Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenScheidingsangst!

 Reageer Reageer Pagina  123 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Onderwerp: Scheidingsangst!
    Posted: 05 Februari 2008 om 21:03

 

Hallo,allemaal!

Vandaag had ik het enorm moeilijk met wat ik vrijdags vernam ivm mijn 2 de dochtertje.De verergerde vorm van psyhoses!Het onderdrukken van wat ik voel en doen alsof alles prima is valt soms zwaar.Zoals op het je werk je steeds verschillende mensen tegenkomt en als die dan vragen ...hoe is het met U?

dan zeg ik als een automatisme ...goed,hé!En probeer zo opgewekt te lijken.Glimlachend om je heen!Maar dat is nu net wat me een héél zwaar gevoel heeft!Op een moment had ik het zo moeilijk ik kon wel weglopen!

Ik heb er dus nog met niemand anders over gesproken,ik weet dat jullie het sterk aanraden om er met mijn moeder over te spreken of tenminste toch met iemand.Maar momenteel ben ik niet sterk genoeg om dit op een gepaste manier te doen.En aan een huilbui heeft niemand niets,hé!Dan kom ik toch niet uit m'n woorden.

Zoals elke vakantie gaan de kinderen 1 avondje uit slapen bij oma.Zoals ik reeds zei is mijn moeder alleen en vind ze het heel aangenaam om es omringd te zijn met kleinkinderen en die dan s'morgens aan omtbijttafel te zien.En eens een dagje samen te zijn.

Mijn jongste autidochtertje(toverbloemenprinses van 12 jaar) die sinds een 2 tal maanden het enorm moeilijk heeft met alle veranderingen om zich heen,zit nu in 1 ste middelbaar.Normaal is dit een onbezorgd zonnekind maar ze ziet om zich heen dat iedereen allang zich anders gedraagt en dat ze zelfs daar uit de boot valt!

Haar speelgedrag komt overeen van een kind van 8 jaar en ook haar denken is nog heel jong.Ook heeft ze een enorme scheidingsangst!De hele avond heeft ze gehuild dat ze mij zal missen en de ene bui volgde de andere op!Hoe ik ook op haar insprak dat ze me morgen terug ziet en es moet genieten van het bij oma zijn met haar zussen...er kwam maar geen eind aan haar tranen.'s avonds zit ik nu normaal al in bed ,'s morgens ben ik er niet tot ten vroegste 13.40u als ik thuiskom.Dus voor haar veranderd er niet veel maar momenteel begrijpt ze het niet .Graag had ik haar thuis gehouden maar oma had de kamers voor de kinderen reeds in orde gebracht en ziet zoals steeds uit naar hun komst,alsook Perlefientje die ook wel es een verzetje nodig heeft en bij haar oma is ze heel graag.Ellen ondergaat maar is mogelijks ook hierdoor momenteel storend,hyper en nerveus!Dus met hun thuis te laten is er nooit es wat voor Perlefientje en dat kan ik ook niet maken!

Dus...Met een overvloed aan tranen is mijn toverbloemenprinses vertrokken en met een leeg gevoel blijf ik achter!

Mijn man roept net dat het nu toch al echt laat is voor mij(daar ik er om 03u uit moet) en dus zal ik maar best stoppen met te snotteren aan de pc.En als ik morgen wat toonbaar wil zijn zal ik er morgen weer een extra laag moeten opleggen.In een intriest moment,Perle!

 

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2008 om 21:48

Perle,

Wat heb je het toch verschrikkelijk moeilijk. Ik krijg er gewoon kippevel van als ik het lees. Ik denk toch ook dat je met iemand uit je omgeving zou moeten praten. Die kent je situatie en kan je waarschijnlijk beter helpen als wij hobbydozen. Wij zijn enkel luisterend oor. Natuurlijk is dat ook prettig en wij luisteren graag. Maar toch...

Zoek een persoon in je omgeving die je volledig vertrouwt (misschien wel je moeder) en een fikse huilbui moet kunnen dat geeft niets, je verhaal komt er misschien ook mee uit en bovendien een lading tranen lucht ook op.

Perle heel veel sterkte van deze zijde.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4146
Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2008 om 22:02
Hallo Perle wat heb je het toch moeilijk ik zou willen dat ik dichterbij was om een arm om je heen te kunnen slaan misschien zou je een afspraak kunnen maken bij maatschappelijkwerk daar zou je dan ook eens heerlijk kunnen uithuilen zonder je schuldig te voeleneen hele dikkevoor jou
groetjes Thea
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2008 om 22:17
............Lieve Perle..............wat heb je het zwaar te verduren............ik had ook net als Thea gedacht........om in ieder geval hulp te vragen bij het welzijnswerk..............of hebben ze zoiets niet op haar school???... of toch je moeder erin te betrekken en dan SAMEN  in ieder geval erover te praten ....ik ben net zo oud als je moeder en ook veel alleen.,en ik zou het heel erg vinden  als mijn dochter het alleen zou willen oplossen, en daarvoor is toch het probleem te groot.....................
groetjes geesje
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 00:35

Lieve Perle, hè meiske wat een verdriet, is de school voor je toverbloemenprinses wel de goede keuze geweest? Ze voelt zich daar duidelijk niet zo thuis. Ze voelt heel goed aan dat ze nog niet zo ver is als haar klasgenootjes. Daar zou ik met de leiding op school en je dochter eens over gaan praten. Er zijn vast wel goede scholen waar zij goed uit de verf zal komen.

Even uithuilen moet je beslist niet tegenhouden, gewoon thuis, als je man even de zorg voor de kinderen op zich kan nemen je opsluiten op je kamer en huil maar, laat die tranen maar even komen, dat geeft weer wat lucht. Een koude plons water over je gezicht en je knapt er echt van op.

Deel je probleem met je moeder, zij heeft echt wel door dat jij met al je zorgen zit. Ze kan je misschien ook nog wel wat goede raad geven.

En idd zoals de andere dames al zeiden, neem kontakt op met maatschappelijk werk, daar is het voor. Doen hoor!!!

Heel veel sterkte met al je zorgen

     All you need is love.

Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 03:38

Hoi Perle, het is niet makkelijk. In Nederland heb je de Nederlandse Vereniging voor Autisme. Als je lid bent hiervan wordt je in een regio ingedeeld en kun je naar plaatselijke (regionale) gespreksgroepen. Voordeel is dat je contact hebt met heel veel ervaringsdeskundigen en het is heel fijn om daar mee te praten. Soms praat je met andere ouders heel anders dan met hulpverleners.

Ik weet dat je in Vlaanderen ook een Vereniging voor Autisme hebt. Kennen die ook niet een dergelijk systeem? Dan heb je mensen in de buurt die het probleem uit ervaring kennen en vanuit die ervaring ondersteuning kunnen bieden. Uit ervaring weet ik dat dat heel prettig kan zijn. In een bepaalde periode had ik dit soort contacten zelf ook heel hard nodig.

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 06:09
Lieve Perle,wat heb jij het zwaar op dit moment,en dan ga je er ook nog voor om het alleen te dragen,je stopt je gevoelens voor een deel weg en dat is niet goed.De buitenwereld mag best weten dat het zwaar is,moeders hebben antennes, en ik denk dat jouw moeder heus wel weet hoe het is,en het geeft toch niets als je eens je tranen laat gaan,je hoeft niet alles eerst op een rijtje te hebben,dat maakt het alleen maar moeilijker,het moet er toch uit.Misschien is het advies van Edith iets voor je,en kan je bij zo'n vereniging terecht,daar hebben ze de nodige ervaring,Heel veel sterkte.
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 08:24

Lieve Perle,

 

Ik leef met je mee hoor, en gooi het er maar rustig uit hoor al dat verdriet,

Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Januari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3367
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 08:42

Hallo Perle,

Jeetje wat draag jij een verdriet met je mee. Lees alle berichten van iedereen, het zal je zeker helpen en draag het zeker niet alleen.

Heel veel sterkte,

groetjes Tul!p(Ellen)

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 09:18

lieve Perle,

ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet, alles is eigenlijk al in de andere berichten gezegd. ik kan je alleen een virtuele knuffel geven en een arm om je heen staan.hug


~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 10:42
Hoi Perle ook ik leef heel erg met je mee. Sterkte voor jullie allemaal en een hele dikke knuffel.
Groetjes Teunie
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 10:58

hoi perle ik sluit me bij bovenstaande aan en van mij ook dikke knuffel, veel sterkte.

http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 11:12

Lieve Perle,

Ik zou je zoveel willen zeggen, ik leef zo ontzettend met je mee... Ik zou je raad willen geven, maar ja, ik sta niet in jouw schoenen, weet niet echt wat jij allemaal moet dragen, dat weet jij alleen !

Maar toch zou ik je aanraden om toch met iemand te praten hetzij een hartsvriendin, een vertrouwenspersoon of je mama (want weet je moeders hebben een speciale antenne  die hen waarschuwt wanneer hun kinderen hen nodig hebben, dus weet je mama waarschijnlijk wel dat er iets scheelt). Zelfs al kun je maar samen huilen, of twee armen om je heen voelen... dan nog voel je je minder alleen... en krijg je weer wat moed om verder te gaan.

Echt meisje, je moet ook eens aan jezelf denken... als jij er onderdoorgaat zal je gezinnetje er ook onder lijden en zijn je lieve schatten er niet mee geholpen...

Weet dat onze deur altijd voor jou openstaat (letterlijk en figuurlijk).

voor jou en je lieve bloemenkinderen....

Rita

Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 11:28
Lieve Perle, had vanochtend je berichtje al gelezen maar wist gewoon niets te zeggen. Weet het nog steeds niet hoor, maar gelukkig zijn er al veel mensen mij voor geweest met een berichtje en staat er misschien best iets tussen waar je iets aan hebt. Ik wil je alleen zeggen dat je niets moet gaan forceren en doen wat voor jouw het beste is.  Wil je praten, praat dan en wil je lekker op de bank zitten soaps kijken en huilen doe dat dan, maar denk in eerste instantie aan jezelf (en natuurlijk je gezin)  Kop op meissie, veel sterkte in wat je ook gaat doen.  Moest net in 1 keer denken aan een lied dat ik vanochtend bij mijn dochtertje op school heb gehoord: Weet dat je van waarde bent, weet dat je een parel bent, een parel in Gods hand...
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 11:55

Had gisteravond je bericht je ook al gelezen net als Debby wist ik niks te verwoorden. ook nu willen de juiste woorden niet komen en zit ik weer met kippevel en een traan in mijn ogen sluit me verder bij de vorige schrijversters aan.

en waarom ga je niet mee lekker logeren bij je moeder, geeft je dochter misschien een fijn gevoel dat je dicht bij bent, je dochter op bed en jij lekker met moe op de bank en gooi je problemen er uit, slaap dan lekker uit je moe vertroetelt de kids. die weten dat je dichtbij bent en moe geniet weer van haar drietal.

meid heel veel sterkte en een dikke

en al is het nog zo donker om je heen het wordt altijd weer licht

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 11:56
dikke knuffels voor jou!!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23645
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 12:02
Lieve Perle, ik had andere problemen met mijn dochter, slapeloze nachten, te trots om er met iemand over te praten. Maar een huilbui mag, zeker voor een moeder, die het toch al zo zwaar heeft. En als je je man en je moeder er liever niet mee belast, zoek dan maar een vriendin met een zachte schouder. En wij zijn er ook nog. Heeft je toverprinsesje het de hele dag zwaar bij oma of alleen 's nachts? Misschien kun je dan iets voor haar inspreken wat ze 's nachts kan beluisteren. Ik durf niet te zeggen "een bandje", want ik loop jaren achter met die dingen. Ik vind je een kei van een flinke moeder, maar eens komt het moment dat je teveel hebt gegeven en als je jezelf dan tekort hebt gedaan, dan sta je in een leegte. Dr. Phil zegt altijd, dat je allereerst voor de moeder van je kinderen moet zorgen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 12:04

Originally posted by boek boek wrote:

En al is het nog zo donker om je heen het wordt altijd weer licht
En dat is een ding wat heel zeker is, 

Ik zeg altijd: Ek troch lytse rutsjes skynt de sinne!

Perle, lieverd, ga informeren naar verenigingen over autisme bij je in de buurt. Daar kun jij je verhaal kwijt en mensen met dezelfde ervaringen kunnen je vast heel goed helpen.

     All you need is love.

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 13:59

Lieve Perle, je krijgt wel erg veel voor je kiezen. Zou je niet eens een keer een gesprek kunnen aangaan met je huisarts en dan eens goed ventileren. Zal vast en zeker opluchten. Veel sterkte!!

Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 19:23

Lieverd!!!!!!!!!!!

Ik ben bijna 52 jaar, mijn ouders zijn 80 en 81 jaar, en toch moet ik soms bij hun uithuilen kan niet anders.Zij zijn mijn papa en mama.

Met kan niet anders bedoel ik dat zij mij kennen , echt kennen en de snaar kunnen raken die niemand anders kan raken.Het doet mij heel goed dat zij er nog zijn en ik hoop dat mijn kinderen,wat ik eihenlijk wel weet, hetzelfde doen bij mij.Ik ben hun mama.

Sta je moeder toe om jouw mama te zijn.

Groetjes Catharina

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns