Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kringloop / Rommelmarkt - aankopen!

Reageer Reageer Pagina  123 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kringloop / Rommelmarkt - aankopen!
    Posted: 10 Juli 2015 om 13:04
Hallo allemaal,

Er zijn hier veel meer kringloop-lopers en Kringloop-kopers en mensen die rommelmarkten of kleedjesmarkten bezoeken. Leuk om er een apart topic voor aan te maken en heel belangrijk het hergebruik van spullen!!!

Ik ben vanmorgen met mijn jongens naar de Kringloop in Mijdrecht geweest. Die Kringloop is nog heel leuk geprijsd en daar gaan we een paar keer per jaar heen.

De buit van mezelf:
-Een oud de Ruiter blikje voor hagelslag (ik koop nu doosjes, maar wil weer zakken gaan kopen = goedkoper) voor 35 eurocent.
-Een weckpot 3/4 liter met de opdruk Suiker voor 95 eurocent.
-Een vierkant weckpotje van ik schat zo'n 200 / 250ml voor 35 eurocent.

Als mijn was- en schoonmaakmiddelen op raken wil ik overgaan op zelfgemaakte groene / ecologische was- en schoonmaakmiddelen en als we verhuisd zijn gaat er geen gekocht en milieubelastend was- of schoonmaakmiddel mee. Je kunt heel veel "recepten" hiervoor vinden op het internet.
Voor de ingrediënten (oa soda, backingsoda en citroenzuur) ben ik weckpotten aan het verzamelen.
En ook voor bloem, meel en dat soort dingen.

De jongens hadden:
-een Mercedes schaalmodelletje voor de Mercedes verzameling van de oudste
-een Playstation 2 spel
-een beanie boo maki (knuffel met van die enorme grote glazen ogen)
-samen een grote stapel cd'tjes

We hebben ook het een en ander gebracht.

Het was een geslaagde ochtend. Wie volgt?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2015 om 15:57
wat heb ik het laatst gescoord in de kringwinkel, efkes denken hoor.
een lap stof om een tafelsprei (dus geen tafellaken maar hetgeen dat er op komt en dikker is en gekleder) te maken.
een tshirt met bumba op voor 35 cent voor de kleinste spruit.
een grappige zapf pop die lacht en 'baba' zegt, die zuiggeluiden maakt als je ze een papfles in haar mond duwt en , haar ogen zelf dicht doet en slaapgeluiden maakt en weent als je ze wakker maakt voor 4 euro. (De pop koste 4 euro, ze wordt niet wakker gemaakt voor 4 euro, zou anders een dure grap worden)
en nog kleine autootjes voor de kleinzoon.
en de laatste aankoop was een speelgoedstoomgeneratorstrijkijzer (plastiek) dat ook pssssjt geluiden maakt en lampjes gaan branden voor 1,2 euro.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2015 om 19:13
Ik koop er nog wel eens een boek. maar onze kringloop winkel is niet goed koop. en dat is wel goed voor mij .Ik heb al veel te veel rommel en ben aan het opruimen. bv een spinnenwiel het staat maar te staan.
oant Sjen
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2015 om 19:35
bloem, t spinnewiel kan je natuurlijk gaan gebruiken!
ga niet meer naar de krinloop (ben er dol op) mn huis staat al vol!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2015 om 19:51
In Apeldoorn zijn twee kringlopen van de Circulus, dat is de gemeentereiniging, en verder nog een stuk of vier particuliere. Mensen halen een huis leeg voor een bepaald bedrag, doen de spullen in de opslag, en als ze genoeg hebben, openen ze een kringloopwinkel. De prijzen zijn heel verschillend.

Ik heb nog tassen vol poppen, dus ik moet een andere kant op kijken als er een pop ligt. Boeken koop ik vaak en breng ze later weer terug. Bij de Circulus krijg je per doos of tas, die je inlevert, een stempel en bij een aantal stempels € 5 korting. Maar ik kom zelden aan dat bedrag.

Een heel enkele keer tref ik brei- of haaknaalden. Ik hoop op één van de kofferbakverkopen nog handwerkmateriaal te vinden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2015 om 10:21
O, dat is wel een goed systeem Magtelt! Zo krijg je wel de mensen je kant op als Circulus zijnde.

Bij ons hebben we een gewone Kringloop die vroeger betaalbaar was. Maar door de bezuinigingen zijn ze de gemeentelijke subsidie voor het personeel kwijt geraakt en moet de kringloop zelf nu het personeel loon betalen.

Dus zijn de prijzen daar nu op aangepast en helaas zijn ze duur geworden.

We hebben ook een kringloop waar de opbrengst van voor Roemenië is en daar werken vrijwilligers. De kleding, dekens en andere dingen die ingeleverd worden en de mensen in Roemenië kunnen gebruiken, gaan 2 of 3 x per jaar op transport naar Roemenië.

Overige dingen worden daar verkocht. Zij zijn nog betaalbaar.

Ik had daar laatste een gesprek met een oudere vrijwilligster en zij weet dat ik vrijwilliger ben in de tweedekans kledingwinkel. Blijkt dat een bepaalde groep bezoekers, die ook bij ons in de winkel komen, hetzelfde truukje bij hen uithalen.

Prijsjes eraf krabbelen of trekken en dan proberen de boel goedkoper te krijgen. Dat doen ze bij ons in de winkel ook, maar wij hebben ook prijslijsten hangen en als ze zonder prijsje bij de kassa komen wijs ik hen op de lijst en er wordt niet gepingeld.

De kleding is bij ons goedkoop: t-shirt 2,--, blouse 3,--, vest 4,--, broeken en rokken 4,-- en de opbrengst is notabene ook voor een goed doel.

Ik koop zelf ook veel kleding in ons eigen winkeltje. Zonde wat mensen soms weg doen omdat ze het zat zijn.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2015 om 15:26
Vandaag op de kofferbakverkoop: een kleine pop, ik schat 25 cm, 20 cents, een handvol tunische haaknaalden en een stel stalen breinaalden en 5 bladen van Katia, Scheepjeswol en Phildar. Voor manlief een motorfietsblad met zijn geliefde Honda.

Meisjespoppen met hard lijf en lief snoetje zijn een aflopende zaak. Op een gegeven moment lagen ze niet meer in de speelgoedwinkel. Alleen nog babypoppen, Barbies, Disneyprinsesen en poppen met rare ogen. Vorig jaar kwam ik nog met tassen vol thuis.

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2015 om 21:33
mijn hubby kwam vandaag thuis van z'n fietstocht, zag een gevulde Wibra tas hangen en vroeg: ben je naar de kringloop geweest ?? Nee, deze keer niet maar wel Fenna gescoord ...Die kringloopwinkels, oh, om je vingers bij af te likken maar opt moment mijd ik ze een beetje want m'n kamer puilt uit...ik denk dat m'n laatste klapper een Bayborn wasmet een speen in haar mond .. als je die er uit haalt gaan haar ogen open...'k had haar voor een Pasar 2 maanden geleden aangekleed met kleren van Magtelt maar er was geen interesse die dag . . dus ze wacht op een volgende gelegenheid . . boeken laat ik wijselijk liggen nu want tassen vol in de berging van m'n dochter voor de Vlooienmarkt . . maar zodra ik weer eens een sportieve trip moet/wil maken op m'n fietske is de beste rit naar een kringloopwinkel, want fietsen zonder doel is aan mij niet meer besteed...oh wacht, in de Cronjé bij ons is een Terre des Hommes winkel en daar scoorde ik vorige week een bloot mini babyborntje en die heeft al bijna haar nieuwe gehaakte jurkje aan en mag daarna naar de markt in Hoofddorp...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2015 om 15:34
Wij hebben afgelopen zaterdag 2 prachtige donkerbruine leren stoelen en een gestreepte hocker bij de Roemenië kringloop gekocht. Heel mooi en heel leuk geprijsd.

Zal prachtig staan in ons nieuwe huis!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2015 om 14:27
gisteren in de kringloop gekocht : 2 dikke breinaalden van prym nummerke 20. Een halve euro voor betaald. Ik wist ni dat die zo dik waren. Ik vond een nr 12 al een hele dikke priem.
Mijn stok die ik hier heb klaarliggen voor het stokhaken kan er gemakkelijk vier keren in qua dikte. Ik vraag me af of die dingen ook bedoeld zijn om echt mee te breien. Lijkt me niet handig.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2015 om 20:43
Ik heb net met pen 20 een sjaal gestokhaakt, het schiet lekker op, elke toer is 2 cm. Haaknaald 4,5 en Saskia wol. Breien zou ik niet doen op die dikte. 15 bestaat ook.

wat rozengeur.
Back to Top
Paxdracona View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Paxdracona Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2015 om 21:07
Oh de spullenhulp en ik zijn BFFs! Ik woon 10 minuten van een hele grote vandaan en ik heb er al heel veel mooie dingen gekocht. O.a. een Louët spinnewiel voor €15, Louët handkaarden voor €5, een enorme grote (werkende) lichtbak voor €7,50, allerlei kleine snuisterijen, heeeel veeeel wol, een scanner voor €1,50 (welke ook nog werkte jihaaa), BERGEN schoenen en andere kleding, zo'n blauwe schelp voor in de tuin, en nog maar te zwijgen over de meubelstukken die mijn moeder er vandaan sleept :') Ja, topuitvinding, die spullenhulpen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2015 om 15:51
Net geweest, mooi uitziende puzl met 1000 stukjes (hopen dat hij compleet is) en een boek van Campert en Mulder om 's avonds van
in slaap te vallen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2015 om 19:41
Op de kofferbakverkoop was het poppendag, 4 mooie van klein (15 cm) tot groot (42 cm).

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2015 om 10:58
Gisteren weer naar de kofferbak geweest en een gave rieten reiswieg van 40 cm gevonden.

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2015 om 13:00
Dat was dan weer boffen geblazen .

Ik zou willen dat hier ook zulke kofferbakmarkten waren .

Ik ben op zoek naar playmobile spulletjes ,maar die zie ik alleen op MP en dan nog pittig aan de prijs .
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2015 om 19:04
Gisteren inZeist naar een kringloop geweest..kwam de koning te rijk er uit met een stukf of vijf oude waarin 1 ervan een zeeuswe omslagdoek stond, smullennn..alleen al om in te kijken ;-) geen kleine popkes te vinden...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2015 om 21:25
vanmorgend naar een rommelmarkt geweest met dochter, schoonzoon en kleinzoon. Zij stonden al te wachten en toen we eraan kwamen kwam de kleinzoon (2j) afgelopen. Zoals gewoonlijk ga ik op mijn knieën zitten met mijn armen wijd open om hem te verwelkomen maar bompa ging gewoon verder. Dus ik zit daar maar hij komt bompa het eerste tegen en vliegt dus in zijn armen en daar zat ik dus met allemaal lachende omstaanders en de opmerkingen : dat kan gebeuren en vwalla nu weet ge het. Maar hij is toch verder gekomen dan.
De eerste tafel hebben we een kwartier over gedaan want hij ging met de uitgestalde auto's spelen.

Op een ander deel van de rommelmarkt ging hij gewoon op zijn gat zitten en begon de bak met auto's uit te laden. Ik ben er dan gaan bijzitten en samen hebben we dan de auto's gekeurd en heb ik er dan ook gekocht natuurlijk, want als ge een garage hebt kunt ge niet genoeg auto's hebben.

Mutti, is het iets speciaals van playmobil dat je zoekt?
nl. wil ik hier ook eens rondzien voor kleine popkes?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2015 om 13:29
Vanmorgen op de kinderkleedjesmarkt een popje van Barbieformaat, met een A cupje en heupen, maar geen gekke lange benen. En op de echte markt lekkere kibbelingen.

Dutchy, even geduld, ik heb een hoop kleine popjes, die ik mee wilde sturen met de grotere. Ik heb er nog geen kleertjes voor, maar zo kunnen ze ook wel op reis. Dan vullen ze mooi de gaatjes.

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2015 om 18:34
Beb

Nee het is niets speciaals , ik heb nog poppetjes uit de jaren 70 van mijn meiden
maar wat dat betreft is hij makkelijk en volgende week is de vakantie weer voorbij

Bedankt voor het aanbod .

Even een aardigheidje . Hij was met z,n vader en moeder bij de kringloop om daar het een en ander te brengen en daar stond net zo,n garage als ik hier voor hem heb . Hij was zo teleurgesteld dat oma die naar de krngloop had gebracht . Hij was dolgelukkig dat hij hier gisteren nog stond toen hij wegens de vakantie een dagje kwam . Voor die tijd was hij niet te overtuigen geweest .

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns