Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sokkenbreien

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Letty View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Letty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sokkenbreien
    Posted: 24 Oktober 2013 om 16:41
Wat gebruiken jullie het liefste om sokken te breien een rondbreinaald (zoja welke lengte) of gewone pennen?
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 17:01
ik brei ze op 4 naalden zonder kop
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Letty View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Letty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 17:10
Tot nog toe deed ik dat ook altijd... Maar sinds kort brei ik graag continentaal op een rondbreinaald, en vroeg me dus af of dat ook makkelijk gaat, wilde graag een rondbreinaald bestellen maar heb geen idee welke lengte ik dan het best kan nemen en als iedereen nu zegt op 4 naalden gaat het best, bespaar ik me de moeite van het bestellen!
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 17:20
voor sokken breien is 40 cm genoeg .alleen  je hebt wel  2 nodig
het kan op één . maar ik vind dan de draai cirkel te kort.

oant Sjen
Back to Top
Letty View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Letty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 17:26
Huh twee hoe doe je dat??
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 17:34
als je bv  40 st nodig heb zet je op iedere rbr nld 20 deken.
de steken blijven bij het boord breien altijd op de zelfde nld . dus je zet de steken op .
en begint te breien bij de eerst opgezette steek . met het naaldje  dat aan de andere kant van de 10 steken zit. dan pak je de andere rbr nld en doet het zelfde .
ik hoop dat het zo een beetje te begrijpen is. voor mij is het heel logies .maar aan iemand uitleggen is andere koek.
ik hoor het wel  
oant Sjen
Back to Top
Letty View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Letty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 17:46
Dankjewel ik snap het!! .. Welke manier vind jij handiger met 4 pennen of rondbreinld?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 17:47
Ik brei ook kleine aantallen steken op een rondbreinaald met de magicloop. Ik gebruik liefst een naald van 80 cm lang. Nu ik dat eenmaal gedaan heb laat ik bij het gebruik van 4 of 5 naalden de naald die af is steeds vallen. Bij rondbreien is dat geen probleem, die zit nl nog steeds vast.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Letty View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Letty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 18:02
Als ik het goed begrijp gebruik jij dus 1 rondbreinaald Lida en niet zoals Roos 2
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 18:25
Originally posted by Letty Letty wrote:

Dankjewel ik snap het!! .. Welke manier vind jij handiger met 4 pennen of rondbreinld?

Ik heb een hekel aan breien met gewone breinaalden,
vanwege een schouder blessure. ben ik met rond br nld begonnen en wil nooit weer anders
het breien met rond br nld vind ik meer ontspannen.

oant Sjen
Back to Top
Letty View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Letty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 18:32
Bij mij het zelfde probleem daarom dus ook met rondbreinld begonnen en op de continentale manier wil niet meer anders!!
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 18:34
ik brei ze gewoon met 5 nld.
zijn wel korter dan gewone breinld.
Back to Top
Letty View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Letty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 18:35
Zie nu dat ik je Roos noemde ipv Bloem haha😬
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 18:58
Ik brei inderdaad met 1 rondbreinaald, gaat prima. Het is een kwestie van het werk in 2 helften verdelen en als de ene helft klaar is de steken doorschuiven. Wat je moet breien staat op de "linkernaald"  en de "rechternaald" is leeg. Net zoals bij geoon breien. Het verschil is dat er een kabel tussen zit. Heb je een lange kabel zit er tussen de 2 naalden een stuk lege kabel. Kijk maar even
Groetjes, Lida.
Back to Top
Letty View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Letty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2013 om 19:05
Geweldig Lida wat een duidelijk filmpje!! Zet hem bij mijn favorieten!!
Back to Top
lavendel View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lavendel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2013 om 15:52
ik gebruik 6 korte naalden, vind ik heel gemakkelijk want met een rondbreinaald kan ik nog altijd geen weg
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2013 om 16:20
Daarnet het filmpje nog eens bekeken .....oh, ik zou daar bloednerveus van worden, het zou lijken alsof ik meer tijd spendeer in het steeds doortrekken van die naald en draad dan aan het breien.Confused
Ik brei sokken ook op 4 naalden (bij een jacquardpatroon op 5 naalden)
Een rondbreinaald gebruik ik enkel als ik een breiwerk heb waarbij het aantal steken niet meer op een gewone naald kunnen. Zo start ik binnenkort een 'breiwerkje' met ongeveer 500 steken, ja dan kan je moeilijk anders LOL.   

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 13:57
Helemaal met je eens Dine. Dus op een gegeven moment bij weinig steken weer op 5 pennen. Was ik steeds de pen waar ik weer mee moest beginnen aan het zoeken. Lag hij op de grond, tussen de kussens op de bank! Bleek nl dat als een pen klaar was ik de naald gewoon uit mijn handen liet vallen. Was nog meer ellende. Dus nu maar schuiven ook bij weinig steken. Het valt best mee.
Groetjes, Lida.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 14:27
Lidwina : gebruik jij dan korte naalden ? Die zou ik ook verliezen hoor Wink.
Hier breit iedereen met lange naalden. Zo'n lange joekels verlies je niet snel, je moet enkel oppassen - bij 4 of 5 breinaalden - dat je niet in je ogen steekt LOL. De rechtse zit dan stevig onder je arm zodat je snel kan breien en zeker bij het gebruik van 4 of 5 naalden is dit zeer handig. Bij korte naalden zou ik heel los en onregelmatig breien vrees ik. Wink
In Duitsland en Oostenrijk houden ze dikwijls hun 2 naalden vast als een pen. Volgens mij moet je dan tig keren je draad rond je vingers draaien opdat hij strak zou zitten. Bij mij zou in ieder geval het gebruik van naalden nr 3 het resultaat van nr 6 geven LOL.

Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 14:30
Wat een handige tip, op de rondbreinaald met magic loop! Thumbs Up Vorig jaar heb ik een set verwisselbare rondbreinaalden van KnitPro gekocht en ik vind 't heerlijk breien! Dat met een magic loop kende ik nog niet, maar ga ik mezelf zeker aanleren. Breien met 4 of 5 naalden blijft getob voor me en ik trek ook regelmatig de verkeerde naald eruit of laat er 1 vallen. Ermm Met een rondbreinaald heb je ook minder ruimte om je heen nodig en 't neemt veel gemakkelijker mee, vind ik. 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns