ook wij moeten er aan geloven..... |
Reageer
|
Pagina 12> |
| Autheur | |
Mayabees
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: ook wij moeten er aan geloven.....Posted: 06 Mei 2013 om 13:15 |
|
Onze Marjolein van 2 jaar heeft altijd keurig haar bordje op gegeten en at echt alles. Maar sinds een paar weken, wil mevrouwtje geen avond eten (wel toetje) terwijl ze overdag ook niet veel snoept. Ze vindt een ontbijtkoekje lekker en banaan/appel en 's middags plakje worst of kaas. Gelukkig eet ze 's ochtends nog wel bambix en vaak nog een cracker.
Voor deze controlefreak mama
Wat zijn jullie ervaringen als mama hierin?
|
|
![]() http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
![]() |
|
macheri
Hobbyguru
Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 06 Mei 2013 om 14:39 |
|
Dwingen heeft geen zin mijn dochter heeft ook zo'n periode dwingen te eten levert alleen maar strijd op waar jij en je dochter ook niet beter van wordt.
Je kan haar gewoon tussendoor lekkere en gezonde dingetjes geven waar ze haar bouwstoffen en voedingsstoffen binnen krijgt en wel gewoon het avond eten blijven aanbieden, maar dus geen drama maken als ze het niet op eet. Daarnaast kan je met het toetje ook variëren in gezond. Yoghurt en vla is helemaal niet zo slecht doe er aardbeitjes of andere lekkere vruchtjes in en je bent weer een eindje verder. ' Daarnaast kan je ook groenten verstoppen in lekkere dingen zoals bv een groente kroketje of een lekkere gevulde boerenomelet. Dit werkt ook heel goed. Bij mijn dochter werkte macaroni en spagetti en bami ook heel goed. Ik wens je succes. vanaf nu wordt het heel veel nee en zelf doen lekker eigenwijs dus. Sterkte. |
|
![]() |
|
hitsje
Hobbywonder
Lid sinds: 07 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 06 Mei 2013 om 15:05 |
|
Onze kinderen aten tot hun tweede alles.. Zelfs olijven! Van hun tweede tot hun vierde bijna niks.. En daarna weer bijna alles. Dus inderdaad niet dwingen niet in de stress schieten. Komt vanzelf weer goed. Ik hoor het zo vaak. Nichtjes en neefjes van ons hebben het ook allemaal.
En de oudste van mij is nu zelfs langer dan ik... Dus komt echt goed!
|
|
|
Groetjes Hitsje
http://pinterest.com/hitsje/ |
|
![]() |
|
Mutti
Hobbyguru
Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8181 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 06 Mei 2013 om 15:34 |
|
Probeer het te negeren ,anders het interessant en gaat ze je uit proberen .
Zo min mogelijk koek snoep kaas worst tussendoor geven . Ze hongert zichzelf heus niet uit wel zorgen dat ze voldoende drinkt Als ze gelijk met jullie eet ,bordje neerzetten een klein schepje erop als jullie klaar zijn bordje gelijk mee afruimen . Net doen alsof het normaal is al kook je van binnen en zit je met kromme tenen . Gaat vanzelf weer over. Sterkte ermee
|
|
![]() |
|
breienmaar
Hobbyguru
Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 06 Mei 2013 om 18:52 |
|
ja ja ik ben 2 dus is alles nee!
zo herkenbaar al is t een tijdje geleden, gaat vanzelf over, heb je nu nix aan natuurlijk! die van mij ging eens liggen bonken met zn hoofd op de grond bij de supermarkt! en krijsen! genant!mevrouw uw kind huilt was de reactie, ja duh 3 dorpen verder hebben ze t ook moeten horen, tis allemaal goedgekomen, negeren , negeren en tot 10 tellen sterkte!! |
|
![]() |
|
ElleBelle
Hobbyguru
Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 06 Mei 2013 om 19:13 |
|
dit is normaal van voorbijgaande aard. Je er niet te druk in maken want dat werkt averechts.
Ik maakte 1 keer per week haar lievelingseten en dan at ze wel goed. Maar de rest van de week kookte ik gewoon eten en at ze wat de pot schafte, anders at ze maar niks ;-) en dan uiteraard gezonde snacks tussendoor maar niet meteen na het eten ;-)
|
|
![]() http://pinterest.com/ellejientje/ |
|
![]() |
|
petraco
Hobbyguru
Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5792 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 06 Mei 2013 om 21:07 |
|
Ons zoontje is ruim zes jaar en eet nog steeds bijna geen avondeten.
Maak 1 á 2 keer per week wat die lekker vindt en voor de rest eten wat de pot
schaft maar dwingen niet. Moet wel een klein beetje proberen en dat gaat steeds beter al is het maar 1 erwt
of een boontje.
Zelfgemaakte groente soep smult die van en daar zitten dan ook de groentes in die hij zo nooit eet maar dan wel. Lekker stokbrood erbij of broodje dan smult hij.
Overdag ook niet al teveel melkproducten geven dat vult de maag.
Ons zoontje is al zijn hele leven in behandeling bij kinderarts en hebben dit probleem al vaker voor gelegd, maar doen er niks aan. Zolang ze maar goet groeien is dit geen probleem.
Weet dat het frustrerend is maar probeer he te vermijden en als ze dan ietsjes eet een compliment geven.
Veel succes.
groetjes Petra
![]() |
|
![]() |
|
Frea H.
Hobbyguru
Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 06 Mei 2013 om 21:48 |
|
Mijn zoons zijn nu 35,33 en30 jaar oud en hebben vroeger slecht gegeten maar lusten nu alles. Toen werd er al op het consultatiebureau gezegd van een boterham met pindakaas worden ze ook groot.Dus komt meestal allemaal goed.
|
|
|
|
![]() |
|
drempt
Hobbyguru
Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 06 Mei 2013 om 21:51 |
|
Mijn jongste is nu 4
8 pond bij haar geboorte Ze heeft borstvoeding gehad een jaar omdat ze poedermelk en later koemelk niet wilde drinken ze weigerde uit een flesje te drinken Todn gaven we haar yoghurtdrink en dat ging goed Eten is altijd een probleem geweest ze vind veel niet lekker en eet heel weinig groentes Soms vind ik dat erg moeilijk maar ik wil niet dwingen Brood eet ze nu wel goed na een slechte periode en ze wil alleen bruinbrood geen wit meer joepie Warm eten blijft lastig ze eet kleine porties aardappel en sommige vleesproducten maar weinig groenten gelukkig is ze gek op fruit Ik heb ermee in het ziekdnhuis gelopen Ze groeit is erg tenger maar wat doe je er aan. Ik ben ook niet erg groot 1.58 Het zal wel bij haar horen Ik raad je aan om niet te dwingen helpt toch niet En als het bordje niet leeg is gewoon een klein toetje geven Niet straffen door dat niet te geven helpt toch niet Mijn ervaring |
|
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
![]() |
|
Ghiano
Groupie
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 06 Mei 2013 om 22:35 |
|
Klinkt bekend mijn zoontje van 2 weigert ook alles en daarbij heeft hij nog een koemelk, soja en pinda allergie waardoor het allemaal zeer beperkt is! Komt uiteindelijk allemaal goed..
|
|
![]() |
|
Molemieke
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1909 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 06 Mei 2013 om 23:13 |
|
Kinderen hongeren zichzelf echt niet uit hoor ;-). Als ze een groeispurtje krijgen eten ze vanzelf weer meer. Als controlefreak mama even op de tanden bijten en gewoon negeren haha makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Van groenten kan je ook chips maken, lekker en gezond. |
|
![]() |
|
Mayabees
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 07 Mei 2013 om 07:51 |
|
Dat is ook een idee Molemieke, maar heb jij een goed recept? hoorde ook van iemand dat je ook met groente en aardappeltjes rösti kan maken e dat kinderen dat ook wel lekker vinden.
Bedankt voor jullie mamareacties.
|
|
|
![]() |
|
Mamaeer
Duizendpoot
Lid sinds: 18 Februari 2013 Locatie: provincie zld Status: Offline Points: 226 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 07 Mei 2013 om 08:57 |
|
Hoi hoi, ik heb er 4.....
de eerste 2 aten altijd heerlijk, geen probleem!! Ik zei ook altijd dat het aan de ouders lag als kinderen nooit hun bord leeg aten Maar daar ben ik wel van terug gekomen. Onze 3e heeft nog maar zelden zonder trubbels haar bordje avondeten leeggegeten en dan scheppen we echt niet veel op Ik heb op het bureautje gevraagd wat te doen? GEEN STRIJD!!! Ik heb begeleiding in huis omdat ik kinderen met autisme heb, hun gevraagd.... GEEN STRIJD!! Dit probeer ik ook maar aan te houden, al zijn er momenten dat je denkt: dit kan echt niet! En dan probeer je weer.... met de (on)nodige ruzie Ze eet wel heerlijk van de boterhammen..... Conclusie: zolang je niet over honger klaagt 's avonds, probeer ik me niet druk te maken en wacht je maar tot het ontbijt en eet je dan maar wat meer... Ze is nu 4 (bijna 5) en eet 's morgens ruim 2 boterhammen, 's middags ook ruim 2, 's avonds (bijna) niets en ze is kern gezond en een heerlijk slank kind (niet TE mager) Probleem is wel dat ALS ze dan een keer ziek is dat de nasleep wat langer is. En opletten dat er niet alleen zoet maar ook vleeswaren en salade gegeten wordt op brood en eens een lekker tomaatje er bij ofzo.
|
|
![]() |
|
Bo'tje
Duizendpoot
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 07 Mei 2013 om 13:35 |
|
Mijn dochter is ook twee en eet ook niet heel erg graag, maar ze is wel dol op pasta en rijst, dus daar doen we dan heel veel groente in en ze eet dan haar hele bord leeg.
Af en toe begint ze gelukkig ook weer wat groente te eten, maar wij geven er leuke namen aan. Zo is broccoli, groene bloemetjes (ze is een echt meisje en houdt van rose, bloemetjes en hartjes ;-)), wortel is mooi oranje en snijbonen zijn lekkere vierkantjes. Doperwtjes kleine balletjes etc. We dwingen niet en al eet ze weinig, jammer dan. Gewoon een toetje zoals altijd en de volgende maaltijd weer een kans...... Maar soms is het wel lastig hoor. Ze drinkt heel slecht en met dit mooie weer, moet je haar af en toe echt even laten zitten, zodat ze gaat drinken. Succes! |
|
![]() |
|
Mayabees
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 07 Mei 2013 om 14:21 |
|
Drinken doet Marjolein heel goed. En verder krijgt ze altijd wel haar toetje die ze dan op eet. Haar favoriet is monatoetje. Vooral omdat je die op de kop zet en voor haar neus zetten en er vervolgens alledrie met een lepeltje en hapjes van af nemen. Maar dit doen we 1x per week hoor!! moet een traktatie blijven.
|
|
|
![]() |
|
ngozi
Newbie
Lid sinds: 07 Mei 2013 Locatie: zeeland Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 07 Mei 2013 om 17:04 |
|
Misschien een goede tip van een oma toen ik in Uganda werkte en woonde zag ik ook daar dat kinderen op een bepaalde leeftijd niet wilden eten. Moeders dwingen niks als de anderen klaar zijn met eten en de kinderen weer aan het spelen zijn voeden zij spelenderwijs toch het kind terwijl het speelt. Je ziet dan heel vaak dat zo'n kindje niet eens merkt dat het eet en dus spelenderwijs zijn/haar bordje leeg eet.
gr ngozi
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23745 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 07 Mei 2013 om 19:07 |
|
Bij ons werd er ook wel eens een spelletje van gemaakt: een hapje voor papa, een hapje voor mama, een hapje voor Sinterklaas, een hapje voor de juf enzovoort. Of elk hapje was een voertuig, een bootje, een vrachtauto, een racewagen (en dat met een noodgang en net voor het mondje remmen ieieie), dan werd er gelachen en gegeten. Want er werd met spanning uitgekeken naar de volgende grap.
|
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lidwina
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Online Points: 14146 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 07 Mei 2013 om 19:29 |
|
Na dit alles gelezen hebbende kom ik tot de conclusie dat het "eetprobleem" bij kleine kindertjes van alle tijden en alle windstreken is. ik schijn als klein kind niet te hebben willen eten, een groot drama volgens mijn moeder. Plotseling was er op de radio een programma met een arts die dit probleem besprak. Voor de duidelijkheid 'het moet na september 1944 geweest zijn, want toen waren wij bevrijd en kon je weer vrijelijk radio luisteren. Ik ben van januari 1942. Het advies van de betreffende arts was toen. Als ze niet eten willen gewoon niets doen, niet eten ze beginnen vanzelf weer. Mijn moeder schijnt het advies opgevolgd te hebben en ik schijn 3 dagen niet gegeten te hebben. Daarna geen probleem meer gehad. Het verhaal gold zo ver ik weet alleen voor mij, mijn broers schijnen probleemlozer geweest te zijn.
Verder wil ik er nog over opmerken dat ik vind dat men tegenwoordig veel te spastisch doet over gezond eten en genoeg drinken. Toen ik klein was kregen we water. Wij kregen nooit drinken bij het eten, zeker geen koffie, was niet goed voor kleine kinderen en is dat nog steeds niet. Thee was voor zieke mensen en limonade voor feestdagen. Groente een lepel, geen opscheplepel, gewoon een lepel waar je soep mee eet. Vlees een heel klein stukje en aardappels zoveel je wilde met zoveel jus als je wilde. Een toetje was er alleen op zondag en tussendoortjes bestonden niet. Een of hoogstens 2 snoepjes (zuurtje meestal) per dag. Gebak op feestdagen. Zo kan ik, en leeftijdgenoten waarschijnlijk met mij, nog een tijdje doorgaan. Wij zijn niet doodgegaan of ondervoed geraakt. Kortom de kinderen, zelfs de slechte eters, komen niets te kort. Het is alleen anders verdeeld.
|
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Molemieke
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1909 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 07 Mei 2013 om 20:26 |
|
Groentenchips kan je maken door dunne schijfjes wortel, courgette, aardappel,... Te snijden en ongeveer 20 min te bakken in de oven op 175°c. Je kan er ook kruiden op strooien naar smaak zoals paprika, zout, ...
Soep wordt hier ook altijd goed gegeten. Ik doe er bijna altijd wortel bij, dat maakt het zoeter en daar houden de kids wel van. In de zomer maak ik ook vaak smooties daar kan je ook wortel of pompoen in doen. |
|
![]() |
|
Mayabees
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 08 Mei 2013 om 13:49 |
|
Dank je Molemieke, ga dat eens proberen. Is natuurlijk voor ons ook goed voor de lijn ha....ha....
vanochtend met haar naar ouder en kind zwemmen geweest en dan eet ze altijd nadien de hele boterham op en zelfs een crackertje vandaag erbij.
Weet ook wel dat het van alle tijden en windstreken is, maar toch.....
|
|
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina 12> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |