Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hebben jullie ook vreemde eetcombi's

Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hebben jullie ook vreemde eetcombi's
    Posted: 29 September 2014 om 17:28
ik vind bv boerenkool met gebakken ei heel erg lekker.

En toen de kinderen nog op school zaten bakte ik tussen de middag de overgebleven aardappels op en die aten we dan op een boterham.

En jongste dochter en ik(misschien vind iemand dat wel erg vies) eten bij zelfgemaakte groentesoep,eerst de bouillon en doen dan bij de groente,vlees en vermicelli,mosterd of piccalilly.

En hebben jullie ook zoiets??
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 17:38
dat laatste vind ik dus een heel eigenaardig iets.

mijn vader prakte vroeger de overgebleven aardappels tot puree en bakte die en smeerde die dan op een boterham (ik ben daar ook geen liefhebber van.

maar rode kool met een zure pekelharing vind ik dan weer lekker.

en vroeger bij mijn grootouders kregen wij frieten met suiker over gestrooid.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 17:44
Ik bakte voor mijn schoolgaande zoon tussen de middag boterhammen en overgebleven aardappelen en dan deed hij de aardappelen op brood. Zijn middelbare school was 2 minuten fietsen van huis. Mijn dochter zat aan de andere kant van de stad met een broodtrommeltje.

Ik eet bij groentesoep eerst de substantiele onderdelen en daarna de bouillon.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 19:45
Pindakaas met suiker op je brood, hhmmm
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 19:58
mijn oudste zus eet balkebrij met rozijnen en suiker,,grrrrr.

Ik maak zelf balkenbrij met spek en varkenslever en kruidnagel,dus alleen een beetje zout,lekker knapperig bakken en op wit brood!!! hmmmm
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 20:31
ik zie hier balkenbrij staan en ik denk dus weeral what the ¨f*ck is dat nu weer? Iets dat met ezels te maken heeft denk ik dus.
dus goegel komt weer van pas. en dan weet ik het in feite nog niet. Het zou trekken op bloedworst qua smaak.

maak je die brij dus helemaal van in het begin met spek snijden en boekweit en al die dingen erbij zelf totdat je het gaat snijden en bakken? of is het iets dat je kan kopen in de supermarkt?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 20:50
ik kook varkenslever en magerrookspek met bouillonblokken ,zout peper en flink wat kruidnagel.Als het vlees en spek klaar is,heel fijn snijden en terugdoen,Dan boekweitmeel toevoegen en zoveel dat je het eigenlijk niet meer geroerd krijgt.dan stort ik dat in bakjes die af laat koelen.daarna in plakken snijden en in veel boter aan beide kanten knapperig bakken en dat op een boterham met wat zout,heerlijk....wij smullen daar allemaal van en inmiddels ook wat dorpsgenoten met mij.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 21:02
Originally posted by bep bep wrote:

ik zie hier balkenbrij staan en ik denk dus weeral what the ¨f*ck is dat nu weer? Iets dat met ezels te maken heeft denk ik dus.
dus goegel komt weer van pas. en dan weet ik het in feite nog niet. Het zou trekken op bloedworst qua smaak.

maak je die brij dus helemaal van in het begin met spek snijden en boekweit en al die dingen erbij zelf totdat je het gaat snijden en bakken? of is het iets dat je kan kopen in de supermarkt?

ha die  bep zoals het geschreven wordt zou ik ook zeggen bah maar lekker dat is maar kom even over de grens naar limburg daar word het stevast gegeten  elk supermakt nog slager verkoopt het
thuis even in de koekenpan en eventuweel op een boterham  lekker
maar misschien ken je bloedworst zelf daar lijkt het op met appel ook even in de koekenpan
lekker lekker
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 21:11
mijn wederhelft en een paar kinderen lusten bloedworst en beuling.

dat ga ik eens maken se voor als we met de heeeeeele familie op weekend gaan. daar zitten er ook tussen die beuling graag mogen.

zou ik de ongeveer hoeveelheden kunnen krijgen aub?
die rookspek is dat zo ene klomp of zo van die bakjes met gesneden stukjes in?
en kan het ook met appelmoes gegeten worden of is het dan bweuh?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 21:12
Balkenbrij heb ik nog nooit gezien of geproefd.
wel opgebakken aardappeltjes met een op het laatst toegevoegd ei.er lichtjes doorheen roeren als roerei. heerlijk op je brood
oant Sjen
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 21:23
2 liter water
6 bouillonblokken
zout peper kruidnagelpoeder( 2 theelepels)
waarschijnlijk 1 pak (500 gr) boekweitmeel
stukje magerrookspek 300gram
varkenslever 300 gram
alles in de pan,ongeveer 45 minuten zachtjes koken,lever en spek heel klein snijden en terug in de pan.Het roeren kun je het beste met zijn tweeen doen de een roeren en de andere de pan vast houden,wel op klei vuur laten staan.Het moet zo stijf worden dat je lepel bijn aafbreekt.
pan van het vuur en de brij in afgespoelde bakjes doen en goed aflaten koelen,daarna in alluminumfolie in de koelkast(dus uit de bakjes,omkiepen.daarna in plakken van een halve centimeter snijden en in de koekepan in ruim boter lekker krokant bakken.Ik vind het lekker op wit brood en dan wat zout erop.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 21:32
bedankt engeline. zal het begin december laten weten of het hier in de smaak viel.

misschien dat ik het al wat vroeger maak 'om te proberen'.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 21:40
graag gedaan! Bep
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 22:30
Ik bak wel twee eieren zonder zout of peper doe ze op twee boterhammen en dan lekker rode jam erop .en dat is net een pannenkoek .Want ei zonder wat is neutraal he?
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 22:53
Ik heb wel de tic van mijn moeder overgenomen om bij een gebakken ei/uitsmijter heel voorzichtig te snijden om de dooier heen(als die nog heel is) en dan als laatste de uitdaging die hele dooier in een keer naar binnen te werken. Toen mijn vriend me dat voor het eerst zag doen had hij echt zoiets van wat ben jij aan het doen?
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Molemieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 22:55
Of een boterham met chocopasta en salami ook erg lekker ;-).
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2014 om 22:58
chocopasta en salami kende ik dus niet wel zo van die boterhamworst met siroop.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 08:32
Heerlijk! al die vreemde dingen,die van het gebakken ei met jam?! en dat van die dooier dat herken ik wel.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 10:20
Ik hou alleen van dode tomaten. Alhoewel ik sinds mijn vader dood is me heb voorgenomen me niet zo aan te stellen.Embarrassed
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 10:28
vroeger vond ik andijvie niet lekker
en voor zover ik weet deden er veel van ons aan tafel
dan mosterd over de geprakte aardappelen met andijvie
(we zaten met zijn elven aan tafel)

groet van nia
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.984 seconden.
Lang Yarns