Oma aan het werk |
Reageer ![]() |
Pagina 123> |
Autheur | |
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 10 Oktober 2011 om 15:12 |
Komend weekend gaan we naar oma toe. Oma woont alleen in een groot huis en is in de winter best af en toe eens eenzaam. Helaas wonen wij aan de andere kant van het land, dus wekelijks langsgaan zit er gewoon niet in... Gelukkig vermaakt ze zich best met mijn BB en mijn nieuwe pop...
Vanmiddag heb ik een heleboel leuke patronen geprint, de wol erbij gezocht en alles per patroon in een plastic tasje gedaan... Oma kan weer aan het werk... Ergens in februari haal ik m'n poppen weer op. Voorzien van een compleet nieuwe poppengarderobe ![]() |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8176 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
fijn dat ze dat nog doen kan . Een fijn weekend ze kijkt er vast naar uit |
|
![]() |
|
ladyken ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 Juli 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1367 |
hoi ieke wat een goed idee dan hebbben je poppen kindjes
weer kleedjes voor de komende winter en weet oma ook weer wat doen ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
Wat een geluk dat oma graag handwerk doet, dan gaan de donkere winterdagen vlugger voorbij, en hebben je poppen, nieuwe kleertjes
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23717 |
Geef je ook een bedje en een kinderstoel mee?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Dat past niet meer in de auto...
Er moet verbouwd worden bij oma, nieuwe vloerbedekking, dus de whole family moet mee... en de bench voor de hond etc... |
|
![]() |
|
ziggysnowy ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 01 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 343 |
Wat een leuk idee. vooral ook dat je al bij het patroon het materiaal heeft gezocht. Zo hoeft ze zelf niet te zoeken.
Wens je oma veel plezier met het maken. groetjes |
|
![]() |
|
beppemartha ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3321 |
DIT IS TOCH SUPER? LEUK HOOR ZO'N OMA. ZELF HEB IK MIJN KLEINKINDEREN VLAKBIJ WONEN. ER WORDT OOK GEREGELD WAT DOOR DIE 2 (4 EN 6 JAAR) BESTELD BIJ BEPPE. GENIET ER VAN IEKE. DAT DOET ZIJ OOK VAST |
|
![]() |
|
![]() |
|
Koningsdochter ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juni 2008 Status: Offline Points: 5322 |
Oma zal er vast volop van genieten. Zo kan ze lekker voor haar achterkleinkind
![]() |
|
Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt! |
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Wat fijn dat oma handwerken leuk vindt!!
|
|
![]() |
|
Spikeysmum ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 05 Maart 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 318 |
Fijn dat oma dat voor je wil doen. Maar wat met Sinterklaas, Kerstmis of Nieuwjaar? Mag oma dan niet komen? Zo wel, dan kan ze dan toch wat meenemen? Ik vind het heel raar dat je haar pas in februari weer zal zien.
|
|
![]() |
|
Oma kan niet meer zo ver zelf rijden met de auto. Vanwege het winterweer is het niet altijd te zeggen of we met kerst naar oma toe kunnen. Afgelopen 2 jaar ook niet gelukt vanwege het slechte weer...
|
|
![]() |
|
Spikeysmum ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 05 Maart 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 318 |
Jammer. Tja, ik weet wel dat het afgelopen jaren flink gesneeuwd heeft met Kerstmis. Maar wij hebben het er toch op gewaagd om naar onze zoon te gaan die een flink eind van ons vandaan woont. Ik moet er niet aan denken om mijn kinderen niet te zien met de feestdagen. Maar goed, iedereen moet dat natuurlijk zelf weten.
|
|
![]() |
|
Weet je, ik ga hier gewoon niet over in discussie... Voel me behoorlijk aangevallen door jouw reacties. Net alsof wij er niet alles aan doen om naar oma heen te gaan... Je bent niet op de hoogte van de situatie bij ons en niet op de hoogte bij de situatie bij oma. Vind het eerlijk gezegd behoorlijk ongepast dat je dit soort opmerkingen maakt.
Zo, dit gezegd hebbende ga ik weer over tot de orde van de dag... |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Wat heerlijk dat je oma dat nog kan en wil. Ik heb zelf geen oma's en opa's meer, mijn moeder is wel ruimschoots op oma-leeftijd. Ze is dement, en daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Maar soms doet het best nog pijn dat ze zelfs het simpele handwerk niet meer kan. Toen ik een paar jaar geleden het breien en haken weer oppakte, was zij al zo ver dat ik dat niet meer met haar kon delen. Tegenwoordig neem ik vaak een haakwerkje mee als ik bij haar op bezoek kom, en ik merk ook dat ze er gewoon niets meer mee heeft. Tja, ik dwaal wat off-topic. Heel jammer wel dat je oma zo ver woont dat een vaker bezoek er niet in zit. Maak je bezoeken daarom maar extra memorabel |
|
![]() |
|
Tja
|
|
![]() |
|
Ja Ieke, Ik wil toch me toch even verontschuldigen. Het was echt niet mijn bedoeling om jou aan te vallen. Ik neem aan dat er niet meer mogelijkheden zijn om naar oma te gaan. Misschien komt het omdat wij zo'n hechte Brabantse familie zijn. Elke week moeten wij elkaar wel gezien of gesproken hebben. Zo niet, dan denken we meteen dat er iets mis is. Sommige mensen vinden dat familieziek. Oke. Maar ik vind het altijd jammer als anderen die mogelijkheid niet hebben. Daarom zei ik ook dat ik er niet aan moest denken om mijn kinderen met de feestdagen niet te zien. Gewoon omdat dat traditie is. Nogmaals excuses en veel plezier voor oma met het breien voor kleindochter. |
|
![]() |
|
Helemaal goed Spikeysmum...
Ben op zoek naar een bruine BB. Zogenaamd voor mezelf, maar oma vind 'm vast ook wel heel leuk... |
|
![]() |
|
Hallo Ieke, Ik weet niet goed wat je bedoelt met een bruine BB. Leg het me even uit en dan zal ik kijken of ik je kan helpen. |
|
![]() |
|
Normale BB is huidskleurig, dit is een negervariantje...
Magtelt en Jips hebben er ook 1... Heb op MP al gezocht, maar daar wordt de hoofdprijs gevraagd... Heb er al een berichtje over geplaatst op het forum... |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |