hebben jullie ook vreemde eetcombi's |
Reageer | Pagina 123> |
Autheur | |
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 29 September 2014 om 17:28 |
ik vind bv boerenkool met gebakken ei heel erg lekker.
En toen de kinderen nog op school zaten bakte ik tussen de middag de overgebleven aardappels op en die aten we dan op een boterham. En jongste dochter en ik(misschien vind iemand dat wel erg vies) eten bij zelfgemaakte groentesoep,eerst de bouillon en doen dan bij de groente,vlees en vermicelli,mosterd of piccalilly. En hebben jullie ook zoiets?? |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
dat laatste vind ik dus een heel eigenaardig iets.
mijn vader prakte vroeger de overgebleven aardappels tot puree en bakte die en smeerde die dan op een boterham (ik ben daar ook geen liefhebber van. maar rode kool met een zure pekelharing vind ik dan weer lekker. en vroeger bij mijn grootouders kregen wij frieten met suiker over gestrooid. |
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Online Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik bakte voor mijn schoolgaande zoon tussen de middag boterhammen en overgebleven aardappelen en dan deed hij de aardappelen op brood. Zijn middelbare school was 2 minuten fietsen van huis. Mijn dochter zat aan de andere kant van de stad met een broodtrommeltje.
Ik eet bij groentesoep eerst de substantiele onderdelen en daarna de bouillon. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
By MG
Hobbyguru Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Pindakaas met suiker op je brood, hhmmm
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
mijn oudste zus eet balkebrij met rozijnen en suiker,,grrrrr.
Ik maak zelf balkenbrij met spek en varkenslever en kruidnagel,dus alleen een beetje zout,lekker knapperig bakken en op wit brood!!! hmmmm |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ik zie hier balkenbrij staan en ik denk dus weeral what the ¨f*ck is dat nu weer? Iets dat met ezels te maken heeft denk ik dus.
dus goegel komt weer van pas. en dan weet ik het in feite nog niet. Het zou trekken op bloedworst qua smaak. maak je die brij dus helemaal van in het begin met spek snijden en boekweit en al die dingen erbij zelf totdat je het gaat snijden en bakken? of is het iets dat je kan kopen in de supermarkt? |
|
|
|
engeline
Post Options
Thanks(0)
|
ik kook varkenslever en magerrookspek met bouillonblokken ,zout peper en flink wat kruidnagel.Als het vlees en spek klaar is,heel fijn snijden en terugdoen,Dan boekweitmeel toevoegen en zoveel dat je het eigenlijk niet meer geroerd krijgt.dan stort ik dat in bakjes die af laat koelen.daarna in plakken snijden en in veel boter aan beide kanten knapperig bakken en dat op een boterham met wat zout,heerlijk....wij smullen daar allemaal van en inmiddels ook wat dorpsgenoten met mij.
|
|
koffiebuikje
Hobbywonder Lid sinds: 29 Mei 2014 Locatie: nederland Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
ha die bep zoals het geschreven wordt zou ik ook zeggen bah maar lekker dat is maar kom even over de grens naar limburg daar word het stevast gegeten elk supermakt nog slager verkoopt het thuis even in de koekenpan en eventuweel op een boterham lekker maar misschien ken je bloedworst zelf daar lijkt het op met appel ook even in de koekenpan lekker lekker |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
mijn wederhelft en een paar kinderen lusten bloedworst en beuling.
dat ga ik eens maken se voor als we met de heeeeeele familie op weekend gaan. daar zitten er ook tussen die beuling graag mogen. zou ik de ongeveer hoeveelheden kunnen krijgen aub? die rookspek is dat zo ene klomp of zo van die bakjes met gesneden stukjes in? en kan het ook met appelmoes gegeten worden of is het dan bweuh? |
|
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
Balkenbrij heb ik nog nooit gezien of geproefd.
wel opgebakken aardappeltjes met een op het laatst toegevoegd ei.er lichtjes doorheen roeren als roerei. heerlijk op je brood |
|
oant Sjen
|
|
engeline
Post Options
Thanks(0)
|
2 liter water
6 bouillonblokken zout peper kruidnagelpoeder( 2 theelepels) waarschijnlijk 1 pak (500 gr) boekweitmeel stukje magerrookspek 300gram varkenslever 300 gram alles in de pan,ongeveer 45 minuten zachtjes koken,lever en spek heel klein snijden en terug in de pan.Het roeren kun je het beste met zijn tweeen doen de een roeren en de andere de pan vast houden,wel op klei vuur laten staan.Het moet zo stijf worden dat je lepel bijn aafbreekt. pan van het vuur en de brij in afgespoelde bakjes doen en goed aflaten koelen,daarna in alluminumfolie in de koelkast(dus uit de bakjes,omkiepen.daarna in plakken van een halve centimeter snijden en in de koekepan in ruim boter lekker krokant bakken.Ik vind het lekker op wit brood en dan wat zout erop. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
bedankt engeline. zal het begin december laten weten of het hier in de smaak viel.
misschien dat ik het al wat vroeger maak 'om te proberen'. |
|
|
|
engeline
Post Options
Thanks(0)
|
graag gedaan! Bep
|
|
BettyKleien
Hobbywonder Lid sinds: 05 Februari 2013 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 867 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik bak wel twee eieren zonder zout of peper doe ze op twee boterhammen en dan lekker rode jam erop .en dat is net een pannenkoek .Want ei zonder wat is neutraal he?
|
|
Amethyst
Duizendpoot Lid sinds: 09 Augustus 2014 Locatie: Nijmegen Status: Offline Points: 134 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb wel de tic van mijn moeder overgenomen om bij een gebakken ei/uitsmijter heel voorzichtig te snijden om de dooier heen(als die nog heel is) en dan als laatste de uitdaging die hele dooier in een keer naar binnen te werken. Toen mijn vriend me dat voor het eerst zag doen had hij echt zoiets van wat ben jij aan het doen?
|
|
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
|
|
Molemieke
Hobbyguru Lid sinds: 19 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1909 |
Post Options
Thanks(0)
|
Of een boterham met chocopasta en salami ook erg lekker ;-).
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
chocopasta en salami kende ik dus niet wel zo van die boterhamworst met siroop.
|
|
|
|
engeline
Post Options
Thanks(0)
|
Heerlijk! al die vreemde dingen,die van het gebakken ei met jam?! en dat van die dooier dat herken ik wel.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik hou alleen van dode tomaten. Alhoewel ik sinds mijn vader dood is me heb voorgenomen me niet zo aan te stellen.
|
|
niania
Hobbyguru Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
Post Options
Thanks(0)
|
vroeger vond ik andijvie niet lekker
en voor zover ik weet deden er veel van ons aan tafel dan mosterd over de geprakte aardappelen met andijvie (we zaten met zijn elven aan tafel) groet van nia |
|
Reageer | Pagina 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |