Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tips voor linkshandig haken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mireille70 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Juni 2014
Locatie: almere
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mireille70 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Tips voor linkshandig haken
    Posted: 28 Juni 2014 om 10:59
Goedemorgen iedereen.

Ben net begonnen met haken maar ben ook nog linkshandig.
Heb ondervonden dat het best wel moeilijk is om boeken of goede uitleggen te vinden
Voor linkshandige.
Heb een workshop gevolgd en ze heeft echt haar best gedaan maar kom op het moment niet
Verder.Heb op You tube gekeken en zie daar 3 goede filpjes heb gekeken gegoogled voor
Een boek maar    uitverkocht of niet meer te verkrijgen.

Heb hier ook gelezen in het forum en zag dat Magtelt 19 ook linkshandig is en mischien
Kan ze me wel verder helpen .

Hoop dat jullie wat voor me kunnen doen en misschien kan ik wel een keer wat terug doen als
Ik wat meer thuis ben in het haken    .

Fijne dag iedereen en misschien tot horens.


Groetjes Mireille
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2014 om 12:23
Waar loop je op vast, lossen, vasten, stokjes,... ?
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2014 om 12:59
Kijk even bij haar afspeellijsten, hier staan 14 filmpjes voor linkshandigen, hopelijk zit er tussen waar je op vast loopt. http://youtu.be/PZjbZdngPM0
Back to Top
Mireille70 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Juni 2014
Locatie: almere
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mireille70 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2014 om 13:16
Dank je wel voor de tip maar ik kan best wel engels maar omdat ik net met het haken
Begint en de termen mij nog niet bekend zijn vind ik het lastig volgen.
En als ik de basis steken zoals stokje half stokje een vaste enz enz heb in het links uitgelegd of voorgedaan
Dan kom je denk ik al een heel eind.

Maar dank je wel voor het reageren   

Groetjes Mireille
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2014 om 14:27
Losse - chain
Halve vaste - slip stitch
Vaste - single crochet
Half stokje - half double crochet
Stokje - double crochet

Misschien dat in dit oude topic ook nog wat tips staan:
http://forum.hobbydoos.nl/leren-haken-voor-linkshandigen_topic1579.html

Volgens mij staat in haken voor dummies ook voor rechts en links uitgelegd. Misschien eens neuzen bij de bieb?!?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23656
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2014 om 18:54
Ik had de hele dag hobbydoosdag en kom nu pas op het forum. Ik ben zelf ambidexter, ik heb dat pas ontdekt op de middelbare school, toen ik een proefvertaling dacht te ontlopen met een volleybalblessure. Maar ik heb in 6 mails het boekje Haken stap voor stap voor links- en rechtshandigen en daar staan echt heel duidelijke tekeningen in. Het dateert uit begin jaren '80, daarom is het niet meer te koop en mag ik het doorgeven. Als je mij een PM stuurt met je emailadres erin, stuur ik ze. Er staan allerlei technieken in met tekeningen van linker- en rechterhand met haaknaald.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mireille70 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Juni 2014
Locatie: almere
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mireille70 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2014 om 22:34
Hoi Hoi,

Dank je Cully voor de engels Nederlandse vertaling van de verschillende steken die je hebt

Het wordt me al een heeel klein beetje duidelijker hihih.

Nog een fijne avond Groetjes Mireille
Back to Top
Mireille70 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Juni 2014
Locatie: almere
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mireille70 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2014 om 08:38
Hoi Magtelt,

Ik heb je een PM gestuurd met daarin mijn emailadres.
Toppie alvast bedankt voor het me toemailen.

Fijne zondag en veel hobbyplezier.

Groetjes Mireille
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23656
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2014 om 10:58
Vanavond onder de wedswtrijd ga ik een simpel poppenslaapzakje haken, tunisch. Het gewone haakpatroon staat in het boekje, dat ik je net gestuurd heb. Je kunt op die slaapzak diverse steken oefenen en je kunt hem maken voor poppen van 10 tot 70 cm, als je proeflapjes hebt gemaakt.

Zou het helpen om een spiegel tegenover pc, laptop of tablet te zetten en daarin te kijken? Dan zou je alles linkshandig moeten zien. Xenos heeft staande spiegels, het zou een goede investering zijn voor jaren haakpret.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mireille70 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Juni 2014
Locatie: almere
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mireille70 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2014 om 11:32
Super bedankt voor het boekje Magtelt,

Van de week ga ik het boekje eens goed bekijken en wat oefenen.
Vandaag gaan we naar familie want afgelopen mei is mijn vader overleden
En vandaag zouden mijn stiefmoeder en vader 30 jaar getrouwd zijn en morgen zou mijn vader
Jarig zijn .
Even moeilijk op het moment en we gaan met zijn allen mijn zus en broertje bij mijn stiefmoeder
Voetbal kijken dus van haken komt het even niet maar van de week na mijn werk ga ik zeker me erop
Storten.

Maar superrrr bedankt.
En veel plezier vanavond met voetbal kijken ben benieuwd



Groetjes Mireille
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2014 om 12:36
Hee magtelt
wat een idee ik ben zelf rechtshandeig maar kom maar eens op het idee om pc of laptop voor de spiegel te zetten
zou ik niet aan gedacht hebben
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.330 seconden.
Lang Yarns