Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops design 69-12

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
decent View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer decent Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops design 69-12
    Posted: 14 Maart 2014 om 13:01
Wie kan mij onderstaand uitleggen:

Motief: de 1e nld van het motief in av brein met 2 draden op deze manier: 1 ribbelst, *2 av, haal de eerste st over de tweede*, herhaal steeds *-* totdat er 1 st over zijn en brei deze in ribbelst. Nu zijn alle st, behalve de kantst samen gebreid met 2 draden. De 2e nld (heeng nld) met 1 draad op deze manier: wissel naar de draad (kleur), die u gebruikte voor de 1e nld van het motief. Nu moeten de st weer gedeeld worden, om bij in elke van de dubbele draden 1 st r breien. Zorg ervoor dat het is hetzelfde kleur in de eerste van dubbele st.

Ik begrijp dit niet en kan dus niet verder
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2014 om 13:27
Hoi, we vragen de nieuwelingen die met de deur in huis vallen altijd of ze zich even willen voorstellen onder "even voorstellen". Daar staat ook een welkomstbericht van Magtelt met veel tips.
Je moet het zo zien, jij bent nu wanhopig en kunt niet verder, maar als jij later gevorderd bent kun je hier een andere nieuweling helpen - da's leuk hoor.
Ik heb even pauze van het huis poetsen, dus ik ga even voor je kijken . . .
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2014 om 13:34
Lw je haalt de woorden uit mijn mond.

Heb ook pauze maar ben nog niet zo gevorderd dat ik mee kijken kan. Veels te bang dat ik verkeerde tips geef.
Ik wacht nog even
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2014 om 13:48
Poetsen is NOT mijn hobby, ik ben dus even moed aan het verzamelen en doe dat door die drops abracadabra uit te pluizen.
Je breit eerst een aantal naalden ribbelsteek, op een bepaald moment brei je met dubbele draad het motief. De 1e en de laatste steek is een kantsteek,
daarna brei je 2 steken averecht van die 2 haal je de 1e over de 2e op die manier hou je maar de helft van het aantal steken over + die 2 kantsteken.
De vertaling is enorm krom, maar volgens mij komt het er op neer dat als je de heengaande naald breit je hetvolgende doet;
Aan het begin en einde 1 Kantsteek, dan voor de rest van de steken - iedere steek in 2 lussen splitsen (je hebt ten slotte met dubbele draad gebreid)
Die 2 lussen brei je met de kleur van de steek, je moet wel iedere keer altijd dezelfde kleur als eerste breien. Dit is dus met twee enkele draden.

Laat maar weten of het zo wat wordt, ik ben heel benieuwd, als het zo goed is mail ze dan bij drops even, want dit patroon is erg raar vertaald.
Back to Top
decent View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer decent Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2014 om 14:14
Ha sorry maar val inderdaad met de deur in huis. Dit komt omdat je dan zo op gaat in je breien en dat je dan tegen iets aanloopt dat je denkt hu en nu? Maar bedankt voor je informatie.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns