Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haaknaalden vraag

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Vlekje View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 10 Maart 2014
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vlekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haaknaalden vraag
    Posted: 16 Maart 2014 om 23:20
Hallo.
Welke haaknaalden zijn goed??
Ik heb hele simpele van iemand gekregen, mijn moeder vertelde al dat die met een dikkere greep fijner haken.
Er zijn dikkere van clover, lana grossa, addi - wat is goed??

Groetjes Ank
Back to Top
Catherine13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 29 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Catherine13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2014 om 23:45
Dat is voor iedereen verschillend. Ik haak juist graag met hele simpele "ouderwetse" haaknaalden, want die dikkere zijn te groot voor mij om daar prettig mee te haken. Misschien is het een idee om in een handwerkwinkel of breicafé te vragen of je mag "proefhaken", zodat je een haaknaald kunt kiezen die jou goed bevalt. Mocht je van je "simpele" haaknaalden af willen, dan houd ik me aanbevolen.

Groetjes, Catherine.
Back to Top
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 September 2012
Locatie: Voorne-Putten
Status: Offline
Points: 337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2014 om 00:53
Ik ben ook fan van de ouderwetse haaknaalden. Nooit last mee, met die dikkere juist wel. Het verschilt gewoon van persoon tot persoon dus ik zou gewoon eerst maar eens kijken of het met die simpele goed gaat. Zo niet, kan je altijd nog verder kijken.
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2014 om 08:08
Ik gebruik altijd die dikkere van de Wibra, volgens mij waren die 59 cent per stuk en ik vind ze fijner dan mijn Clovers.
Back to Top
carlaevelien View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 10 Januari 2014
Status: Offline
Points: 138
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carlaevelien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2014 om 15:02
Het is inderdaad persoonlijk. Het maakt mij niet heel veel uit, het nadeel van de dikkere haaknaalden vind ik dan weer dat je er geen toerenteller op kan zetten. Als je eens een dikkere haaknaald wilt proberen, neem dan een gewone haaknaald, maak er een verdikking op met wat watten of een klein reepje stof (oprollen om de haaknaald heen) en zet het vast met plakband. En even proberen. Wel wat houtje-touwtje werk, maar het is goedkoper dan een Clover haaknaald.
http://facebook.com/kwartetstoptalking.nl
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2014 om 21:40
Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

... het nadeel van de dikkere haaknaalden vind ik dan weer dat je er geen toerenteller op kan zetten.


Eeeh... toerenteller?
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar zoiets bestaat dus echt? Ik hoef dus niet met een papiertje naast me elke toer af te strepen?
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2014 om 22:10
Ik heb twee Addi haaknaalden en kan daar langer zonder pijn mee haken dan met gewone.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 11:11
Originally posted by C4th C4th wrote:

Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

... het nadeel van de dikkere haaknaalden vind ik dan weer dat je er geen toerenteller op kan zetten.


Eeeh... toerenteller?
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar zoiets bestaat dus echt? Ik hoef dus niet met een papiertje naast me elke toer af te strepen?
Je bent dus niet aan de voeten van je moeder opgegroeid terwijl je met de toerentellers zat te spelen ?  LOL
Ja die dingen bestaan echt, maar ook hier is het weer, het moet je liggen. Op de breimachine
gebruik in hem wel omdat hij automatisch is, als ik met de hand brei turf ik op een papiertje.
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Maart 2013
Locatie: limburg
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 11:14
Ik heb sinds kort de clover amour set.Ik ben er heel tevreden mee.
Ik heb FM,poly artrose en dystrofie in mijn hand.En toch kan ik nu goed haken.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 13:02
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ja die dingen bestaan echt, maar ook hier is het weer, het moet je liggen.


Ik denk dat ik donderdag maar weer eens naar de handwerkwinkel ga... Kijken of zoiets me ligt.
Dank.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23646
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 13:04
Originally posted by C4th C4th wrote:


[QUOTE=carlaevelien]... het nadeel van de dikkere haaknaalden vind ik dan weer dat je er geen toerenteller op kan zetten.


Eeeh... toerenteller?
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar zoiets bestaat dus echt? Ik hoef dus niet met een papiertje naast me elke toer af te strepen?

Jazeker. kijk maar in de winkel van de hobbydoos bij breien/materialen.
Ik heb er ook één met een koordje, waar je telkens op klikt, in de vorm van een kikkertje. Ideaal.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 15:29
heb ze ooit gewoon bij de hema gehaald volgens mij.
een draai dinggetje met 2 cijfers die je kan verzetten dus tellen tot 99,
fel gehaakt koordje eraan gemaakt, kan ie om me nek.

de kikker van magtelt lijkt me erg leuk!
Back to Top
carlaevelien View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 10 Januari 2014
Status: Offline
Points: 138
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carlaevelien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 17:12
Originally posted by C4th C4th wrote:

Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

... het nadeel van de dikkere haaknaalden vind ik dan weer dat je er geen toerenteller op kan zetten.


Eeeh... toerenteller?
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar zoiets bestaat dus echt? Ik hoef dus niet met een papiertje naast me elke toer af te strepen?

Ja hoor, die bestaan, mijn moeder gebruikte ze vroeger bij het breien. Het is een soort buisje dat je over de brei- of haaknaald schuift. De uiteinden kun je draaien, en er zit een soort 'raampje' op waarop je (in 2 cijfers) je toeren kunt bij houden. Het gaat wel handmatig dus, maar ik vind het handiger dan apart op een briefje te moeten turfen.
http://facebook.com/kwartetstoptalking.nl
Back to Top
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 April 2013
Status: Offline
Points: 94
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2014 om 20:03
Ik heb een toerenteller maar met kleine kinderen 3 en 5 vind ik dat niet handig. Ze weten inmiddels hoe ze het ding van de blokkade afhalen dus dan ben ik volgens hen vaak verder dan ik werkelijk ben.

Verder haak ik altijd met de clover amour haaknaalden. Ik vind ze geweldig! Maar als je met een voordeliger exemplaar uit de voeten kunt is dat mooi meegenomen! Al hoewel ik vond toen dat ik er waarschijnlijk toch jaren mee vooruit kan.. Is het overwegen waard.
Back to Top
Vlekje View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 10 Maart 2014
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vlekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2014 om 09:16
Heb nu een van knit pro en een clover Amour om te gaan proberen :-) Degene die me het beste bevalt gaan er later meer van komen.

En aangezien jullie hier het over de toerentellers hadden heb ik dat ook even gevraagd bij de breiwinkel waar ik ben geweest en heb nu een mooie kikker aan een koord :-)
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2014 om 11:16
Ja ik heb er ook een ommijn nek hangen en gebruik hem bij haken en breien je klikt hem met een klikje omhoog en je hebt ze ook die je op je breinaald moet zetten in verschillende maten
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2014 om 11:30
Nu dacht ik toch dat dit een vroege 1-aprilgrap was maar toerenteller voor handwerken bestaat dus echt, zo zie je maar dat dit een leerzaam forum is.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2014 om 12:13
Ik gebruik de dikkere haaknaalden. Ze zijn met een bruin handvat. De toerenteller is echt ideaal in gebruik. Voorheen kraste ik elke toer aan op het patroon. Zonde natuurlijk en dat hoeft dus niet meer.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23646
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2014 om 13:38
Ik heb voor telpatronen ook een ijzeren plaat en twee magneetstrips. Die hoorden ooit bij het lespakket van de Teleaccursus voor breien, haken en borduren. Jaja, een schriftelijke cursus met tv programma, ik heb ook de naaicursus gevolgd. Oma vertelt. Het was in de jaren 70. Je kunt zoiets best zelf kopen, magneetstrips in ieder geval. En als je dan een kopie maakt van het patroon, gaat het origineel niet stuk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2014 om 14:48
Ja heb ik ook.Is heel handig met borduren.En ik heb het een blauwe maandag gebruikt voor de kralen te rijgen voor een beursje maar ben nooit aan het breien toegekomen .wel hhel veel kraaltjes en boekjes gekocht
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.813 seconden.
Lang Yarns