'doorzichtig breiwerk' |
Reageer | Pagina 123 4> |
Autheur | |
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 Februari 2014 om 15:49 |
Wie weet welk garen het meest een vitrage effect geeft. Ik wil de Dreambird gaan maken, maar dan wil ik de hoofdkleur graag wat doorschijnend, het wordt gebreid met naald nr. 3.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heel dun lacegaren. Heb je al bij Ravelry gekeken bij de projecten van Dreambird? Ik meen ergens gezien te hebben wat jij bedoeld. |
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, maar die geven niet dat doortichtig garen aan. Wel bij een rechte sjaal, gebaseerd op de Dreambird, maar als ik dan naar het garen kijk, dan lijkt met me toch niet dat het doorzichtig wordt. In elk geval bedankt voor het meedenken.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ben ook nog eens gaan kijken bij Ravelry. Niet gevonden wat ik dacht dat ergens bestond, maar wel ondertussen vlijtig gedacht. ik heb mijn dreambird inderdaad op naalden 3 gebreid. Heb ook het patroon nog eens bekeken. Als ik dat dunne effect zou willen bereiken, waarvan ik denk dat jij het bedoeld, zou ik inderdaad dun lacegaren nemen, misschien iets zijde-achtigs, geen mohair, en dan breien op naalden 4 of 4,5. Dan wordt de sjaal wel groter, maar dat lijkt mij geen probleem. Je maakt wat minder veren als hij te lang zou worden. In de andere richting is hij niet erg breed. Dus dat zou ik persoonlijk zelfs beter vinden. Bij mijn sjaal is de breedte maar 36 cm. Dan meet ik gewoon recht, dus niet met de schacht van de veer mee. De schacht van de veer is 49 cm, maar die loopt schuin over de sjaal.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je, dan kan ik het eerst s proberen met grotere naald, wordt het niet mooi dan doe ik het gewoon over met dunnere naald. Morgen eens verder op zoek naar garen.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Voor echt doorzichtig brei- of haakwerk zou je van dat plastic sieradenkoord kunnen gebruiken. Maar daar heb je dan waarschijnlijk heel veel van nodig, zodat het een dure grap wordt.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Nou, ik heb besloten het patroon nog even te laten liggen (zolang ik het volhou, want hij lonkt wel naar mee), ga eerst een tijd overpeinzen welk garen ik zal gebruiken. Op Ravelry staat de Art Deco, die is gedeeltelijk doorschijnend, er staat bij welk garen is gebruikt, maar niet welk deel met welk garen is gebruikt en ik kan niet goed zien wie van de drie ik zou moeten hebben voor dat doorschijnend deel. Maar och ik laat hem toch maar even liggen, heb nog zat te doen. Denk dat ik die sjaal voor volgend winter maak, dus heb nog tijd zat.
|
|
zakdoek
Hobbywonder Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Post Options
Thanks(0)
|
De Lana Grossa is gebruikt voor de gekleurde veren. Welke van de andere 2 de doorschijnende is weet ik ook niet. Ze zijn allebei Lace/ 2 ply. Eén van de 2 heeft wat mohair erdoor. Ik weet niet of dat juist meer of minder doorschijnt?
Zelf zou ik voor een doorschijnende shawl eerder een kantpatroon nemen met Lace-garen op naald 4,5. Dat geeft een mooi, verfijnd effect. Zo'n Dreambird-achtige shawl moet het meer van zijn mooie veren en kleurcombinatie hebben, dan zou ik daar meer het accent op leggen dan op doorschijnendheid. Maar dat zou mijn persoonlijke afweging zijn. Zoveel hoofden, zoveel zinnen...
|
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, daar zit wat in. Dan doe ik hem maar gewoon van het materiaal zoals in het patroon staat. Nu nog de kleuren kiezen, weer een zwarte, of eens iets heel anders.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zit hier en volg dit topic en denk - waar gaat het over ? Maar lang leve google plaatjes, wat een mooi project zeg.
Ik snap jouw vraag, maar als ik de plaatjes bekijk zie ik ook dat je door je kleurkeuze een doorzichtig effect kunt bereiken, soms lijkt de achtergrond haast weg te vallen. Ik wens je dus vooral succes en veel plezier bij het uitkiezen van de kleuren - dit is vast geen makkelijke.
|
|
hhoekstra
Duizendpoot Lid sinds: 01 Maart 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dag guru's en wondertjes. Ook ik ben gaan zoeken. Wat mooi! Kan iemand mij vertellen waar ik het patroon kan bestellen? In het Nederlands want anders wordt het een heel zielig vogeltje.
|
|
Hanny
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het is van Nadita Swings Designs, te koop via Ravelry http://www.ravelry.com/stores/nadita-swings-designs
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
BettyKleien
Hobbywonder Lid sinds: 05 Februari 2013 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 867 |
Post Options
Thanks(0)
|
En er is ook een nederlandse versie en ik ben er ook helemaal weg van .maar zou geen kleur uit kunnen kiezen en weet ook niets van die garens.Maar ge het zeker maken eenbeautty
|
|
hhoekstra
Duizendpoot Lid sinds: 01 Maart 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank jullie wel maar...hoe koop ik de Nederlandse versie.
|
|
Hanny
|
|
BettyKleien
Hobbywonder Lid sinds: 05 Februari 2013 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 867 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat zal je er wel bij kunnen zetten .Het staat er bij.als je het garen hebt wil je het dan laten zien of het vermelden?
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wanneer je het patroon koopt krijg je meerdere documenten. 1 ervan is de nederlandse versie van het patroon, de andere zijn in het duits, engels etc.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
BettyKleien
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het patroon gekocht nu nog wachten op wijze raad omtrent het garen ,doorzichtig en gekleurd
|
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Bij het patroon staat ook garen advies, maar dat is volgens mij niet zo doorschijnend als de andere sjaal. Ik had al garen uitgekozen bij Ice Yarn (niet doorschijnend) maar de gekleurde die ik wou was niet op voorraad.
|
|
BettyKleien
Post Options
Thanks(0)
|
Zoals ik al zei het patroon is gekocht maar bij het doorlezen vind ik het toch heel moeilijk lijkt me .maar ja ben nog niet zo ver ,Ik wil echt eerst mijn deken afmaken.al vind ik de bird nog zo mooi.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Reageer | Pagina 123 4> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |