Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

engelse vertaling

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
borboleta View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer borboleta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: engelse vertaling
    Posted: 05 December 2013 om 12:12
Continue knitting keeping in the stockinette stitch for 5 rows.
(27 total)

Kan een hobbydoosje mij aub helpen,
tot hier heb ik het, maar nu,dit stukje snap ik niet,
heb de lijst amerikaans nederl. en engels nederl.maar BO staat er niet op,het is een miniatuur truitje

en en using backward loop cast on?

Row 28 - purl 17, bo 6, purl 17
Row 29 - knit 17, co 6 using backward loop cast on, k 17.
Rows 30-34 - knit in stockinette
Row 35 - bo 10 sts, k 30
Row 36 - bo 10 sts, p 20
Rows 37-52 (16 Rows) knit in stockinette
Rows 53-56 - k1p1 rib

bo in pattern

At neck hole, pick up 14 stitches on 3 dpn and knit in k1p1 rib or 3 rows, bo in pattern
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2013 om 13:03
Hoi bor boleta,bo beteked bind of en wij noemen dat afhechten . Kijk maar opp you tube op knitting bind off
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2013 om 13:07
Bo is bind off = afkanten .
co =cast on is opzetten . Je moet dus voor het weer opzetten van je steken de backward loop methode gebruiken en die staat wel uitgelegd op een you tube filmpje .

Bo in pattern wil dus zeggen dat je in patroon moet afkanten .
Als je b.v 1 r 1av breit moet je ook zo afkanten
Back to Top
borboleta View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer borboleta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2013 om 11:33
oeps,lees nu pas berichtje,thanks mutti,
en ik zit weer met iets,maar nu met een nederlands patroon nml dit,va nld 19 snap ik er niets meer van,dit is een miniatuur jurkje.
Kan jij mij misschien daarbij helpen

Patroon
Nld 1: * 3 st.r., 1 omslag, 1 st.afhalen, 2 st.r.samenbr., afgehaalde st. overhalen, 1 omslag*.
Het aantal r. steken kan varieren.
Nld 2: av.
Meerd.: maak 2 st. uit 1 st. door eerst in het achterste en daarna in het voorste lusje in te
steken.
WERKWIJZE
Voorpand
Zet 45 st. op met lila.
Nld 1: r.
Nld 2: av.
Nld 3-12: patr.
Nld 13: patr.; de eerste en laatste 2 st.r.samenbr. (43)
Nld 14-18: patr.
Nld 19: 5 st.patr., 2 st.r.samenbr., patr. tot op 7 st.na., 2 st.r.samenbr.,patr. (41)
Nld 20-24: patr.
Nld 25: patr.; 2 st.r.samenbr. in de 3e en 6e serie van 3 r. (39)
Nld 26-30: patr.
Nld 31: patr.; 2 st.r.samenbr. in de 5e en 6e serie van 3 r. (37)
Nld 32
Back to Top
borboleta View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer borboleta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2013 om 11:35
En dank je Betty
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2013 om 12:08
gewoon doen wat er staat .

je hebt die 18 pennen in patroon gebreid en er staan nu 43 steken op je pen .
Dan brei je 5 steken in patroon dat is volgens mij precies wat er tussen *** staat normaal zou je dus weer met 3 steken r beginnen maar je breit dan eerst 2 st r samen . Dan ga je weer verder in patr tot op 7 steken na Dan brei je 2 r samen dan heb je er nog 5 over en die brei je weer in patroon . Je zou dan met een omslag moeten eindigen een beetje vreemd maar kennelijk doe je dat steeds al .

Even kijken of je op die 41 steken uit komt

Iets anders kan ik er niet van maken
Back to Top
borboleta View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer borboleta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2013 om 12:18
Dank je voor je snelle reaktie

ik ben nog niet met het jurkje begonnen,ik lees altijd eerst het patroon,en toen ik bij nld 19 kwam,voor mij abacadabra,
en met een omslag eindigen lijkt mij ook raar,maar ga het proberen.
Je hebt patronen die staan steek voor steek,en als je al niet zon breister bent is dat idiaal.
Back to Top
borboleta View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer borboleta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2013 om 12:21
Nld 25: patr.; 2 st.r.samenbr. in de 3e en 6e serie van 3 r. (39)

en wat betekend dat ,in de 3 e en 6e serie van 3 recht
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 16:01
Ik ga nog een poging wagen

Je patroon bestaat uit beginnen met 3 steken enz
Dat herhaal je verschillende keren in een pen .
Als je het nu voor de 3e keer gaat doen dus je 3e serie van die 3 steken dan brei je 2 steken samen als je het voor de 6e keer gaat doen doe je dat weer . Je moet nl op 39 steken uitkomen

In naald 31 krijg je het zelfde alleen valt die mindering nu in de 5e en de 6e serie . Je bent nu dus weer 2 steken kwijt dus heb je 37 steken op je pen zoals aangegeven .
Ik denk dat je beter al breiend je patroon kunt lezen want dan heb je zelf door dat je steeds het zelfde rapport van 3 steken maakt en is het waarschijnlijk duidelijker dan dat het er gewoon staat
Back to Top
borboleta View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer borboleta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2013 om 22:44
Heel hartelijk bedankt mutti voor je uitgebreide uitleg
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns