Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Oma aan het werk

Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Oma aan het werk
    Posted: 10 Oktober 2011 om 15:12
Komend weekend gaan we naar oma toe. Oma woont alleen in een groot huis en is in de winter best af en toe eens eenzaam. Helaas wonen wij aan de andere kant van het land, dus wekelijks langsgaan zit er gewoon niet in... Gelukkig vermaakt ze zich best met mijn BB en mijn nieuwe pop...

Vanmiddag heb ik een heleboel leuke patronen geprint, de wol erbij gezocht en alles per patroon in een plastic tasje gedaan...

Oma kan weer aan het werk...

Ergens in februari haal ik m'n poppen weer op. Voorzien van een compleet nieuwe poppengarderobe
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 15:19

fijn dat ze dat nog doen kan .

Een fijn weekend ze kijkt er vast naar uit

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 15:47
hoi ieke wat een goed idee dan hebbben je poppen kindjes
weer kleedjes voor de komende winter

en weet oma ook weer wat doen
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 15:55
Wat een geluk dat oma graag handwerk doet,  dan gaan de donkere winterdagen vlugger voorbij, en hebben  je poppen, nieuwe kleertjes
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 15:58
Geef je ook een bedje en een kinderstoel mee?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 16:00
Dat past niet meer in de auto...

Er moet verbouwd worden bij oma, nieuwe vloerbedekking, dus de whole family moet mee... en de bench voor de hond etc...
Back to Top
ziggysnowy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ziggysnowy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 16:03
Wat een leuk idee. vooral ook dat je al bij het patroon het materiaal heeft gezocht. Zo hoeft ze zelf niet te zoeken.
Wens je oma veel plezier met het maken.

groetjes
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 17:07

DIT IS TOCH SUPER? LEUK HOOR ZO'N OMA.

ZELF HEB IK MIJN KLEINKINDEREN VLAKBIJ WONEN. ER WORDT OOK GEREGELD WAT DOOR DIE 2 (4 EN 6 JAAR) BESTELD BIJ BEPPE.

GENIET ER VAN IEKE. DAT DOET ZIJ OOK VAST

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 19:12
Oma zal er vast volop van genieten. Zo kan ze lekker voor haar achterkleinkind aan de slag.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 20:39
Wat fijn dat oma handwerken leuk vindt!!
Back to Top
Spikeysmum View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 21:41
Fijn dat oma dat voor je wil doen. Maar wat met Sinterklaas, Kerstmis of Nieuwjaar? Mag oma dan niet komen? Zo wel, dan kan ze dan toch wat meenemen? Ik vind het heel raar dat je haar pas in februari weer zal zien.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2011 om 08:49
Oma kan niet meer zo ver zelf rijden met de auto. Vanwege het winterweer is het niet altijd te zeggen of we met kerst naar oma toe kunnen. Afgelopen 2 jaar ook niet gelukt vanwege het slechte weer...

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2011 om 08:52
Jammer. Tja, ik weet wel dat het afgelopen jaren flink gesneeuwd heeft met Kerstmis. Maar wij hebben het er toch op gewaagd om naar onze zoon te gaan die een flink eind van ons vandaan woont. Ik moet er niet aan denken om mijn kinderen niet te zien met de feestdagen. Maar goed, iedereen moet dat natuurlijk zelf weten.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2011 om 09:28
Weet je, ik ga hier gewoon niet over in discussie... Voel me behoorlijk aangevallen door jouw reacties. Net alsof wij er niet alles aan doen om naar oma heen te gaan... Je bent niet op de hoogte van de situatie bij ons en niet op de hoogte bij de situatie bij oma. Vind het eerlijk gezegd behoorlijk ongepast dat je dit soort opmerkingen maakt.

Zo, dit gezegd hebbende ga ik weer over tot de orde van de dag...
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2011 om 09:55

Wat heerlijk dat je oma dat nog kan en wil. Ik heb zelf geen oma's en opa's meer, mijn moeder is wel ruimschoots op oma-leeftijd. Ze is dement, en daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Maar soms doet het best nog pijn dat ze zelfs het simpele handwerk niet meer kan. Toen ik een paar jaar geleden het breien en haken weer oppakte, was zij al zo ver dat ik dat niet meer met haar kon delen.

Tegenwoordig neem ik vaak een haakwerkje mee als ik bij haar op bezoek kom, en ik merk ook dat ze er gewoon niets meer mee heeft.

Tja, ik dwaal wat off-topic.

Heel jammer wel dat je oma zo ver woont dat een vaker bezoek er niet in zit. Maak je bezoeken daarom maar extra memorabel .

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2011 om 10:02
Tja
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2011 om 10:24

Ja Ieke,

Ik wil toch me toch even verontschuldigen. Het was echt niet mijn bedoeling om jou aan te vallen. Ik neem aan dat er niet meer mogelijkheden zijn om naar oma te gaan. Misschien komt het omdat wij zo'n hechte Brabantse familie zijn. Elke week moeten wij elkaar wel gezien of gesproken hebben. Zo niet, dan denken we meteen dat er iets mis is. Sommige mensen vinden dat familieziek. Oke. Maar ik vind het altijd jammer als anderen die mogelijkheid niet hebben. Daarom zei ik ook dat ik er niet aan moest denken om mijn kinderen met de feestdagen niet te zien. Gewoon omdat dat traditie is. Nogmaals excuses en veel plezier voor oma met het breien voor kleindochter.

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2011 om 10:45
Helemaal goed Spikeysmum...

Ben op zoek naar een bruine BB. Zogenaamd voor mezelf, maar oma vind 'm vast ook wel heel leuk...
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2011 om 11:04

Hallo Ieke,

Ik weet niet goed wat je bedoelt met een bruine BB. Leg het me even uit en dan zal ik kijken of ik je kan helpen.

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2011 om 11:30
Normale BB is huidskleurig, dit is een negervariantje...

Magtelt en Jips hebben er ook 1...

Heb op MP al gezocht, maar daar wordt de hoofdprijs gevraagd... Heb er al een berichtje over geplaatst op het forum...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns