Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

een breinbreker

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
huismus View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 December 2012
Status: Offline
Points: 57
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer huismus Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: een breinbreker
    Posted: 17 Maart 2013 om 09:57
Goeiemorgen iedereen,
 
Ik heb donderdag per mail een patroon ontvangen van schoeller en stahl. Het is een gemeleerd vest met een patroon erin. Veel van het patroon snap ik wel maar een aantal toeren niet. Dit wil ik graag aan jullie voorleggen, ik vind het een echte breinbreker. Misschien klopt het patroon ook wel niet.
Maaaarrrrrr hoe krijg ik deze mail met de gegevens op het forum. Kan iemand me dat vertellen.
Gr. Janet
Back to Top
huismus View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 December 2012
Status: Offline
Points: 57
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer huismus Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 10:04
Ik hoor net van mijn man dat de mail met het patroon niet op deze site kan plaatsen. Nu is mijn vraag, mag ik mijn mail naar jullie sturen, of als je zin hebt in een lastig patroon meldt je dan please in mijn postvak, dan stuur ik je het patroon toe.
 
Ik zit met smart te wachten omdat ik nu niet verder kan met mijn breien.
 
Gr. Janet
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 10:21
Kan je niet een deel van het patroon hier neerzetten? Desnoods puzzelen we deel voor deel. Ik kan nu wel zeggen: stuur maar op, maar ik heb geen idee of het iets is waar ik wat vanaf weet. En ik heb Mutti er ook bij nodig is het volgens tekening, of wordt het per pen beschreven? Is het ajour of kabels of Iers?
Back to Top
huismus View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 December 2012
Status: Offline
Points: 57
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer huismus Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 10:31
Yeeeh, fijn dat je zo snel reageert.
Het is een teltekening. Maar ik zal je een teken voorleggen wat ik niet snap.
De heengaande toer:
1 st recht en 1 omsl. breien, in de volgende terugtoer de omslagen laten vallen en die st. lang trekken
Deze toer begrijp ik wel, maarrrrr
 
De teruggaande toer:
kantst 2 av en dan, 4x1st. op de rechter nld. nemen, daarbij de omsl. van de vorige toer laten vallen. de 4 steken weer op de linker nld. nemen en averecht samen breien, daarbij de 4 steken op de linker nld. laten, 1 omsl., de 4 st nog eens av sa breien 1 omslag.
Ik neem aan dat dit de hele toer wordt gedaan en dan eindig je met 2 av.  en 1 kantsteek.
 
Aan het eind van de nld heb je aanzienelijk minder st dan de 42 die erop horen te zitten.
 
De teruggaande toer snap ik niet. Dit is het eerste deel van mijn dillemma.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 10:51
heb je alleen een tekst of ook een plaatje? Een plaatje zegt soms meer dan een foto .
 
Je moet alleen wel je mailadres hier weghalen en achter het vlindertje plaatsen dan kunnen alleen ingelogde hobbydoosjes het lezen . Even op het pijltje klikken naast je naam en dan wijst het zich vanzelf
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23645
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 10:56
Als ik dat zo lees, zou ik aan een ander patroon beginnen. Het lijkt wel hogere wiskunde.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 10:56
Zit er een bobbel op de foto? Het achterste stuk van toer 1 over die omslag is overbodig, dat komt in de teruggaande toer aan de orde. Dan terug.     kantst, 2 av. - 4 keer een steek op de rechter naald doen, NU de lussen een voor een laten vallen en de steken die erbij horen wat oprekken, dan heb je niks gemeerderd, alleen lange steken, die je nu weer terug op je linkernaald moet zetten!   Dan de vier steken averechts samen ( is 1 steek)   Op de linker naald laten staan dan omslag ( is tweede steek)
Dan nog een keer de vier averechts samen ( is steek drie en dan nog een omslag, is steek vier, dus niks gemeerderd of geminderd. Snap je het zo? Anders kom maar weer vragen!
Back to Top
huismus View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 December 2012
Status: Offline
Points: 57
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer huismus Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 10:56
Goedemorgen Mutti,
Als je mij je mailadres zend dan kan ik je de teltekening toe mailen.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 10:56
Zit er een bobbel op de foto? Het achterste stuk van toer 1 over die omslag is overbodig, dat komt in de teruggaande toer aan de orde. Dan terug.     kantst, 2 av. - 4 keer een steek op de rechter naald doen, NU de lussen een voor een laten vallen en de steken die erbij horen wat oprekken, dan heb je niks gemeerderd, alleen lange steken, die je nu weer terug op je linkernaald moet zetten!   Dan de vier steken averechts samen ( is 1 steek)   Op de linker naald laten staan dan omslag ( is tweede steek)
Dan nog een keer de vier averechts samen ( is steek drie en dan nog een omslag, is steek vier, dus niks gemeerderd of geminderd. Snap je het zo? Anders kom maar weer vragen!
Back to Top
huismus View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 December 2012
Status: Offline
Points: 57
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer huismus Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 11:00
Als ik het goed begrijp pippie, dan moet je de omslagen op de terugaande toeren breien?
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 11:17
Nee, die heb je laten vallen bij het overzetten van de steken naar rechts, voorvze weer naar links gaan, de omslagen van de teruggaande toer ( toer 2) moet je bij de volgende toer (toer 3) als steek breien.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 11:20
Ik was aan het tikken, dus had niet gezien dan er ook door anderen was gereageerd. Maar volgens mij kun je beginnen
En waarom mijn boodschap er twee keer staat voor de prijs van 1 is me ook niet duidelijk.
Back to Top
huismus View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 December 2012
Status: Offline
Points: 57
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer huismus Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 11:24
Ik heb het precies zo gedaan en toch ga ik van 42 st naar 32 st. ik mis dus 10 steken.
 
Ik brei de eerste 3 st. av. dit is inclusief de kantsteek.
dan zet ik 4 st. naar rechts de omslagen laat ik vallen.
Zet de 4 st. weer terug en brei ze dan alle 4 samen averecht.
 
Zet die ene averechte steek weer op de linker naald.
Doe 1 omslag,
Brei de averechte steek die ik samen heb gebreid nogmaals averecht.
Doe weer een omslag en begin weer opnieuw met 4 st. naar rechts en het ritueel herhaald zich.
 
Aan het eind houd ik 32 st over
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 11:26
Ik denk inderdaad dat je bobbels krijgt en zere vingers .
 
Probeer eerst maar eens te breien( Desnoods met andere wol een proefstukje )zoals pippie heeft uitgelegd .
Lukt het niet dan trek je maar weer aan de bel
Back to Top
huismus View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 December 2012
Status: Offline
Points: 57
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer huismus Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 12:01
Originally posted by pippie pippie wrote:

Zit er een bobbel op de foto? Het achterste stuk van toer 1 over die omslag is overbodig, dat komt in de teruggaande toer aan de orde. Dan terug.     kantst, 2 av. - 4 keer een steek op de rechter naald doen, NU de lussen een voor een laten vallen en de steken die erbij horen wat oprekken, dan heb je niks gemeerderd, alleen lange steken, die je nu weer terug op je linkernaald moet zetten!   Dan de vier steken averechts samen ( is 1 steek)   Op de linker naald laten staan dan omslag ( is tweede steek)
Dan nog een keer de vier averechts samen ( is steek drie en dan nog een omslag, is steek vier, dus niks gemeerderd of geminderd. Snap je het zo? Anders kom maar weer vragen!
 
Zoals ik net heb geschreven doe ik het zoals je zegt Pippie maar het laatste snap ik niet,
 
Dan nog een keer de vier averechts samen (is steek drie en dan nog een omslag, is steek vier, dus niks gemeerderd of geminderd.
 
Ik wil je de teltekening wel mailen?
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 12:21
Doe dat maar. Toch heb ik het idee dat je niet precies doet wat ik opgeschrevn heb, want wat jij als averechtse toer beschrijft daar kan ik er geen chocola van maken!
Back to Top
huismus View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 December 2012
Status: Offline
Points: 57
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer huismus Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 12:31
Chocola is anders wel lekker.
De 4 st. die ik heb samen gebreid gaat weer op de rechternaald, doe een omslag brei dan de 4 samengebreide steek averecht, doe een omslag en begin met de volgende 4 steken
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 13:10
Volgende vraag: hoe vaak moet je dat gedoe met die vier steken en omslagen per pen maken? Zo kan je uitrekenen hoeveel steken je per patroon mist. Misschien kunnen we daar iets uit opmaken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 13:57
Ik zal ook een uitleg proberen . Dan staat het er in wat andere woorden en valt het kwartje misschien  Je zet 4 steken op je RECHTER pen en de tussenliggende lussen laat je vallen . Dan zet je die 4 steken weer op je LINKER pen die brei je av samen maakt een omslag en brei ze nog eens av samen . Je laat ze de eerste keer dus niet afglippen Dan krijg je dus dat bobbeltje
Volgens mij is dit wat ze bedoelen
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 14:17
Klopt Mutti, ik heb intussen het patroon en het is precies wat ik opschreef.
Huismus,probeer het nog eens zoals ik het uitgelegd heb, maar dan woord voor woord en steek voor steek.
Maar weet je zeker dat je dit vest wilt maken? Straks krijg je nog de minderingen voor de tailleversmalling( Vest is getailleerd) en de minderingen voor de v-hals, alles samen met je patroontje. Is best veel werk.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.312 seconden.
Lang Yarns