Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Beetje klagen

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Beetje klagen
    Posted: 01 April 2013 om 14:47
Een paar weken geleden vertelde een vriendin, dat ze bij het oppassen had gezien dat een blote slappelijfpop van haar kleindochter in een kale poppenwagen lag. Ik beloofde, dat ik voor bekleding en poppenkleren zou zorgen als zij me een paar maten opgaf. Ik deed voor met een centimeter hoe je een babypop van zool tot kruin opmeet, langs het kromme beentje en bood de centimeter te leen aan. Nou dat was niet nodig. Later belde ze me op, ze had de taak van het meten aan haar man gedelegeerd, hoewel ze daar een etmaal in huis waren om op te passen en er was alleen een gebroken liniaaltje aanwezig geweest. De wagen was 30/18 cm. Buiten- of binnenomtrek? Kweenie. De pops beentjes waren 9 cm, het lijf 11. Hoe was dat gemeten, alleen de harde beentjes of ook het textiele stuk? Het lijf van kruis tot hals of ook het stuk beentjes? Kweenie. Dus ik moest maar op de gok beginnen met een 28cm pop. En nu ik bijna klaar ben met een reiswieg, broekje, truitje, mutsje, spreitje, matras, kussen en laken, word ik ineens een beetje boos. Ik heb duidelijke instructies gegeven, waar ik iets mee kan beginnen, en ik krijg allemaal halve informatie en dan mag ik me een slag in de rondte haken en breien voor iemand, die niet eens geïnteresseerd genoeg is om zelf een pop en wagen te meten.

Hebben jullie dat nou ook, dat mensen wel een creatieve uitbarsting van je verwachten, maar zelf geen greintje begrip hebben of moeite voor je willen doen om dat makkelijk te maken?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 15:04
Van mij mag je klagen hoor. Ik kan me heel goed voorstellen dat je in je wiek geschoten bent. Mijn moeder zou zeggen: hoe dankbaar is mijn hondje.
Het is mij eerlijk gezegd nog nooit overkomen, als ik een bestelling kreeg, werd er meteen heel enthousiast gereageerd. En dat lijkt me ook logisch. Zíj heeft er belang bij, niet jij.

Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 15:18
Wat komt dat raar over! Zo van: ik zal eens laten zien dat ik heus wel een pop kan opmeten( waar jij intussen niks mee kunt!)! Met truitjes breien vraag ik altijd om een goed zittend nagetekend patroon op een oude krant. Ik weet niet of dat met een pop ook kan?
Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 15:27
Is dat niet wat ik delegeren of commanderen noem???
Ik hoop voor jou dat je toch plezier in had in het haken, puzzelen en breien, voordat je boos werd, en je creaties alsnog een dankbaar onderkomen vinden!
Liefs, Fien
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 15:31
Ik heb patronen voor poppen met altijd de totale lengte en soms de bovenwijdte in het patroon vermeld. Dus ik dacht dat als ik voordeed hoe ik een pop meet, dat dat duidelijk zou zijn. Maar als iemand het meten liever delegeert, omdat ze geen interesse heeft in handwerken, althans daar altijd over griezelt, kan ik maar beter niet meer aanbieden om iets te maken. Ik heb toch al een hekel aan dat delegeren, mensen stellen iets moois voor om allemaal samen te doen, verdelen de taken en blijken dan uiteindelijk niet actief te zijn, alleen maar vooraan te staan als het geprezen gaat worden. Ik durf te wedden dat de ontvangers van Koninklijke onderscheidingen meestal een hele staf hebben, die zich uit de naad voor ze werken.

Oeps, niet echt een mooie paasgedachte. Ik ben aan lekker weer toe. Het zonnetje is verraderlijk. Ik stapte net naar buiten (tuin op zuidwesten) en zei tegen de kat die op de kussenbox vlakbij het raam lag: "Lekker warm hier, hè?" Twee stappen verder richting vogelvoederpaal: "Maar hier niet." Afijn de musjes kunnen weer eten.

wat rozengeur.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 16:06
Ik hoop jou dat de kinderen van je vriendin niet dezelfde instelling hebben.
Dan zouden je mooie, met liefde gemaakte spulletjes binnen no-time naar de gallemiesjes zijn, eeuwig zonde.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 16:10
Och kinderen, dat is een ander verhaal. Ik heb eens op een verjaarsvisite gezeten, waar de jarige haar glas limonade omver stootte en het opdweilde met de nieuwe poppenkleertjes, die ze net van me cadeau had gekregen. Gaf niet, want haar moeder was de waskoningin die me altijd hielp overal vlekken uit te krijgen. Die wist echt overal raad op, waar ik het advies geef om de vlek eruit te knippen.

wat rozengeur.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 16:13
Ik bedoelde niet de kleintjes, die weten soms niet beter.
Ik doelde op de mama of papa van het kleintje voor wie je druk aan het werk bent.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 16:17
Die zouden nog steeds het aardbeienmutsje met bijpassende granny deken op de foto zetten voor die aardige tante, die ze gehaakt had. Kindje is inmiddels 2 en het was een geboortegeschenk.

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 17:39
Ha, nou voor zulke luitjes=niets maken zonde van je tijd!
Zei vroeger ook altijd ja,nu bij sommigen ja de groete, nee dus!
En in t echt ben ik best wel aardig hoor
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 17:45
Wat jammer Magtelt, waarom dan toch nog energie insteken?
In zo'n geval (omdat je het aanbied) zou ik denken dat een jurkje wel genoeg is.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 17:48
Helemaal met breienmaar eens. Als ik na een vraag zo weinig informatie krijg ben ik heel snel klaar.
Magtelt je kent toch de uitdrukking van: al te goed is.....enz?
Ook geen mooie paasgedachte, maar ook al vind je het nog zo leuk om poppendingen te maken, het moet niet te gek worden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Semmama View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Semmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 18:19
Oh wat balen zeg. Sommige mensen denken dat je het allemaal maar even uit je mouw schudt. Grrr.
Net begonnen en nu al verslaafd.
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 20:36
ik zou heel netjes hebben gezegd:"als jij niet met goede duidelijk maten komt, dan kan ik niet haken"

Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 21:24
Lieve Magtelt, je bent veel te goed........... ik zou niet eens aan het haken en breien zijn gegaan als de interesse er niet was........ iets maken op bestelling.... prima maar dan ook belangstelling tonen en anders kunnen ze de boom in!!

richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 21:58
Ja Magtelt, ik ben het helemaal eens met Marjo.
Volgende keer gewoon nee zeggen, iets voor iemand maken is leuk maar er mag wel een beetje waardering zijn.

Groetjes, Lidia
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2013 om 22:03
Voor zulke mensen zou ik ook niks maken, ik zou u ook afwachten met geven tot zij met de goede maten komt. Overigens zijn de poppenwagens en wiegjes hier ook vaak leeg, de poppen liggen dan op de grond onder hun dekentjes.
Groet,

Yobsje
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2013 om 11:44
Ik vrees dat er met een blote pop in een kale wagen niet veel gespeeld wordt en het meisje ze niet zo erg zou missen als ze enkele weken verdwijnt. In haar plaats had ik alles meegegeven zodat alles netjes past.
Magtelt : je bent weeral eens te goed geweest. Hopelijk zal het meisje er veel mee spelen, want daar doe je het toch uiteindelijk voor, nietwaar ? Wink 
Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2013 om 12:22
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Och kinderen, dat is een ander verhaal. Ik heb eens op een verjaarsvisite gezeten, waar de jarige haar glas limonade omver stootte en het opdweilde met de nieuwe poppenkleertjes, die ze net van me cadeau had gekregen. Gaf niet, want haar moeder was de waskoningin die me altijd hielp overal vlekken uit te krijgen. Die wist echt overal raad op, waar ik het advies geef om de vlek eruit te knippen.

Ohhhhh, die is echt ERRUG!!!!
Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2013 om 12:24
Originally posted by marlene marlene wrote:

ik zou heel netjes hebben gezegd:"als jij niet met goede duidelijk maten komt, dan kan ik niet haken"

mee eens!!!

Magtelt, jij loopt zo eigenlijk ook telkens tegen jezelf aan.
Let op dat dit niet nog gekker wordt hoor!!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns