Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenBreien of haken voor het goede doel

Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Annemaries View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Breien of haken voor het goede doel
    Posted: 01 Maart 2010 om 22:02

Afgelopen week hoorde ik over de organisatie Knit A Square. Heel erg in het kort: haak of brei een vierkantje voor weeskinderen in Zuid-Afrika. Locale vrouwen daar breien of haken de vierkantjes aan elkaar zodat het dekentjes worden. Kijk voor een uitgebreide uitleg op mijn blog. Wie vindt het leuk om mee te doen?

Annemariesbreiblog.blogspot.com
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2010 om 22:57
Oeh ja ik doe wel mee!
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2010 om 23:03
Ik wil best een paar lapjes haken, maar als er meer mensen zijn kunnen we misschien ook samen iets betekenen voor het inzamelen en verzenden?
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 06:47
Ja hoor, wil best wel meehaken of -breien !!!
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 08:06
Leuk dat jullie mee willen doen! Ik wil me best opwerpen voor het
verzamelen zodat we bijvoorbeeld alles in 1 doos kunnen versturen. Is
dat een idee? Ik woon in Delft dus wat mij betreft mag wie mee wil
doen squares bij mij afgeven. Opsturen mag ook natuurlijk. Is dat een
idee of heeft iemand een ander voorstel?
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 09:50

ik denk dat ik hier al eens ven gehoord heb, en wil ook wel meedoen! maar ik had nog even een vraagje over het opsturen... Volgens een kennis van mij die daar familie heeft, is opsturen nogal moeilijk en komt soms niet goed terecht..; Ik dacht dat deze organisatie daar speciale tips voor gaf? Ik weet echter de site niet meer... Misschien iemand die dat weet? Ik dacht dat het in eenplatte omslag moest en daarop vermeld wat er in zat of zoiets?

een doos is daarom misschien minder veilig? Dit bedoel ik niet als kritiek natuurlijk, ik vind het juist heel goed dat er zulke voorstellen komen!

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 10:14
Goed idee, ik doe wel mee!

Ik heb via de weblog van Annemarie (klik bij haar post op www), de website bekeken van dit project. Daar staan tips in voor het opsturen. Wanneer er (te) grote pakketten worden gestuurd moeten ze daar invoerrechten over betalen (als ik het goed begrepen heb). In de meeste landen kun je 3 vierkantjes opsturen voor dezelfde prijs als 1. De envelop vochtvrij inpakken en zo mogelijk ook luchtvrij, het moet door een brievenbus kunnen (of de verzendkosten worden hoger).
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 11:06
Ik doe met alle plezier mee, laat je even weten wat voor vierkantje het moet zijn ? Materiaal, afmeting etc?
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 11:42

Chrisje, je hebt gelijk. Goed gezien! Ik heb het even uitgezocht en het volgende is van belang. Op je pakje/envelop moet je zetten No Commercial Value en For Charity Only. Zorg dat in de envelop/het pakje plastic zit of dat de lapjes omwikkeld zijn met plastic zodat ze niet nat worden bij het verzenden. Maak het pakje goed dicht en zet je naam op de envelop of doe in de envelop een briefje met je naam en adres zodat ze jouw squares mee kunnen tellen. Er staat ook bij dat 'do not register' je pakje of envelop. Ik weet niet wat ze daarmee bedoelen maar ik denk dat daarmee aangetekend verzenden wordt bedoeld. Dat moet je dus niet doen omdat de pakjes volgens hun gewoon aankomen en kennelijk brengt dat ook kosten met zich mee bij de ontvangst. Over pakjes van boven de 20 kg die uit Australie, de USA, Canada of de UK komen moeten ze ook extra belasting betalen. Volgens mij kan vanuit NL dus gewoon een groot pak verstuurd worden als ik het zo lees. Als iemand wat anders leest laat het dan even weten!

Mistig, het vierkantje moet 20 bij 20 cm zijn. Het mag van wol of acryl, maar als het acryl is moet je dat op de verpakking vermelden. Van de vierkantjes van wol maken ze dekens die bedoelt zijn voor kinderen die geen electriciteit hebben en die zich verwarmen aan open vuur. Die kinderen mogen dus geen acryl-deken krijgen, vandaar dat je het moet vermelden als het acryl is. Doe je dus materiaal door elkaar, zet dan overal op wat wat is, anders gaat het misschien niet goed.

Mijn aanbod staat nog steeds. Als iemand gezamenlijk wil versturen en (al dan niet) in de buurt van Delft woont, stuur mij dan even een PB. Misschien kan ik ze dan verzamelen. Als je zelf wilt versturen is dat ook prima, maar misschien is het wel leuk als we dan foto's verzamelen van alle squares zodat we uiteindelijk kunnen laten zien wat we gezamenlijk verstuurd hebben? Dat we daar een aparte blog over maken of zo?

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 11:45

Dit doet mij denken aan de Kika-beren van vorig jaar (of is dat al weer langer geleden) en ik doe in ieder geval mee (Renate, maak er ook wel een paar namens jou!!).

Zodra duidelijk is hoe het moet/mag gaan worden ga ik aan de slag.

Annemarie, waar woon jij in Delft?? Wil je mij dat eens privé mailen?? Ik ben bijna iedere donderdag in Delft; heerlijk naar mijn zwager en zus en samen markten/boodschapjes doen. (Verkoopt die mijnheer met de handwerkkraam op de donderdagmarkt trouwens geen Zpagetti??)

Groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 14:12
ach een paar lapjes wil ik wel breien, graag even een adres dan waar ik ze heen kan sturen en voor wanneer je ze moet/wil hebben
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 15:09

Ik wil wel wat haken.

Lijkt me inderdaad handig om een verzameladres te hebben.

veel leuker om straks al die lapjes in een keer te versturen,net zoals de beren van het motherbearproject,wat we vorig jaar hebben gedaan.

Een pakket van 2 tot 5 kilo,is ongeveer 33 euro.Dat zijn aardig wat lapjes ..

Spreken we een einddatum af?

Misschien een idee ,om een aparte topic te hebben over de lapjes,dan kan iedereen zijn vorderingen vertellen.

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 15:38

Ja misschien is het wel een goed idee om te verzamelen. Ben ik het wel mee eens. We kunnen natuurlijk een einddatum over een maand doen of zo? Dat is toch wel een redelijke termijn of vinden jullie van niet? Dat we bijvoorbeeld 31 maart als einddatum doen?

Leuk ook om een apart topic te doen!! Goed plan!

Nogmaals, ik wil als aanstichter van dit plan  best de verzameling op mij nemen alleen moeten we dan wel even afspreken hoe we dat dan met de verzendkosten doen. Ik vind het helemaal niet erg om een groot/groter deel te betalen maar 33 euro is best veel. Iemand suggesties?

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 16:05

Ik heb vorig jaar de beren verzonden,er waren toen een aantal hobbydoosje,die een bijdrage hebben geleverd,voor de verzendkosten.we hadden toen drie dozen,veel volume,die beren.

Ik wil best een deel betalen.

Lijkt mij,dat eind maart wat snel is,niet iedereen kan zo snel wat haken.Misschien beter om eind april als einddatum aan te houden..Voor mij maakt het niet uit,maar misschien willen er nog meer mee doen,dan hebben ze iets meer tijd .

Is katoen een optie?Een niet te dikke,voor haaknaald drie?

Wol is lastig wassen,maar wel warmer,acryl gaat zo plakken,dus mijn idee ging uit naar katoen.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 16:19
Ik wil wel meedoen. Katoen lijkt me idd een goed idee. Ik hoor nog wel hoe en wat neem ik aan?
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 17:24

ok, we zijn vertrokken!  lijkt me een heel leuk plan, Annemarie!!!

ik denk dat katoen misschien wat koud is en ook zwaarder weegt? ik denk dat ik voor gemengde wol ga of zo, ga eens kijken wat er zoal ligt hier!  Ik dacht aan opsturen naar Annemarie en een bijdrage voor de verzending doen? Of ook eens even aan Nel informeren die vorige keer katoen vroeg voor Uganda, zij is goed vertrouwd met verzenden en heeft misschien raad en tips! Ik stuur haar even een mailtje!  samen weet je meer dan ealleen, hé! en je maakt ook meer vierkantjes, hihi!

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 17:30

Oh ja, als het al eerder gedaan is ben ik ook wel benieuwd hoe het dan toen met de verzendkosten ging?

Leuk dat iedereen zo enthousiast is zeg! Is het dan een idee dat iedereen die dat wil zich in een pb bij mij aanmeld. Ik stuur dan mijn adres in een PB terug. Dan hoef ik het niet hier voor het hele volk en vaderland leesbaar neer te zetten namelijk  Wie wil kan het dan bij mij in de bus doen, afgeven, opsturen etc. Ik zorg dan voor de uiteindelijke verzending en dat van die verzendkosten, daar komen we wel uit. Is het dan een idee een nieuw onderwerp te posten met een oproep om mee te haken of breien? Misschien werkt dat beter dan via dit topic of niet?

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 17:40

annemarie, toen werd er katoen ingezameld voor een project van vrouwen die leren haken (en daar al goed in zijn ondertussen!) en zo voorzien in hun eigen levensonderhoud; het is dus nog niet al eens gedaan, hoor. maar ik dacht hier ineens aan, omdat er toen ook een flink pakket moest weg geraken; daarom ga ik haar even vragen of ze voor het opsturen eventueel nog verdere tips voor je heeft...  Maar eens maar eens gaan haken en breien dus...

Ik zou inderdaad even een nieuw topic opstarten en is een goed idee om een pm met je adres te sturen. Lijkt me een goed plan!

veel succes en ik hoop dat er veel hobbydoosjes mee doen! wel even op tijd gillen wanneer je er te veel zou binnenkrijgen, hihi! (want als we eenmaal in gang schieten...)

Back to Top
Miepje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 17:54

Goedemiddag,

Leuk plan dit zeg! Ik weet niet of ik tijd heb om te breien/haken, aangezien ik niet eens aan mn eigen toekom. Maar ik zou graag wat willen betekenen.

Ik wil sowieso meebetalen in de verzendkosten.. en als ik tijd heb dan maak ik ook een lapje. Ik heb nog wol liggen wat denk ik wel geschikt is.

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 17:56
Ok, ga ik proberen vanavond een nieuw topic te starten. Kan iemand zeggen waar ik dat topic het beste neer kan zetten zodat het op de juiste plek staat en iedereen het kan lezen? Leuk hoor!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns