Tegelswijsheden en andere antiquiteiten |
Reageer | Pagina 123> |
Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 Mei 2020 om 20:24 |
Ik had het in een ander topic over "zondagssteek houdt geen week" en "luie naaisters draad".
Van het concert des levens krijgt niemand een program. Het leven is een feest, je moet wel zelf de slingers ophangen. Wie zich niet weet te behelpen is niet waard dat hij armoe lijdt. Bij toevalligheden: Dat is Gods hand, daar moet je niet in kietelen. Wie volgt? |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Chrissie
Hobbywonder Lid sinds: 01 April 2020 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 733 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als de hemel naar beneden valt, hebben we allemaal een blauw hoedje.
Volgens mij betekent het iets als: nou ja, het zal mij een interesseren als de wereld vergaat. (Je moet het ook droog en emotieloos uitspreken.)
Het is een uitspraak die zelfs mijn grootouders oudbollig vinden. |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat zeg je tegen mensen die vaak roepen" ja, maar als....." Antwoord: Ja hoor!! Als de hemel naar beneden valt, hebben we allemaal een blauwe hoed.
|
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Elke reis begint met de eerste stap. Vallen is geen schande. Blijven liggen wel.
|
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wie niet kan wat hij wil, moet willen wat hij kan.
Of: Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maat zoals het gaat. Dat lijkt me een Corona wijsheid. |
|
wat rozengeur. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik hou erg van Cruijff, van toeval is logisch - iets wat mijn nichtje nog niet snapte. Verder zeggen wij vaak hier, geluk moet je afdwingen. Dat komt er eigenlijk op neer dat je er in moet geloven en je best voor moet doen of zo heb ik het geïnterpreteerd. Mijn schoonopa zei vaak, de 1 houdt van de moeder, de ander van de dochter - dat zei hij dan ook vaak als reactie op iets wat een ander zei. Een soort besef van dat niet iedereen gelijk is, afhankelijk van het onderwerp of de mensen met wie je praat is de diepere betekenis ook anders. Soms berustend, soms humoristisch. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
De beste huisvrouw die bestaat is zeker, waar op markt en straat geen mens van weet geen mens van praat .
Als het verspringt, springt het er ook wel weer uit |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Een optimist is een man ,die z,n motor vast start terwijl hij op z,n vrouw wacht .
Was van mijn wiskundeleraar . |
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
Die had een vrouw waar hij altijd op moest wachten. Ik vinnut een goeie
|
|
|
francis3
Hobbywonder Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nog zo'n tegeltjeswijsjheid (ook verschenen op een bierkaartje) Zolang mijn baas doet alsof hij mij goed betaald, Doe ik alsof ik goed werk |
|
francis3
Hobbywonder Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wie geeft wat hij heeft, is waard dat hij leeft (van tante zaliger + 2003) (in het dialect) Wa ge ruurt, da ge stuurt, da ge meevuurt Van mijn grootmoeder zaliger +1970)Dat wil zeggen : Wat ge aanraakt moet je ook nemen, en opeten (was met voedsel) Dat zou NU in de coronatijd best wel overal mogen uithangen. Nog eentje: Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd |
|
Jondala
Hobbyguru Lid sinds: 28 Mei 2015 Locatie: Best Status: Offline Points: 1516 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vaak hoor je in tv programma's dat er nogal vaak het woordje als wordt gebruikt. Als..... ja maar als......
Mijn moeder zaliger, zei dan altijd,als mijn zus een pieleke had gehad was het mijn broertje geweest. |
|
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Klets maar aan mijn kont, mijn kop is de stad uit.
Echt Amsterdams: Als iemand op het platteland woonde: "Oh, waar ze de wereld met kranten afgeplakt hebben." |
|
wat rozengeur. |
|
carolina2
Newbie Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
die van Mutti vind ik leuk met die optimist en van Magtelt: Wie zich niet weet te behelpen is niet waard dat hij armoe lijdt.. die kende ik niet. vind 'm wel mooi en de mijne gaan natuurlijk over mijn hobby al denken veel mensen dat het met beessies te maken heeft.... avond spin brengt zegen in spin in de morgen, kommer en zorgen ja als de mensen 'savonds nog zaten te spinnen hadden ze het de volgende dag makkelijker deed je dat niet, moest je meteen in de ochtend aan de gang en zien dat het klaar kwam
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Is de eerste week van Augustus heet , zorg voor een goed warm winterkleed.
Er staat ons dus nog wat te wachten |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Die over armoe komt uit de jaren 50, toen de meesten het niet breed hadden en moeders konden toveren met oude kleren en kliekjes. De school van mijn kinderen vroeg om "waardeloos materiaal", nou als kind wist ik wel raad met dozen en dergelijke, niks waardeloos.
|
|
wat rozengeur. |
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
ja mijn moeder was ook zo'n tovenares. en een breister. alles hadden wij gebreid, van onderbroeken en hemdjes, natuurlijk de winterse borstrok, tot rokken, twinsets en kousen/sokken. en wat voelde ik me rijk! en nog! als ik iets van mijn ouders geleerd heb, is het rijk te zijn met wat het leven geeft en met sinterklaas... dan werd er heel veel snoep gestrooid dacht ik want jaren later vertelde mijn moeder dat ze maar 1 kilo strooigoed kon kopen (met 8 kinderen) en als wij niet keken strooide zij, eerst in de ene hoek, wij allemaal daarnaartoe, meteen in de tweede hoek, wij allemaal daarnaartoe en zij, die zei dat ze ons hielp zoeken, stopte alles weer snel in de trommel. Zo kon ze per avond wel 4 of 5 keer strooien en met 1 snoepje in de mond en 1 pepernoot in je handen had je toch een 'berg' snoep!
|
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
geen oud wijf bleef aan het spinnewiel (alle mensen kwamen kijken)
|
|
francis3
Post Options
Thanks(0)
|
of zoals mijn grootouders zeiden: Als ons kat een koe was, dan konden we die melken onder de stoof (kachel) |
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
Als..... De hemel naar beneden valt, hebben we allemaal een blauwe hoed. |
|
|
Reageer | Pagina 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |