Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenTerug meer zin!

 Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Onderwerp: Terug meer zin!
    Posted: 16 Juni 2007 om 18:46

 

Dag iedereen!

Ik ben een hele lange tijd niet meer op forum geweest!Mijn 2 dochtertjes met autisme slorpten me helemaal op!Kon mijn hoofd niet meer boven water houden!Ben volledig in depressie gesukkeld en doe mijn best om er terug uit te raken!Heb niet zoveel gemaakt de laatste tijd!Een barbiekleedje,een bollerotruitje ,een beertje van hobbydoos,een trui uit Bergere,een ponchotrui van phildar en ben nu met enkele werkjes bezig.Maar krijg er terug meer zin in!Ik zal eens een paar foto's bij creatie's zetten.Zal terug veel moeten lezen om terug mee te zijn met jullie!tot lees en veel brei-haak-naai-en knutselplezier!Perle

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2007 om 19:48

Hallo Perle,

fijn dat je er weer bent (wat moet ik meer tegen je zeggen, doet iedereen al denk ik). Weet uit mijn directe omgeving'(mijn oudste dochter) wat een depressie met je kan doen.

liefs, Joke (josl)

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4146
Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2007 om 20:28

Hallo Perle,

goed dat je weer op het forum bent ik weet wat een depressie met je kan doen

groetjes Thea

groetjes Thea
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2007 om 21:22

ja, het is soms niet te doen, hé... Ik weet wat het is, meid! af en toe kan ik er goed mee om, af en toe "iets minder"... Mijn dochtertje is er ook eentje met een "gebruiksaanwijzing"...

Tof dat je er weer bij bent en al terug zin krijgt in dingen maken... En bij mij werkt handwerken rustgevend... Maar je moet er inderdaad de energie voor hebben!  

Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 08:47

Welkom Perle, ik ken je nog wel niet zo goed, maar leef met je mee.  Een knuffel doet altijd goed.

Tony

Antonia
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 09:46
Hoi Perle
Ik hoop dat het nu iets beter gaat met de kids.
Want als het met hun goed gaat kan jij er ook weer wat beter mee omgaan toch?
Het is leuk dat je er weer bij bent hoor meisje en misschen dat je door ons een beetje afleiding krijgt.

Groetjes Teunie
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 10:03
[QUOTE=chrisje]

  af en toe kan ik er goed mee om, af en toe "iets minder"... Mijn dochtertje is er ook eentje met een "gebruiksaanwijzing"...

Ja,inderdaad chrisje!

Dat is net het moeilijke van alles!Eentje van die twee dochtertjes heeft soms wel ups maar nog meer downs en telkens je denkt eindelijk vooruit te komen,dan is er terug een nieuwe situatie die je echt radeloos kan maken!Dat kind heeft zware psyhoses en het moeilijkst voor mij is als mama mijn kind dit niet kan besparen!Maar als ik lees wat je schrijft dan lees ik dat je weet waar ik over praat,hé!Ook veel sterkte toegewenst,hé!!!

Ja,de voldoening om dan iets te breien is voor mij groot en die kinderen zijn zo blij als ik voor hen iets maak!Ook is de comfort beter,daar eentje enorm sensorisch aanvoelt en je aanpassingen kunt doen aan taille's enzv...Bij het naaien dan!

Bedankt aan iedereen voor jullie lieve reactie's !Ze doen mij meer deugd dan je kunt bedenken!Dank Jullie en iedereen een heel fijn weekend!

Groetjes van Perle!

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 10:24

hoi Perle, fijn dat je weer wat voor jezelf kunt doen al is het maar af en toe.

veel kracht en wijsheid en houd de voetjes eronder!


~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 10:27

Originally posted by Teunie Teunie wrote:

Hoi Perle
Ik hoop dat het nu iets beter gaat met de kids.
Want als het met hun goed gaat kan jij er ook weer wat beter mee omgaan toch?
Het is leuk dat je er weer bij bent hoor meisje en misschen dat je door ons een beetje afleiding krijgt.

Dank je Teunie,

Ja,hé!Mama zwalpt mee met de golven van de kids,hé!Maar probeer er tegen te vechten!Mag niet zijn,moet stabieler wezen!Geruime tijd kreeg ik ideeen om bep.kledingstukken te maken en had de kracht niet meer ertoe!Zoals een mooie mantel breien vorige winter terwijl het volop mode was!Maar die komt er zeker,wol ligt klaar in de kast!(Vip en deseo)De nieuwe Bergere die net uit is volop prachtige creatie's(p.71 gestreepte jurk en ceintuur,voor dochter)en lekkerbek eingelijk naar p.65(manteltje in prisme en pop corn)Maar ben nu bezig met twee truien voor mezelf(een die vlot breit en een waar je goed moet opletten )Dan eentje waar ik pailleten aan't opnaaien ben (supermooi uitgevallen maar veel naaiwerk!)en krijg nu de kriebels om terug breimachine van zolder te halen dus je ziet....Ik ben op de goeie weg,hé!!!!!Ik merk dat jullie ook volop creatief bezig zijn en ben heel nieuwsgierig om te lezen op forum wat jullie allemaal aan't maken zijn!Weet dat ik ook veel breiboeken bezit en jullie zeker zal proberen te helpen aan patronen als jullie iets zoeken!mijn oudste dochtertje zal mij hierbij wel helpen,daar ik niet zo knap ben met computers!vele creatieve groetjes van Perle!

Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 11:25
Pas op jezelf Perle, je kunt jezelf aardig voorbij lopen met je dochters. En wat heel belangrijk is (heb ik ook moeten leren): maak tijd om echte leuke dingen voor jezelf te doen. Je wordt vast moe als je daar nu aan denkt, maar juist die leuke dingen zijn hard nodig om jezelf op te laden zodat je de rest ook aan kan. Als je alleen nog maar met zorgen en moeten bezig bent is de batterij snel leeg.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 12:57

tja, echt tijd nemen voor jezelf... Edith heeft daar helemaal gelijk in, maar het is moeilijk soms... Je kan namelijk moeilijk plannen, en alles komt hier een beetje dag bij dag... Mijn meisje een goeie dag? ikke ook...

Maar af en toe gaat ze wel eens een dagje naar mijn ouders -die dan 's avonds helemaal doorgedraaid zijn...- en dan durf ik wel eens lekker met een haakwerkje in de tuin te gaan zitten, of maak een lange wandeling met de honden... (ipv de ramen te gaan zemen zoals zou "moeten" bijvoorbeeld")

Bijna weer vakantie, en dat is hier eerlijk gezegd soms zwaar... 8 weken is niet niks, hé... Er zijn altijd goeie en slechte dagen, dus we proberen maar die goeie te onthouden, en de rest zo snel mogelijk te vergeten...

gelukkig hebben we onze bollekes wol nog, hé, hihi!

 

Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4146
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 21:17

sterkte allemaal met jullie kids en hou de moed erin

groetjes Thea

groetjes Thea
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2007 om 00:29
OEf dames heel veel sterkte en inderdaad niet te veel hooi op de vork nemen en wat tijd voor jezelf nemen. Ik voel me nu een beetje raar omdat ik hier maar loop te klagen omdat ik momenteel opgescheept zit met 3 pubers. Het zijn best schatten van jongens maar als ze hun dag niet hebben... PUBERS... Steeds op alles en nog wat komentaar. Soms om een punthoofd van te krijgen. Gelukkig is dit maar tijdelijk en worden ze iedere dag een stukje ouder en misschien wijzer.  
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2007 om 07:24
ja line, pubers... hier ook eentje... het ene moment de slappe lach om niks en dan weer razend kwaad omdat je commentaar geeft op iets...
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2007 om 08:33

 

Ja,pubers!!!!!!!!

M'n oudste van m'n 3 dochters (dat niet auti is)word 15 jaar!En dat kan enorm humeurig zijn!Dit is een heel stil en gesloten iemand en nu mag je niet veel meer zeggen want dan krijg je direct een kribbig antwoord!Reken maar van yes!Wel is ze een beetje een produkt van de situatie!het kind had heel graag samenzang gehad met zusjes maar dat lukte haar niet!Toen ze klein was vroeg ze me eens"mama,als ik heel flink ben word mijn zusje dan normaal?"toen ook tweede zusje beperkt leek was voor haar een donderslag bij heldere hemel!

Ook heb ik mijn aandacht niet netjes verdeeld!Soms als de dag ten einde is denk ik welleens...die 2 hebben me weer teveel opgeslorpt en wat schoot er terug over voor het kind dat zo hard haar best doet?Het jongste is passief en beperkt maar heel aangenaam kind,het middelste is actief en moet de hele tijd structuur krijgen,moet de hele tijd verduidelijking krijgen en ik probeer dit mischien te hard ten spijte van de rest van gezin!Dan krijgt mama nog een appelflauwte en dan zou ze nog niet boos mogen zijn!Het is zeer zeker niet leuk voor haar!Maar ik ben iemand die niet echt hulp krijg en eingelijk het ook aan niemand vraag!Dus is er nooit eens een ontspannen moment met oudste alleen!?En ze verdiend beter!!!!!!!!!!!!Dit is iets dat ik moet zien op te lossen en dat zal me lukken!Want het is zo spijtig en leuk voor haar en ze verdiend veel beter!!!!!!Bij ons is de vakantie een periode waar het 2 de zich het best voelt,geborgenheid in huis,houd niet van buitenwereld!Dan kan dit kind enorm veranderen,rustiger,angstvrijer en blijer!Bedankt voor jullie fijne reactie's!Allemaal een blije dag toegewenst!!!!En vele groetjes van Perle!

Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2007 om 09:10
Hallo Perle, wat vervelend allemaal, maar kan je met een pgb budget geen hulp in kopen zodat je ook eens tijd voor jezelf en je oudste dochter krijgt.
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2007 om 09:18
Ouder zijn is een fulltime job en dan zeker als je kinderen een "gebruiksaanwijzing" hebben. Maar dat maakt het eens zo mooi, hoe rot sommige tijden kunnen zijn. Zelf woon ik ook nog thuis en heb ik ook wel een uitgebreide handleiding. Maar dat maakt mijn band met mijn ouders eens zo speciaal vind ik. Vroeger zag ik dat niet in, ruzie alom en voor het minste. Maar door er samen (!) aan te werken en te ervaren dat de onderlinge steun er altijd is gebleven zijn we allemaal in een andere dimensie terecht gekomen als het ware. Hoe cliché het dan ook mag klinken: communicatie is ontzettend belangrijk. En altijd met respect. Ja, wij roepen ook nog wel. Maar wat anders is dan vroeger: we geven nu ook een verklaring van waarom we roepen en welke onmacht we voelen en dan zoeken we samen (!) naar oplossingen.

Zie het als een ontzettend mooie levensles, in geduld, in diversiteit, in persoonlijkheden, wat dan ook...en niet als last



Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2007 om 09:26

Lieve Perle, ik begin je nu heel goed te begrijpen, , je hart breekt soms, als je er over nadenkt, wat je oudste moet missen, wat je haar oh zo graag zou geven.

Zij is nu en tiener, en zal zich tegen dit alles afzetten,  en je hebt de energie niet om er iets aan te doen, want die gaat helemaal op aan de aandacht die de andere twee nodig hebben. Je wordt er soms hopeloos van  .

Ik weet precies hoe jij je eigen voelt, heb, terwijl mijn man een hele zware verzorging nodig had, zelf 5 tieners op moeten voeden. Vooral de jongste heeft daar erg onder geleden, hij heeft nooit anders dan een zieke vader gekend, en kwam ook veel aandacht tekort.

Maar ik merk nu vaak dat er toch veel kleine dingen zijn, waarvan de kinderen nu zeggen, weet je nog mam, toen we samen dit of dat gedaan hebben. Ieder kind heeft zijn eigen kleine herrinneringen, dat je even aandacht voor hem of haar alleen had. Ook al leek het toen maar zo'n beetje wat ik voor ze kon doen.

Dat zal jou oudste straks ook hebben, als ze door deze moeilijke puber tijd heen is, en meer begrip krijgt voor hoe moeilijk het voor jou is, en hoe je met net dat laatste beetje energie haar nog even een knuffel gaf, of samen iets bij de pc uitwerkte.

Probeer voor jezelf wel wat hulp te zoeken, je hoeft het echt niet allemaal alleen te doen. Het is geen teken van zwakte, als je eens even een moment voor jezelf wilt. Ook jij hebt daar recht op. Blijf maar lekker met ons kletsen af en toe, dat doet ook goed, het even van je af te schrijven. Wij leven met je mee !!!!.

 , liefs Tony

Antonia
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2007 om 09:52

Er komt erg veel verdriet langs vanmorgen,maar perle, welkom terug ik hoop dat ondanks alles jezelf weer een beetje kan oppeppen,ik weet hoe het is om in de put te zitten,maar dan niet door mijn kinderen.Door wat creatief bezig te zijn verzet jj jj gedachten,ik snap ook dat je geen energie voor hebt.

Probeer toch wat ruimte voor jezelf te creeren, ik wens je veel sterkte.

Groetjes Corry

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2007 om 09:54
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

tja, echt tijd nemen voor jezelf... Edith heeft daar helemaal gelijk in, maar het is moeilijk soms... Je kan namelijk moeilijk plannen, en alles komt hier een beetje dag bij dag... Mijn meisje een goeie dag? ikke ook...

Maar af en toe gaat ze wel eens een dagje naar mijn ouders -die dan 's avonds helemaal doorgedraaid zijn...- en dan durf ik wel eens lekker met een haakwerkje in de tuin te gaan zitten, of maak een lange wandeling met de honden... (ipv de ramen te gaan zemen zoals zou "moeten" bijvoorbeeld")

Bijna weer vakantie, en dat is hier eerlijk gezegd soms zwaar... 8 weken is niet niks, hé... Er zijn altijd goeie en slechte dagen, dus we proberen maar die goeie te onthouden, en de rest zo snel mogelijk te vergeten...

gelukkig hebben we onze bollekes wol nog, hé, hihi!

Ja dat wel, maar ik kan me voorstellen dat je die misschien ook wel eens tegen de muur wil gooien!!!

Sterkte groetjes Corry

 

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.750 seconden.
Lang Yarns