Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Meebreideken

 Reageer Reageer Pagina  <1 7891011>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Scotland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 13:27
weer 2 af en de volgende staat op de pennen





Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 13:36
Ik zag ze net op je blog.. Ik vind het bovenste blokje het leukst, kende ik nog niet  Je gaat hard met je deken !
Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2011 om 12:19

yeeeah mijn ajour blok is eindelijk af! en hij is nog niet eens zo heel erg mislukt!

paar kleine foutjes!

nu op naar het volgende blok!

Back to Top
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Scotland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2011 om 12:53
ha,ha  breimeisje,zo zie je maar dat de aanhouder wint

mijn volgende is deze  geworden





en nu maar bedenken wat voor patroon ik voor de volgende ga gebruiken
Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2011 om 16:22

zien er super uit ellen!

heeft iemand tips waar ik het beste een kabelnaald kan halen? en zijn daar ook verschillende diktes in?

Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2011 om 20:24
De kabelnaald die ik pas gekocht heb was bij pipoos zitten er twee op een kaartje een 2 1/2 en een 5 dacht ik De prijs kan ik je zo niet zeggen
groetjes Marlan
Back to Top
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Scotland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2011 om 00:09
wat dacht je van bij de Hobbydoos ?
Back to Top
Kristel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kristel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2011 om 21:50

Wat een leuke blokjes komen er weer voorbij! Ik ben over de helft van het "traliewerk" blokje met de kabelnaald. Het valt niet mee om te breien met een kat die telkens in de naalden hangt.

Ik kwam laatst bij de Lidl kabelnaalden tegen, meteen maar gekocht.

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 16:14

Het wordt weer hoog tijd voor het volgende blok van het meebreideken. Omdat ik op mijn blog bezig ben met het thema "bloemen" en omdat het lente is, ditmaal een bloemenblok in ajour. Laten jullie het even weten als er een foutje in zit? 'k Heb alles zorgvuldig gecontroleerd, maar soms kijk je er zomaar overheen!

Blok 8: Madeliefjesladder

Opzetten 47 steken met naald 3,5. Brei 4 naalden ribbelsteek en dan nog een naald av. waarbij je de twee eerste en twee laatste steken ribbelsteek (rb.st) breit.

Madeliefjesladder

Dit patroon heeft 18 toeren. Alleen de heengaande/oneven toeren worden beschreven. Alle teruggaande/ even toeren als volgt breien: 2 rb.st – 43 av – 2 rb.st.

Afkortingen/uitleg:

·         rb.st = ribbelsteek

·         r.e.o. = rechte eenvoudige overhaling: 1 st. r. afhalen, 1 st. r. breien, afgehaalde steek erover heen halen

·         o = omslag

·         r.s.br = recht samen breien

Toer 1: 2 rb.st - * 1 r – 1 r.e.o. – 1 o – 3 r – 2 r.s.br – 1 0 - 4 r – 1 o – 2 r.s.br* , herhaal vanaf * (totaal 3x), eindig met 1 r – 2 rb.st.

Toer 3: 2 rb.st - * 1 r – 1 r.e.o. – 1 o – 2 r – 2 r.s.br – 1 o – 1 r – 1 o -  1 r.e.o. – 2 r –

               1 o – 2 r.s.br*, herhaal vanaf * (totaal 3x), eindig met 1 r, 2 rb.st.

Toer 5: 2 rb.st - * 1 r – 1 r.e.o. – 1 o- 1 r – 2 r.s.br – 1 o – 3 r – 1 o -1 r.e.o. – 1 r – 1 o – 2 r.s.br *, herhaal vanaf * (totaal 3x), eindig met 1 r, 2 rb.st.

Toer 7: 2 rb.st - * 1 r – 1 r.e.o. – 1 o – 2 r.s.br – 1 o – 5 r – 1 o – 1 r.e.o. – 1 o –

              2 r.s.br *, herhaal vanaf * (totaal 3x), eindig met 1r, 2 rb.st.

Toer 9: 2 rb.st - * 1 r – 1 r.e.o. – 1 o – 2 r – 2 r.s.br – 1 o – 1 r (achter insteken) – 1 o

              – 1 r.e.o. – 2 r – 1 o -2 r.s.br*, herh. vanaf * (totaal 3x), eindig met 1 r, 2 rb.st

Toer 11: 2 rb.st - * 1 r – 1 r.e.o. – 1 o – 3 r – 1 o - 2 st. r afhalen + 1 r + de afgehaalde

               st.eroverheen halen – 1 o -3 r – 1o -2 r.s.br*, herhaal vanaf * (totaal 3x),

               eindig met 1 r, 2 rb.st

Toer 13: 2 rb.st - * 1 r – 1 r.e.o. – 1 o – 2 r -1 r.e.o. -1 o – 1 r (achter insteken) -1 o –

               2 r.s.br – 2 r – 1 o - 2 r.s.br*, herh. vanaf * (totaal 3x), eindig met 1 r – 2 rb.st

Toer 15: 2 rb.st - * 1 r – 1 r.e.o. – 1 o – 9 r - 1 o – 2 r.s.br - *, herhaal vanaf * (totaal

               3x), eindig met 1 r , 2 rb.st

Toer 17: als toer 15

Deze 18 toeren vormen het madeliefjespatroon, ik heb dit 3x gedaan om aan 19 cm te komen.

Het blok afsluiten met 4 naalden ribbelsteek, waarbij je in de laatste naald alle steken afkant.

 

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 16:36
heel mooie blok zeg.
Ik bekijk nog steeds die van jullie omdat ik nog niet kan breien nu.
groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 17:11
wauw mooi hoor!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2011 om 14:24

Even een boel blokken opgeslagen. Want ik liep een beetje achter. Ben druk bezig met blok 2. Loop dus ook met breien achter. Toen ik begon was ik nog bezig met blok 2 van de groninger meebreideken. En daar ben ik toen gestrand. Nu heb ik besloten om deze deken te volbrengen. En het moet en zal me lukken. Het garen wat ik gebruik had ik toen gekocht voor de andere deken. Ook 100% acril garen maar het komt niet bij de wibra of de zeeman vandaan. Het zijn 5 verschillende kleuren en allemaal paars en roze tinten. Dat zijn nu eenmaal de tinten die ik erg leuk vind. Wat ik met de deken ga doen weet ik nog niet. Ik wil hem of op ons bed gebruiken. Of lekker als plaid. (als hij niet te zwaar wordt.) Misschien heb ik er uiteindelijk wel een andere oplossing voor. Nu eerst gewoon lekker door breien. Ik zal even foto's plaatsen van de blokken die ik tot nu toe heb gemaakt. Maar dat doe ik wel als blok 2 af is. Ik heb mezelf beloofd dat ik vanmiddag hard mag breien. Even niets in huis doen. Mijn kleine man is weer ziek en zelf heb ik er ook een staartje van mee denk ik. Te futloos om maar iets aan te pakken. Al hangt wel de was heerlijk te wapperen in de zon. Daar krijg ik dan weer energie van.

Ps Elisabeth, ik heb heel veel bewondering voor alle patronen die je maakt, ontwerpt, uitschrijft en dat allemaal gratis en voor niets. Je bent geweldig!

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2011 om 15:28
Net blok 2 uitgehaald. Zo blijf je zoet. Ik vind de rand met ribbelsteken er om heen niet zo leuk bij dit blok. Bij blok 1 vind ik het wel leuk. Maar omdat ik ook blokken van de meebreideken mee wil laten doen waar geen rand om heen zit vind ik dat het bij dit blok gewoon niet hoort. Daar moet je dus achterkomen als je het grootste deel van het blok al af hebt. Manuel en ik hebben het samen uitgehaald. Hij vond het erg leuk. Nu maar hopen dat hij het niet in zijn bolletje krijgt om elke keer de steken van mijn naald te vegen en aan het draadje te trekken. Maar ik loop nu natuurlijk wel enig risico. Ga eerst maar eens overnieuw beginnen met blok 2
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2011 om 21:28
wow prachtig blok weer  alleen oei weer een ajourtje  haha maar dat gaat me denk ik makkelijker af dan met een kabelnaald heb me daar nog steeds niet aan gewaagd :P
Back to Top
Kristel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kristel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2011 om 22:09

Hierbij mijn blokjes tot nu toe, zo bij elkaar lijkt er nogal veel verschil in formaat te zitten, maar dat valt eigenlijk wel mee. De een is wat meer opgerekt dan de ander, dus het zal wel goedkomen op het eind (denk ik). Foto is ook een beetje vaag zie ik, je ziet niet alle patroontjes goed. Gelukkig zie ik het zelf wel!

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2011 om 14:47

Dit is ook leuk zeg, allemaal verschillende kleurtjes.. Geeft weer een heel ander effect dan mijn al mijn wolwitte lapjes... Zo grappig; wolsoort en kleur doen ook een heleboel.

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
Kristel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kristel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2011 om 19:15

Daarom is het leuk als iedereen wat foto΄s kan laten zien. Dan kun je zien dat de werkjes er echt totaal anders uit kunnen zien door het gebruik van ander materiaal en andere kleurtjes! Ik gebruik gewoon alle overschot dat hier in de bak ligt (en dat is eigenijk toch best wel wat..... )

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2011 om 19:31

We zijn weer veertien dagen verder; dat betekent een nieuw blok.

                          

 

Blok 9: Kabbelende golfjes

 

Een eenvoudig ajourpatroontje dat toch een heel leuk effect heeft. Er is maar ιιn toer die iets meer werk vraagt, dat is toer 5. Voor de rest achter elkaar weg te breien!

 

Met naald 3 zet je 52 steken op en brei je 4 toeren ribbelsteek, daarna nog een toer met: 2 ribbelst, 48 av, 2 ribbelst.

 

Golfjespatroon:

Toer 1: 2 ribbelst, 48r, 2 ribbelst.

Toer 2: 2 ribbelst, 48av, 2 ribbelst.

Toer 3: als toer 1

Toer 4: als toer 2

Toer 5: 2 ribbelst, 2av sbr (=2 steken averecht samenbreien), 2 av sbr, * 1r, 1o, 1r, 1o, 1r, 1o, 1r, 1o, 1av sbr, 1 av sbr, 1 av sbr, 1 av sbr* , herhaal van * tot * nog 2x zodat je nog 10 steken overhoudt, brei 1r, 1o, 1r, 1o, 1r, 1o, 1r, 1o, 2av sbr, 2 av sbr en eindig met 2 ribbelst.

Toer 6: als toer 2

 

Het golfjespatroon zo vaak herhalen als nodig is om 19 cm te verkrijgen. Zelf heb ik het 10 x gebreid en nog met 2 toeren tricotsteek afgesloten (begin en einde van de toer 2 ribbelsteken breien). Tenslotte brei je 4 toeren ribbelsteek waarbij je in de laatste naald alle steken afkant.

 

 

Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2011 om 18:52

ik loop zooooo achter met de deken! ben druk bezig met de koninginnedag shirts met de hand te maken voor mij en 11 vriendinnen... maar na koninginnenacht/dag is het weer volop brei tijd dus deze komt bij mijn bestandje!

wederom ziet het er prachtig uit!

Back to Top
Kristel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kristel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2011 om 22:33
Ik loop niet achter met de deken hoor  Ik ben nog steeds even ver als op de laatste foto....
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 7891011>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns