Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat heb je op de pen(nen)?

 Reageer Reageer Pagina  <1 45678>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1551
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Antonia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2011 om 10:18

Ja, ik ben ook nog steeds bezig hoor, ook al gaat het allemaal mondjes maat. Ik zei gisteren nog tegen het vriendinnetje van mijn kleinzoon "vroeger breide ik een trui in een week, maar nu nog niet in een jaar ".

Maar ik blijf volhouden, ben nu bezig met een jongenstrui breien maat 146 ..... en twee setjes ( een combinatie van haken en breien ) voor Barbie en een grotere teenerpop, want het garen dat ik gebruikt had bleek te dik voor het Barbie patroontje, dus maar weer opnieuw begonnen met dun garen. Als het klaar is zet ik het wel bij creaties..... maar niet je adem inhouden tot het zo ver is, het zal nog wel even duren.

Ook probeer ik af en toe even achter het naaimachien te gaan zitten, ben nu aan een badjasje voor Barbie bezig.

Ik zie handwerken ook als therapie, steeds jezelf iets verder motiveren.

 

TONY
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2011 om 12:01
Nog maar 18 granny's te gaan ;) Daar staan er dus een paar van op de pennen ;)

En het knoetje van Brisa Ballerina...

Een heleboel van die witte rondjes van 12v voor de ogen van m'n uiltjes...

Barbapapa's



Pff... eerst maar eens afmaken...
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 10:13
Ben vorige week zaterdag gevallen en kan niet naar de zwaantjes ben pannenlappen aan het haken en ovenwanten voor Kendra in Amerika.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 934
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 10:18

Ben een zwarte poes aan het breien.

Granny's haken.

Poppenkleertjes tussendoor aan het breien.  

 

Groetjes van Jolly



Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 425
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 11:05
ik ben net begonnen aan een bolero voor mijn jongste dochter.
groetjes Karina
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 11:23
Nog 7 Karisma's te gaan! En dan ben ik er ook voorgoed klaar mee ;)

Oh nee, ik heb er nog 3 nodig voor een kussenhoes...

Brisa de Ballerina is af, dus nu alleen de Barbapapa's nog afmaken..
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 12:55
joehoe ieke de eind streep is inzicht nog eventjes en je
kan aan iets nieuw beginnen

groetjes christine
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 13:09
Originally posted by Corrie Corrie wrote:

Ben vorige week zaterdag gevallen en kan niet naar de zwaantjes ben pannenlappen aan het haken en ovenwanten voor Kendra in Amerika.

oei dat is minder leuk
hopelijk niet al te erg
groetjes en de beterschap
IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 13:57
Hoop ik ook niet want ik baal er nu al van pannenlappen en ovenwanten zijn klaar dus ga weer borduren.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2011 om 10:51
Een tweetal van die superleuke uiltjes van Matawi. Moet eigenlijk m'n deken afmaken maar even tussendoor...

Maak ze wel van de restjes van de deken, dus het is eigenlijk een soort van recyclen...
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2011 om 11:31
ik zit te vouwen en heb mijn borduurwerkje nog
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2011 om 12:08

een jasje voor m,n kleinzoon .

Zou eigenlijk een voorjaarsjasje worden maar toen was het ineens zulk mooi weer .

lengte aangepast en nu wordt het een najaarsjasje . Is het voordeel van breien.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 19:35
Mijn luxeprobleem is opgelost. Ik moet weer een Wendy maken, deze keer voor een collega waarvan haar nichtje zwanger is. Maar zij wil hem in het grijs met wit hebben
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 23:41
heb nu alle onderdelen van Heather de pony gehaakt in Catania katoen en nu nog inelkaar zetten. vindt ik altijd het moeilijkste, tegelijkertijd een omslagdoek aan het haken voor een baby, in een supergroot grannymodel, kun  je bijna blind haken en je hoeft niet te tellen. tis voor een zwanger kennisje, ze weet nog niet wat het wordt, dus heb ik maar wit met lila genomen in zeeman soft, haakt heel fijn . het kindje wordt pas december/januari geboren, dus heb ik nog alle tijd. De aanstaande moeder is gek op paarden, dus dan is heather de pony een leuke knuffel, en in catania katoen wordt hij ook niet zo groot.
lydia wijsbroek
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 11:55

Op de rondbreinaald nummer 7 staat een cape van Drops in grijze Royal en rose/grijs gemeleerde Bianca en op de haaknaald nummer 5 staat een sjaal van Caron in fuchsia Royal.

Ik vind het leuk om haken en breien af te wisselen!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 12:40
Een lila gebreide Kate, een petrol gehaakte Kate en een felblauwe ronde das in een ingewikkeld kabel- en gaatjespatroon.

En een donkergroen Peter Pan-achtig hestje voor de Baby Born.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 12:48

Jips,wat leuk.Ik heb precies dezelfde wolcombinatie voor een gebreide omslagdoek die jij bij Tips en Trucs hebt gezet.

Mijn WRAP NINA is af maar een beetje teleurstellend.Heb te dikke wol gebruikt.Hij is leuk,vooral met de kabel maar veel te zwaar.Misschien plaats ik nog 1 foto,(als ik hem erop krijg )Hij is te zwaar om op een hanger te hangen.(die brak gelijk in tweeen)

Heb gisteren diverse breitijdschriften gekocht.Staan zulke leuke poncho's ,stola's en omslagdoeken in. Prachtig gewoon. Ik weet niet waar te beginnen. Ik wil ook nog een dik vestje/jasje voor mijn kleindochter breien wat ze hier buiten in de tuin makkelijk aan kan schieten. Ze wil alleen nog maar naar de kippen en eenden.

Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tammie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 12:49
haaknaald 4 een grijze kate, haaknaald 3 een kameleon van
christel krukkert. en ben een kussen in eigen ontwerp aan
het borduren voor me moeder
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 14:29
Tja, wat denk je: een zwarte Kate en die is voorlopig nog niet af, al wil ik hem graag gebruiken op een bruiloft eind september, dat wordt doorbreien dus...
Groetjes Lmarina
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 14:32
Originally posted by Frea H. Frea H. wrote:

Jips,wat leuk.Ik heb precies dezelfde wolcombinatie voor een gebreide omslagdoek die jij bij Tips en Trucs hebt gezet.

Mijn WRAP NINA is af maar een beetje teleurstellend.Heb te dikke wol gebruikt.Hij is leuk,vooral met de kabel maar veel te zwaar.Misschien plaats ik nog 1 foto,(als ik hem erop krijg )Hij is te zwaar om op een hanger te hangen.(die brak gelijk in tweeen)

Heb gisteren diverse breitijdschriften gekocht.Staan zulke leuke poncho's ,stola's en omslagdoeken in. Prachtig gewoon. Ik weet niet waar te beginnen. Ik wil ook nog een dik vestje/jasje voor mijn kleindochter breien wat ze hier buiten in de tuin makkelijk aan kan schieten. Ze wil alleen nog maar naar de kippen en eenden.

Dat probleem had ik ook met Nina Frea, daarom heb ik haar gestaakt, zeg maar
Omdat ik toch zoiets wilde, ben ik nu overgestapt op een cape van Drops. Deze brei je op naald 7 en met 2 draden, vandaar dat ik gekozen heb voor de grijze royal die ik natuurlijk had ingeslagen voor Nina en de roze/grijze Bianca die ik nog had liggen. Dit wordt niet te dik en mooi

Ik zie al veel mensen op straat met een poncho, ik moet er wel om lachen. Ik loop zelf al zo lang met omslagdoeken en vaak ben ik de enige. Deze herfst/winter zal ik geen einselganger zijn

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 45678>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns