komt mijn schoonfamilie bij ons gourmetten

Toetjes : of ijs of iets kant en klaars, zelfgemaakte toetjes mislukken altijd bij mij.

Voor iedereen fijne dagen en een mooi 2013 toegewenst.
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2012 om 20:55
eerste Kerstdag zijn we gezellig met z'n twee en komt er een stukje wilde zalm op tafel, gebakken aardappel partjes en verschillende groentjes

Tweede Kerstdag komt er visite en geloof het of niet maar dan eten we boerenkool stamppot met voor de vleeseters worst ( ik geen vlees)

richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2012 om 21:58
ik had eerst geachreven pizza maar ben nu uitgenodigd bij mijn zs en we gaan gormetten Big smile
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2012 om 09:05
Originally posted by okkiepowerrr okkiepowerrr wrote:

ik had eerst geachreven pizza maar ben nu uitgenodigd bij mijn zs en we gaan gormetten Big smile

wat ontzettend leuk voor je
heel veel plezier en smalkelijk eten!!
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2012 om 10:43
hoi, over de boerenkool!
toen mijn kids klein waren, mochten ze kiezen boerenkool vonden ze allemaal lekker, dus dat was t geworden!
nu tortillas, met gehakt enz, de tweede dag de restjes en lekker eigenwijs na de kerst gourmetten
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2012 om 11:22
Eerste kerstdag gaan we gourmetten, tweede kerstdag rollade, witlof uit de oven met ham en kaas en aardappeltjes en toe ijs. Vandaag ga ik proberen zelf een kerststol te maken
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 December 2012 om 11:36
Ik dacht mijn katten een plezier te doen door eens doosjes Shebakuipjes en Gourmetblikjes te kopen. Normaal eten ze zakjes Whiskas, Felix en Kitekat. Nou ze keken of ik ze iets ontzettend smerigs voorzette. Uiteindelijk is het naar de eksters gegaan, die het wel lustten.

Maar vanmorgen was het ineens super lekker. Je weet ook nooit wat er in die bontkoppies omgaat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns