Zere vingers na te veel breien |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 November 2019 om 12:04 |
Ik vond altijd dat Voltaren gel helemaal niet hielp tegen gewrichtspijn, maar daar ben ik vanmorgen van teruggekomen. Ik had gistermiddag te intensief zitten breien met pen 4 en 's avonds was mijn rechterpink rood en heet en deed behoorlijk zeer. Bij het naar bed gaan heb ik de pink van een verbandhandschoen vol gespoten met Voltaren en hem zo aangetrokken. Vanmorgen was de pink koel, wit en deed geen zeer meer. Ik zal vandaag maar niet meer breien. Maar het helpt dus tegen breiblessures.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tja overbelasten is nooit goed. Ik heb een tijd geleden last van mijn schouder gehad, door het breien etc. en heb toen een hele tijd rust gehouden. Nu gaat het beter maar zodra ik iets voel dan stop ik. "Luisteren naar het lichaam" wordt er altijd gezegd
|
|
Teunis
Duizendpoot Lid sinds: 24 Oktober 2019 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 165 |
Post Options
Thanks(0)
|
Luisteren naar het lichaam is inderdaad goed om te doen, maar helaas hoor ik niet zo goed.
Meestal merk ik pas (veel) te laat op dat het lijf al een tijdje aan het schreeuwen is dat het genoeg is. Dat is met breien/haken zo, maar ook met sporten of klussen. Het gevolg is uiteraard de volgende dagen dat er allerlei spierpijnen en/of stijfheid te verduren zijn. Heeft vast iets te maken met ezels en stenen
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat heb ik ook, ik voel pas dat het genoeg is, als het teveel is. Overigens wissel ik haken en breien af en doe ik vingergymnastiek: luchtpiano spelen, buigen, strekken en masseren. En dan vind ik Voltaren gel zo klef. Maar ja, tv kijken met lege handen? Dan wordt het snoepen.
|
|
wat rozengeur. |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
De dagelijkse afwisseling in mijn activiteiten is te groot om te lang met hetzelfde door te gaan. Na een uurtje breien hou ik vanzelf op. Een soort "verzadiging". Dan staat er weer iets anders te wachten. TV-kijken met lege handen is ook al geen probleem voor mij, maar een paar worteltjes gaan er altijd wel in. Het leuke van worteltjes snoepen is dat je na een stuk of 4 ook verzadigd bent en vanzelf weer stopt. Dit in tegenstelling tot bonbons die naar "meer" smaken en je pas stopt als je ingewanden jou vertellen dat het te laat is...
Eigenlijk is het leven heel simpel.
|
|
Teunis
Duizendpoot Lid sinds: 24 Oktober 2019 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 165 |
Post Options
Thanks(0)
|
Die "verzadiging" treedt bij mij ook wel op, maar dan zijn er toch al een paar uur voorbij.
Zou het daarom zijn dat er te wenig uren in een dag zijn om alles te doen wat ik wil doen?
Een traag optredend verzadigingspunt? TV kijken doe ik niet, wel met regelmaat Netflix. Worteltjes helpen dan niet, pinda's of noten wel, maar ik heb ontdekt dat ook daarvan je kleren krimpen. Breien of haken dan maar. Ook tijdens het luisteren naar luisterboeken helpt alleen breien of (Tunisch)haken. |
|
Gerardvg20
Newbie Lid sinds: 09 December 2019 Locatie: Assen Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja herken me hier ook erg in. Heeft toch echt met concentratieboog te maken. Ik kan zelf wel urenlang bezig zijn met breien en haken, maar dan wel met tussenpauzes om even in beweging te komen en even op te staan
|
|
Teunis
Post Options
Thanks(0)
|
@Gerardvg20
Wat leuk, nog een man op het forum. En bovendien ook uit Drenthe. Ik wordt nieuwsgierig, vertel eens wat over jezelf in het voorsteldraadje?
|
|
Annita
Hobbywonder Lid sinds: 04 Januari 2011 Locatie: Katwijk aan Zee Status: Offline Points: 772 |
Post Options
Thanks(0)
|
Klopt helemaal! Luister naar je lichaam. Ik ben ook steeds eigenwijs doorgegaan met als gevolg een compleet nieuwe schouderprothese.......... |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zo wat een ijzerwerk sleep jij met je mee. Maar ik weet van mensen met nieuwe knieën dat die heel blij zijn, maar is dat met een nieuwe schouder anders ?
|
|
Annita
Hobbywonder Lid sinds: 04 Januari 2011 Locatie: Katwijk aan Zee Status: Offline Points: 772 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nee hoor, ik ben er erg blij mee. Kan nu tenminste weer een half uurtje breien en dat heb ik de laatste jaren niet gekund. Helaas moet je een jaar revalideren. Dat is best zwaar. Ben ook altijd heel aktief geweest op dit forum, maar door mijn schouder ging dat helaas niet meer. Kan nu weer een beetje typen en breien, dus we gaan voorzichtig de boel opbouwen. Helaas heb ik vorige week door een "misstap" mijn knie gebroken, dus nu zit ik weer Helemaal in het gips van mijn teen tot mijn lies. Krukken lopen lukt niet vanwege mijn schouder. Afijn genoeg gejammerd nu |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
AUW Ohhh dat is érg! met zoiets als een gips tot aan de lies, denk ik meteen: ik hoop dat ze een ruim toilet hebben want knieën buigen gaat niet lukken dusmoet je met een gestrekt been kunn zitten. Heel veel sterkte de komende weken. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, ik heb een toilet in de badkamer, en die is erg groot gelukkig. Maar het is en blijft erg onhandig met een gestrekte knie. Ga zo terug voor controle naar het ziekenhuis Bedankt voor je medeleven
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik wist niet dat ze bestonden, vierkante breinaalden. Ze beweren dat het ontlastend is voor zere breivingers en zo. Heeft iemand hier ervaring mee? |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
pareltje2011
Hobbyguru Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oei ,ja dat kennen we maar blijven doorgaan zo zijn we grootgebracht en nu komen de kwetsuren ,nu moet je wel rusten ,word gauw beter want de wol ligt te wachten😋
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Ik doe mijn best en meer kan ik niet Af en toe wat breien lukt nu wel aardig en daar ben ik al blij mee Er liggen nl. nog heeeeeeel veel wolletjes op me te wachten |
|
petraco
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5776 |
Post Options
Thanks(0)
|
o jee Annita, dit is niet leuk. Beterschap en hopelijk geneest de knie voorspoedig.
|
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Mocht haken en breien te belastend zijn, dan bestaan er ook punnikmolens. Ik heb ooit een dure bij een breiwinkel gekocht en onlangs een veel goedkopere in ToyChamp. Ik weet niet of die ook geschikt zijn voor linkshandigen, je kunt hem natuurlijk zo voor je zetten, dat je met links kunt draaien. Het aan elkaar naaien van de punnikdraden is vast ook niet zo belastend voor polsen en schouders.
|
|
wat rozengeur. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tsjonge wat een ongeluk. Mocht je de kleur zelf kiezen en heb je bijpassende nagellak ? Beterschap en rustig aan doen.
|
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |