Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Het eerste Silwick nest(je)

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Het eerste Silwick nest(je)
    Posted: 01 April 2013 om 17:09

Gisteren om 05.45 uur is het eerste en enige reutje geboren, wat een horrorbevalling... hij kwam in stuit zonder vlies en Elsa was al een hele tijd aan het persen en daarom ben ik met mijn vinger naar binnen gegaan om te voelen of er al wat aan zat te komen, ik voelde toen 1 voetje en dacht... mijn god hij zit daar zonder vlies al die tijd in het geboortekanaal en toen wachten totdat ik het tweede voetje voelde en toen kon ik gaan trekken , met telefonische hulp van mijn dierenarts is uiteindelijk het reutje geboren, hij weegt 210 gram en hij heeft een hele moeilijke start gehad, ik heb hem uit de dood weg moeten halen met veel hartmassage en mond op bekkie beademing. Hij deed helemaal niets en zijn kleur stond mij ook niet aan dus weer wrijven, beademing en wrijven, goed hard want aan aaien heb je op dat moment niks. Toen zag ik ineens zijn bekkie open gaan en weer ben ik doorgegaan met wrijven en toen hoorde ik eindelijk het eerste piepje... de seconden/minuten leken wel uren te duren. Elsa vond hem in het begin maar niks en was druk bezig met de nageboorte op te eten. Toen kwam het volgende probleem... hij wilde niet drinken, hij zocht wel maar vond niks, zelfs niet wanneer ik hem hielp. Ik heb hem na twee uurtjes maar een paar druppeltjes beetje suikerwater gegeven en eindelijk 's middags rond een uur of twee begon hij zelf te drinken en omdat ik al twee nachten niet had geslapen en na al die stress kwamen bij mij de waterlanders want wat kun je blij zijn als hij dan eindelijk gaat drinken.

En toen maar wachten op wat komen ging maar er gebeurde helemaal niets meer en de dierenarts was al geweest en die had piton gespoten maar ze kreeg geen weeen meer dus we begonnen ons steeds meer zorgen te maken want op de echo waren er drie gezien. De dierenarts kwam voor een tweede keer en die had gevoeld bij Elsa en ze voelde wel wat maar kon niet met zekerheid zeggen of er nog een pup in zat. We hebben toen besloten om een röntgenfoto te laten maken om te kijken hoeveel en waar ze ongeveer zouden zitten. Elsa mee en de kleine man in een mandje op een kruik en op naar de kliniek. We waren er op voorbereid dat er eventueel een keizersnede zou moeten volgen, daarom hadden we de kleine man ook meegenomen. Uit de foto's bleek dat Elsa verder leeg was maar wel overvolle darmen had. Helaas dus geen puppenmeisje voor mij maar waar ik wel gelukkig mee was was dat er geen keizersnede uitgevoerd hoefde te worden.

Deze grote kleine man gaat naar een stel die al sinds vorig jaar voorjaar op mijn lijst staan en hen heb ik gisteravond al het goede nieuws kunnen geven, andere mensen heb ik moeten teleurstellen maar het lieve vond ik dat ze mij ook gevolgd hadden op facebook en volmondig zeiden dat ze op een volgende pup wilde wachten omdat ze onze honden zo lief en leuk vinden, dat doet je goed na twee nachten niet slapen en alle stress en emoties.

De eerste nacht is goed gegaan en de kleine man is al 30 gram gegroeid en dat voor een eerste dag en zo'n slechte start is dat niet verkeerd.

En voor de mensen die niet op mijn facebook zitten zal ik hier wat foto's neerzetten

Lekker aan de tiet, hij heeft de complete melkbar voor zichzelf, echte vent dus Thumbs Up

Mooie brede doorlopende witte kraag

Smalle bles die straks alleen nog maar dunner wordt net als bij Elsa en ook net als bij haar mooi in het midden loopt

Ze verzorgt de kleine man goed

Trotse mama Heart

Back to Top
andrea21 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer andrea21 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 17:17
Ach wat lief en wat jammer maar 1 pupje is de kans dat het volgende keer beter gaat wel aanwezig, meestal als ze maar 1 pupje bij hun hebben is de bevalling ook moeizaam het uit persen gaat dan ook uiterst moeizaam met 1 pupje.

gefeliciteerd hoor!
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 17:30
Ach wat een schatje! En wat een stress
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 17:53
Wat een schatje, maar wat een spanning. Die jongeman zal wel groeien met alle voeding voor zich alleen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 17:53
Wat fijn dat het uiteindelijk toch nog goed gekomen is.
Van harte gefelictiteerd!!
Back to Top
Haakmama View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haakmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 18:13
Wateendotje!
Back to Top
Semmama View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Semmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 18:15
Ach jee, arme Elsa, wat een zware bevalling. En wat is het spannend geweest. Fijn dat het nu wel goed gaan met de kleine pup.
Gefeliciteerd.
Net begonnen en nu al verslaafd.
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 19:24
Ah wat een schatje zeg,blij dat de pup het gehaald heeft, dan is dat mooie berenkleed helemaal voor hem .
Gefeliciteerd
Groetjes jenny
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 19:45
gelukkig heeft die het toch gered, gefeliciteerd
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 20:34
wat een schatje, en wat fijn dat hij het nu zo geod doet
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 21:11
Hij is prachtig Esther, moeder en pup zijn gezond, de natuur laat zich niet dwingen.
Oh en waar ik altijd zo gek op ben....... ze ruiken zo lekker.........

gefeliciteerd met je kleine ventje..
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 21:14
Wat een spannend begin! Gelukkig een goede afloop!
Back to Top
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Molemieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 21:22
Fijn dat het allemaal goed is afgelopen! Gefeliciteerd met de puppy.
Back to Top
J@nke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J@nke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 21:35
Pff, wat een verhaal! gelukkig is alles goed gegaan.
Gefeliciteerd!
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 21:52
Hoi Ester nogmaals gefeliciteerd, had ik al gedaan via Facebook maar wat een schattige foto's heb je neergezet.

Groetjes, Lidia
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 21:55
Jeetje wat een horror verhaal.
Hopenlijk word dit pupje een mooie gezonde reu,
Heel veel sterkte met alles te verwerken.
En met het opvoeden van 1 pupje.komt toch heel wat anders bij kijke.

En gefeliciteerd !

Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 21:58
Wat een schatje, gefeliciteerd met de pup!
Groet,

Yobsje
Back to Top
chickey1214 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chickey1214 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2013 om 13:18
Wat een schatje!
Echt om trots op te zijn.
Geniet er maar van, ze zijn zo weer groot.
Schitterende honden.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2013 om 20:13
wat een verhaal maar gelukkig goed afgelopen. Gefeliciteerd met de  prachtige pup
Back to Top
Semmama View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Semmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2013 om 21:20
Je zal het nu wel druk hebben, maar hoe gaat het ondertussen met moeder en pup? En met jou? Kan je het al een beetje een plaatsje geven?
Net begonnen en nu al verslaafd.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.141 seconden.
Lang Yarns