Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ongeluk

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
annele View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 225
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annele Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ongeluk
    Posted: 11 Mei 2014 om 21:05
Hallo allemaal,

Op witte donderdag (3 weken geleden), was ik op weg naar mijn werk toen ik aangereden werd door een auto.
Het ongeluk zelf daar weet ik niets van want ik mis een stukje uit mijn geheugen. Heb als fietser de auto dus ook niet zien aankomen.
Na een rit in de ambulance naar het ziekenhuis bleek dat ik er nog redelijk goed van af kwam, gekneusde ribben aan de linkerkant, een hoofdwond in het verlengde van wenkbrauw die gelijmd werd en natuurlijk schaafwonden.
Geen gebroken ribben, klaplong of bloeding in de hersenen.
Voor de pijn, en goede ademhalingstechniek, 4x daags 2paracetamol van 500mg. Dat resulteerde de nacht van 1e op 2e paasdag in misselijkheid en braakneigingen. De bijsluiter leerde dat dat het begin was van een overdosis. Op dinsdag de huisarts gebeld en dat ging toen naar 6x 1 tablet per dag. Nog steeds liep ik als een oud vrouwtje mijn rondjes om niet nog stijver te worden.
Mijn billen echter bleven pijn doen, ook toen de spierpijn al weg was.
Zo belde ik een week later weer de arts en toen bleek ik ook de banden tussen staart en heiligbeen zwaar gekneusd waren. De oplossing een luchtring kussen die doorlig patienten gebruiken.
Het zorgde inderdaad voor de nodige verlichting. Maar de paracetamol die 6x 1 daags zorgde een week later weer voor misselijkheid en braakneigingen. Vanaf afgelopen maandag het roer geheel omgegooid.
Alleen bij het ontbijt en slapen gaan nog paracetamol en als het echt niet anders kan.
De gevolgen: ik ben helder, slaap niet meer zoveel, en ben begonnen mijn huis naar 2,5 week weer op orde te brengen.
Ook de luchtring gebruik ik nu minder vaak. Je moet immers weer gewoon op een stoel kunnen zitten.
Maar de pijn is nu duidelijker voelbaar, wat energie kost.
Het is altijd beter dan opnieuw weer een overdosis te moeten constateren
Mijn fiets is total loss verklaard en ik krijg er dagwaarde voor.
Dat zal beslist niet genoeg zijn om een nieuwe fiets te kopen.
Mijn linkerarm daar kan ik niets mee tillen, laat staan bovenhands iets uit een kast pakken.
Het zal dan nog wel enige tijd duren voor ik weer mijn werk als interieurverzorgster op een school kan oppakken.

m.v.g. annelies
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2014 om 21:56
Heel veel sterkte en beterschap.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2014 om 22:30
Beterschap!
Knap, dat je het met zo min mogelijk medicijnen probeert. Heb ik ook altijd gedaan, maar helaas heb ik toch medicijn afhankelijke hoofdpijn opgebouwd. :-(

Ik heb zelf net 9 dagen in het ziekenhuis gelegen, om af te kicken van alle medicatie die sinds 2002 in me is gepompt. Ik mag 3 mnd geen pijnstillers meer hebben en moet nu mijn migraine aanvallen uitzieken op valium en zetpillen tegen de misselijkheid.
Dus zit hier ook in de lappenmand, alhoewel ik daar dus eigenlijk al jaren in lig. ;-)

Probeer je rust te nemen en toch voorzichtig wat te bewegen tegen de stijfheid. Zou een warmtekussen misschien verlichting kunnen geven? Of misschien dat je middels fysio wat sneller op de been bent?!?
Heel veel sterkte!

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2014 om 09:12
Heel veel sterkte.
Veel rusten, maar ook bewegen en ook niet te veel.
Probeer zo min mogelijk van die troep te slikken, pijn heeft ook een signaalfunctie.
Als de pijn te erg is moeten ze je eigenlijk nog een keer goed doorlichten.
Sinds iedereen een elektrische fiets wil hebben . . . zijn de prijzen voor normale (goede) 2ehands fietsen enorm gedaald.
Ga je daar van te voren geen zorgen over maken, alhoewel je daar tijd te over voor hebt.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2014 om 09:42
Sterkte meid met alles!
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23646
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2014 om 09:53
Heel veel sterkte. Weet je inmiddels hoe het ongeluk gebeurd is? En heb je nog iets van die automobilist gehoord?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
annele View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 225
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annele Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2014 om 09:53
Dat pijn een signaalfunctie is bleek doordat de pijn in de billen meer was dan spierpijn.
Juist door geen pijnstillers te slikken heb ik geen hoofdpijn.
Krijg ik die nu wel dan is het tijd voor rust.
Ben nu bezig met het strijken van een hele wasmand vol. De 1e etappe zit erop voor de mand echt helemaal leeg is.
Inmiddels slaap ik deels zittend in bed en liggend in een stressless stoel waarvan rug en zitting tegelijk bewegen.
Fusio daar heeft niemand het nog over.
Zal binnenkort wel eens naar de bedrijfsarts moeten. Zullen wel zien wat die te melden heeft.
Mijn ouders echter willen maar dat ik z.s.m. weer aan het werk ga, d.w.z. voor de grote vakantie.
We zullen afwachten of dat lukt.
Wens je veel beterschap toe cully, dat warmte kussen is misschien nog niet eens zo'n gek idee.
Toch een goed idee geweest om dit met jullie te delen.

m.v.g. annelies
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8325
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2014 om 10:01
heel veel sterkte
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2014 om 11:14

Ga gewoon een paar keer per dag een (mini)blokje om, je hebt dan wat beweging, frisse lucht en als het stopt met regenen ook wat zon.

Ik ben niet van mijn fiets gereden en strijk altijd een half uur met een cd-tje op, dan gaat de stekker eruit, op de restwarmte doe ik dan
nog wat klein grut als ik dat heb.
Jouw lijf gaat jou vertellen wanneer je weer werken kunt . . . rustig aan.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2014 om 11:16
heel veel sterkte!
eerst opknappen en dan werken, das de handigste volgorde!
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2014 om 11:24
Wat ik uit ervaring weet ;-) is dat vooral afwisseling belangrijk is in inspanning - rust.
Als je (meer) pijn krijgt ben je eigenlijk al over je grens heen.


Back to Top
annele View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 225
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annele Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2014 om 12:29
Even de vraag beantwoorden hoe het ongeluk gebeurd is.
Dat weet ik niet.
Wat ik weet is dat ik van rechts kwam en de auto van links voor mij.
Dat de bestuurder geremd heeft en meteen uit de auto is gekomen.
Mij via haar zoons, die kinderen op school hebben waar ik werk, de volgende dag een boeket heeft laten geven, toen wij in gemoedelijke toestand het aanrijdingsformulier invulden.
Vorige week heb ik haar zelf gebeld om te vertellen dat mijn verzekering de papieren naar haar verzekering had opgestuurd.
Zij heeft schade aan de voorkant van de auto. Hoeveel week ik niet maar het schijnt volgens haar nogal een aardig bedrag te zijn.
Dat zij de eerste nachten niet geslapen heeft, omdat de film continu werd afgedraaid mag logisch zijn. Toen ik haar belde ging het haar goed.
De fietser in dit verhaal (ik) is beschermd bij de wet, en de auto is dus fout, ondanks het feit dat ik ook nog eens van rechts kwam.
Daar op die splitsing met iedereen dus ook ik die van de dijk kwam dient daar met beleid de bocht te nemen naar welke kant dan ook.
Rechts is een weg die tevens fietspad is richting epe, maar waar het zicht door een woning wordt belemmerd.
naar links ga je naar het centrum en dus naar school. Daar kwam de auto vandaan die 30/40 km reed en geremd heeft.
En van de afrit van de dijk in de midden kwam ik. Beneden aangekomen waar het ongeluk gebeurd is heb je vrij redelijk zicht op wat er aan komt vanuit het centrum.
Op de vraag echter of dat stuk dat ik mis ingevuld is, daar wil mijn geheugen helaas niet aan mee werken.

Het strijken is nu klaar (3x) en ik heb dat inderdaad met muziek gedaan.

Nu is het tijd voor ontspanning.




m.v.g. annelies
Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2880
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breinaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2014 om 12:39
heel veelsterkte
quality=
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2014 om 12:56
Hopelijk gaat het elke dag wat beter.
Hartelijke groeten .
Omajan
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2014 om 15:18
Beterschap en sterkte
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2014 om 17:28
Jeetje... Da's nog eens een verhaal zeg.
Zeker niet niks.
Heel veel sterkte en beterschap.
Denk aan jezelf en luister naar wat je lichaam aangeeft.
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2014 om 00:12
Meis toch wat een schrik is dat geweest. Fijn dat je jezelf zo snel weer bij mekaar bikkelt en doorgaat. Doe voorzichtig en luister naar je lichaam. Veel sterkte en een knuffel. Vind je erg dapper!
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2014 om 20:37
wat een verhaal !!!!!! ik wens je heel veel Sterkte en Beterschap...Hug
groetjes geesje
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5766
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2014 om 20:48
oh jee wat een verhaal. heel veel sterkte en toch rustig aan doen .
Ook voor Cully sterkte.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2014 om 22:06
Jeetje. Heftig.hopelijk gaat het snel beter met je en kun je het ongeluk ook een plekje geven.sterkte!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns