Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHoe zit deze gehaakte bloem ....

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 9>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2009 om 15:31
Oh, dat klinkt geweldig ! Inderdaad heb je best een dikke kans dat ze het daar weten. Zo ben ik ook ik weet niet hoe lang met die bal bezig geweest, voor ik van mijn schoonmoeder hoorde dat ze die in het bejaardenhuis ook maakten....en die mensen zitten inderdaad maar heel zelden of nooit op Internet, maar zijn voor dit soort dingen een onschatbare informatiebron. Zou wel vreselijk gaaf zijn als dat zou lukken. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2009 om 15:52
Ik heb inmiddels wel door te zoeken op Seifkissen en Muster en Häkeln en Blütenform en alle combinaties daarvan inmiddels meer foto's gevonden van (variaties op) dit thema, maar nog altijd geen patroon.

Wel op en duits forum (twe fora gewonden waar ze ook zoekende zijn of waren) gelezen dat het inderdaad aan één stuk gehaalkt wordt en dan beurtelings naar binnen en naar buiten gevouwen, maar zo ver waren we al.

De verstuurt trouwens wel naar Duitsland en ik heb een Duits postadres, dus ik zal mijn man eens even lief aankijken vanavond ; moet toch wel heel gek lopen als ik van het voorwerp ZELF het patroon niet ongeveer kan aflezen. Maar zelf uitvoegen is natuurlijk leuker.

Als er iemand een patroon heeft van een kleedje in de vorm van een ster met maakt niet uit hoeveel punten die qua dichtheid en gaatjes hier op trekt, hou ik me aanbevolen....
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2009 om 22:43

https://www.hood.de/auction/31556075/gehaekeltes-seifenkisse n-mit-duftseife.htm?sec=1

Nog een link van zo'n zeepkussentje ... met een andere foto erbij .... misschien helpt dat? Kan iemand hier meer aan zien?

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2009 om 23:06
Die had ik inmiddels ook gevonden inderdaad (vind ze zelfs nog iets mooier, maar dat kan door de kleuren komen. En we zoeken verder....
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2009 om 09:24

He dames,

Ik heb de zeepbloem van de laatste link besteld. Ik wilde nu met mijn eigen ogen zien hoe het in elkaar zit. Deze is uitgevoerd met zeer fijn (blauw- wit) haakgaren, volgens Renate (Naatje) te bestellen op de hobbydoos alhier.

Het is eigenlijk een rond gehaakt kleedje met in de buitenrand 16 gehaakte driehoekjes (punten) in stokjes met gaatjespatroon.  In de laatste toer worden de puntjes om en om aan elkaar vastgehaakt, waarbij de dubbelgeklapte puntjes naar binnen vouwen. Je krijgt een rond zakje met een ronde opening in het midden. Een rond zeepje erin en met een door de laatste gaatjestoer geregen  satijnlintje wordt het zakje gesloten.

Bij de eerste niet naar Nederland verkopende link op ebay ziet het zakje er iets anders uit. Deze heeft 7 puntjes en is het zeepje niet zichtbaar. Zij heeft er een 8 hoekig zeepje in gedaan.

Dus het mysterie is nog niet helemaal opgelost!

Het patroon volgt nog als ik wat uitgeruster ben en er zin in heb het uit te tellen.

groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
giggle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1463
Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2009 om 10:39

Is dan het mysterie van de zeepbloem dan eindelijk opgelost?

Hier is ook iedereen aan het puzzelen geweest, zelfs de wiskundedocent van mijn dochter, maar het is niemand gelukt.

Judy, ik hou me dus aanbevolen voor het patroon!!

GROETJES JANNIE
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2009 om 11:19
ik kom er niet uit
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2009 om 18:38
Helaas kon de mevrouw bij mijn moeder op het clubje niet helpen. Ze dacht iets te hebben maar dat was achteraf toch heel anders...
odette
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2009 om 11:08
Judy, ben je er al uit welke srteke ner ongeveer gebruikt zijn om in elk geval de gaatjes te maken ?? Heb je misschien een hele goeie close-up foto kunnen maken van het (opengevouwen) doosje ?? Het houdt me NOG STEEDS bezig en ik wel echt eerdaags met een patroon ervoor proberen te komen. Nouja, eerdaags......dit jaar in elk geval.

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2009 om 12:51

ik had deze nog niet gezien. ben net ook even aan het puzzelen geweest maar ik weet het ook niet. ze zien er wel leuk uit. als iemand ooit het patroontje heeft houd ik mij aanbevolen.

gr esther

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2009 om 13:57

hoi, een foto plaatsen lukt me zelf niet, doet mijn dochter meestal voor me. zij komt morgen dus dan zal ik het haar even vragen. Het is een flinke klus geweest om het haakwerk weer in patroonvorm om te schrijven. Ik hoop dat het me goed gelukt is. Succes!

De eerste toeren zijn gehaakt zoals the swandoily op de megan kiwi site; open boogjes. de gaatjes beginnen in de 10e toer,  De uiteindelijke bloemvorm / zakjesvorm wordt pas in de laatste toer gemaakt.

patroon is op te vragen via pb

 

groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2009 om 14:07
Wow, dat ziet er heel erg spannend uit......gaat meteen de printer even aanzetten.......geef me een uurtje......
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2009 om 14:37
Ik ben bij toer 8 nu. Tja, en open raster van boogjes op de bodem ; daar was ik natuurlijk nog helemaal niet opgekomen, maar dat is wel precies wat het haakwerk de nodige soepelheid geeft om straks om een stuk zeep of ander platrond voorwerp te kunnen vouwen zonder trekken en plooien. Het is eigenlijk heel voor de hand liggend, maarja, wat je niet ziet kun je ook niet bedenken. Tenminste, IK niet. Super.

Ik ben alleen begonnen met pen 4 en dik garen, dus ik denk dat ik straks op zoek moet naar een heeeeeel groot stuk zeep - of eigenlijk meer een soort flinke brommerhelm :lol:
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2009 om 14:51
Potverdorie, bijna klaar met toer 9, moet ik weer een kind uit school halen - mopperdemopper 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2009 om 15:25
spannend
groetjes geesje
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2009 om 15:33

ik ga hem even uitprinten en dan ga ik er vanavond even voor zitten.

als hij af is volgt er natuurlijk een foto.

 

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2009 om 15:35

Ik heb ook de beschrijving van Judy uitgeprint en ga het ook eens proberen.

Ben reuze benieuwd......

odette
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2009 om 15:48

Heel piepklein correctietje voor toer 10 en 11 : (alleen voor de volledigheid, het werkt verder prima)

3 L. (=1Stk.), 5 Stk. op stokjes vorige toer, *3 Stk. in lossenboog, 3 L. 3 Stk. in dezelfde lossenboog, 3 / 6 Stk op stokjes vorige toer,** 3 / 6 st in de stokjes van de vorige toer van het volgende puntje, vanaf * herh., eindig bij **,  1 Hv in 3e beginL.

 

toer 12 en 13: Als toer 10 en 11 , haak over de 9 resp 12 stokjes van de vorige toer.

En ik neem gemakshalve aan dat je toer 13 in een afwijkende kleur kunt haken om dat leuke gekleurde randje te krijgen.

Dit patroon is gewoon geniaal. Nog 4 en een halve toer.....

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2009 om 16:13
jij gaat als een speer....... Het hele huishouden verslonst, kinderen krijgen niks te eten want de zeepbloem moet af.....
odette
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2009 om 16:19
Hahaha, jij snapt het. Nu alleen nog een manier zien te bedenken om de kinderen het huishouden te laten doen.....maar die zeepbloem was denk ik makkelijker. lol
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.508 seconden.
Lang Yarns