Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gebreide boord krult om

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
luus View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer luus Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gebreide boord krult om
    Posted: 30 Januari 2013 om 13:00
Ik heb een mooie noorse kol gebreid volgens patroon, met de goede maat rondbreinaald en garendikte. Nu hij klaar is krult de boord om die op de schouder komt. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 13:21
Is de col in tricotsteek gebreid zonder boordsteek onderaan? Je zou er een rand om kunnen haken, maar dat zal misschien niet bij het geheel passen. Een andere oplossing is er een bies aan de binnenkant tegen te zetten. Je kunt breed biaisband nemen. Zelf zou ik de voorkeur geven aan een bijpassende kleur stof schuin geknipt zodat je mooie in de rondte kunt werken. Je kunt voeringstof nemen glijdt makkelijker. Als je dat niet wil gewone dunne katoen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 13:41
Als je het liever in breiwerk houdt zou je een reep in tricot kunnen breien vrij breed zodat je hem dubbel kunt nemen . De steken niet afkanten maar steek voor steek met een stiksteek op je boord zetten 9goede kant van je werk). daarna tegen zomen Je vouwt het dus a.h.w. om de onderkant van je col of liever gezegd je stopt de onderkant erin zoals in een enveloppe   Als je wol die je voor je col gebruikt hebt vrij dik is zou ik een dunner garen nemen in de juiste kleur .

Back to Top
luus View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer luus Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 20:18
dank je voor de reacties Thumbs Up , de boord is in boordsteek (2 r 2 a) gebreid, ik denk dat ik er maar een brede gebreide band achter zet, komt mooier over denk ik dan biesband
gr luus
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns