Print Pagina | Close Window

Oma aan het werk

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=23754
Print Datum: 08 Juli 2025 om 21:19
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Oma aan het werk
Bericht van: by Ieke
Onderwerp: Oma aan het werk
Datum bericht: 10 Oktober 2011 om 15:12
Komend weekend gaan we naar oma toe. Oma woont alleen in een groot huis en is in de winter best af en toe eens eenzaam. Helaas wonen wij aan de andere kant van het land, dus wekelijks langsgaan zit er gewoon niet in... Gelukkig vermaakt ze zich best met mijn BB en mijn nieuwe pop...

Vanmiddag heb ik een heleboel leuke patronen geprint, de wol erbij gezocht en alles per patroon in een plastic tasje gedaan...

Oma kan weer aan het werk...

Ergens in februari haal ik m'n poppen weer op. Voorzien van een compleet nieuwe poppengarderobe

Antwoorden:
Bericht van: Mutti
Datum bericht: 10 Oktober 2011 om 15:19

fijn dat ze dat nog doen kan .

Een fijn weekend ze kijkt er vast naar uit

Bericht van: ladyken
Datum bericht: 10 Oktober 2011 om 15:47
hoi ieke wat een goed idee dan hebbben je poppen kindjes
weer kleedjes voor de komende winter

en weet oma ook weer wat doen

Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 10 Oktober 2011 om 15:55
Wat een geluk dat oma graag handwerk doet,  dan gaan de donkere winterdagen vlugger voorbij, en hebben  je poppen, nieuwe kleertjes

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 10 Oktober 2011 om 15:58
Geef je ook een bedje en een kinderstoel mee?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Datum bericht: 10 Oktober 2011 om 16:00
Dat past niet meer in de auto...

Er moet verbouwd worden bij oma, nieuwe vloerbedekking, dus de whole family moet mee... en de bench voor de hond etc...

Bericht van: ziggysnowy
Datum bericht: 10 Oktober 2011 om 16:03
Wat een leuk idee. vooral ook dat je al bij het patroon het materiaal heeft gezocht. Zo hoeft ze zelf niet te zoeken.
Wens je oma veel plezier met het maken.

groetjes

Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 10 Oktober 2011 om 17:07

DIT IS TOCH SUPER? LEUK HOOR ZO'N OMA.

ZELF HEB IK MIJN KLEINKINDEREN VLAKBIJ WONEN. ER WORDT OOK GEREGELD WAT DOOR DIE 2 (4 EN 6 JAAR) BESTELD BIJ BEPPE.

GENIET ER VAN IEKE. DAT DOET ZIJ OOK VAST

-------------

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 10 Oktober 2011 om 19:12
Oma zal er vast volop van genieten. Zo kan ze lekker voor haar achterkleinkind aan de slag.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: pippie
Datum bericht: 10 Oktober 2011 om 20:39
Wat fijn dat oma handwerken leuk vindt!!

Bericht van: Spikeysmum
Datum bericht: 10 Oktober 2011 om 21:41
Fijn dat oma dat voor je wil doen. Maar wat met Sinterklaas, Kerstmis of Nieuwjaar? Mag oma dan niet komen? Zo wel, dan kan ze dan toch wat meenemen? Ik vind het heel raar dat je haar pas in februari weer zal zien.

Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 08:49
Oma kan niet meer zo ver zelf rijden met de auto. Vanwege het winterweer is het niet altijd te zeggen of we met kerst naar oma toe kunnen. Afgelopen 2 jaar ook niet gelukt vanwege het slechte weer...

Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 08:52
Jammer. Tja, ik weet wel dat het afgelopen jaren flink gesneeuwd heeft met Kerstmis. Maar wij hebben het er toch op gewaagd om naar onze zoon te gaan die een flink eind van ons vandaan woont. Ik moet er niet aan denken om mijn kinderen niet te zien met de feestdagen. Maar goed, iedereen moet dat natuurlijk zelf weten.

Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 09:28
Weet je, ik ga hier gewoon niet over in discussie... Voel me behoorlijk aangevallen door jouw reacties. Net alsof wij er niet alles aan doen om naar oma heen te gaan... Je bent niet op de hoogte van de situatie bij ons en niet op de hoogte bij de situatie bij oma. Vind het eerlijk gezegd behoorlijk ongepast dat je dit soort opmerkingen maakt.

Zo, dit gezegd hebbende ga ik weer over tot de orde van de dag...

Bericht van: Guests
Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 09:55

Wat heerlijk dat je oma dat nog kan en wil. Ik heb zelf geen oma's en opa's meer, mijn moeder is wel ruimschoots op oma-leeftijd. Ze is dement, en daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Maar soms doet het best nog pijn dat ze zelfs het simpele handwerk niet meer kan. Toen ik een paar jaar geleden het breien en haken weer oppakte, was zij al zo ver dat ik dat niet meer met haar kon delen.

Tegenwoordig neem ik vaak een haakwerkje mee als ik bij haar op bezoek kom, en ik merk ook dat ze er gewoon niets meer mee heeft.

Tja, ik dwaal wat off-topic.

Heel jammer wel dat je oma zo ver woont dat een vaker bezoek er niet in zit. Maak je bezoeken daarom maar extra memorabel .

Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 10:02
Tja

Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 10:24

Ja Ieke,

Ik wil toch me toch even verontschuldigen. Het was echt niet mijn bedoeling om jou aan te vallen. Ik neem aan dat er niet meer mogelijkheden zijn om naar oma te gaan. Misschien komt het omdat wij zo'n hechte Brabantse familie zijn. Elke week moeten wij elkaar wel gezien of gesproken hebben. Zo niet, dan denken we meteen dat er iets mis is. Sommige mensen vinden dat familieziek. Oke. Maar ik vind het altijd jammer als anderen die mogelijkheid niet hebben. Daarom zei ik ook dat ik er niet aan moest denken om mijn kinderen met de feestdagen niet te zien. Gewoon omdat dat traditie is. Nogmaals excuses en veel plezier voor oma met het breien voor kleindochter.

Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 10:45
Helemaal goed Spikeysmum...

Ben op zoek naar een bruine BB. Zogenaamd voor mezelf, maar oma vind 'm vast ook wel heel leuk...

Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 11:04

Hallo Ieke,

Ik weet niet goed wat je bedoelt met een bruine BB. Leg het me even uit en dan zal ik kijken of ik je kan helpen.

Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 11:30
Normale BB is huidskleurig, dit is een negervariantje...

Magtelt en Jips hebben er ook 1...

Heb op MP al gezocht, maar daar wordt de hoofdprijs gevraagd... Heb er al een berichtje over geplaatst op het forum...

Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 11:41
Ha, je bedoelt een Babybornpop? Nee, een bruine heb ik niet en ik zou ook niet weten waar ze die verkopen. Ik kijk niet zoveel naar poppen in de speelgoedwinkel, ik heb alleen drie kleinzoontjes. En die spelen alleen met oude poppen van mezelf (van vroeger).

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 12:01
Wat leuk dat je oma dat nog kan en het heel graag doet

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 14:29
Ik was vandaag in Top1Toys en vorige week in Intertoys, en dan ga ik altijd even naar de poppen. Ik heb geen bruine BB gezien, wel de blanke in 3 maten. En zowaar van Famosa van die echte meisjespoppen. Die zie je bijna niet meer. Het is allemaal baby of Barbie. Ik heb er nog een aantal achter de schotten op zolder liggen van rommelmarkten.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 14:37
Heb je nog BB's over Magtelt? Want voor een mooi prijsje wil oma zo'n blanke lieverd vast ook wel voorzien van een complete garderobe...

Mijn BB is inmiddels behoorlijk oud en begint wat stram en stijf te worden. De armen en benen kun je niet gemakkelijk meer bewegen... Een wat recentere versie/minder gebruikte versie is hier dus zeer welkom.

Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 16:00
Ik zal eens kijken, er ligt er één voor Jips klaar, van wie ik de oortjes tig keer met clearasil moest behandelen vanwege een ballpointaandoening (van de pop, niet van Jips). De rest heb ik even op zolder achter de schotten gegooid, omdat Ton dreigde mijn hobbykamer te behangen en witten.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 16:25
Haha, arme Ton toch...

Ik heb me aangemeld bij de BB-club... Ben nu alle patronen aan het printen die ik leuk vind. Mag oma daarna kiezen wat ze wil maken. De rest schuif ik de volgende keer onder haar neus en dan krijg ik het alsnog...

Zo komen we nog eens van onze restjes af!

Als je nog een BB in de aanbieding hebt, bruin of blank, dan ga je mij en oma heel gelukkig maken!

Bericht van: corine
Datum bericht: 11 Oktober 2011 om 16:59
Ik heb nog wel een blanke voor je in de aanbieding

Op de BB site zijn leuke patroontjes te krijgen he Ieke.

Is wel een oudere bb pop hoor maar nog wel gaaf.

-------------

Datum bericht: 12 Oktober 2011 om 13:23
Corine, ik stuur je vanavond even een pm (als ik er aan toe kom!)

Datum bericht: 12 Oktober 2011 om 13:25
Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Corine, ik stuur je vanavond even een pm
(als ik er aan toe kom!)

Is goed Ieke, ik wacht rustig af hoor.

-------------

Datum bericht: 12 Oktober 2011 om 15:45
Ik heb er één over met roze oogjes en ik heb een kleinere babypop, iets van 33 cm, waarvoor ik ook kledingpatroontjes heb. Beide zien er gaaf uit, de kleine is compleet aangekleed, de BB heeft een pamper aan. Allebei stevig, geen slappe buikjes, die laat ik altijd liggen. Ik heb er meer van 32/33 cm dus deze kan ik wel ter adoptie afstaan.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 12 Oktober 2011 om 17:21
Beter aanbod kun je niet krijgen Ieke

-------------

Datum bericht: 13 Oktober 2011 om 08:11
Oeh, nu wordt het toch wel heel lastig...

Schreef het net ook al in het andere topic over mijn BB zoektocht, denk dat ik in eerste instantie toch op zoek ga naar een BB... Daar heb ik namelijk een heleboel patroontjes voor. Dan kan ik 1 BB bij oma leggen en m'n eigen BB thuishouden. Dan passen de poppen de kleertjes allebei...

Ik zal het aanbod in ieder geval onthouden! Je weet maar nooit, misschien begin ik wel een poppencreche ;)

Datum bericht: 13 Oktober 2011 om 14:38
Die met de roze oogjes is een echte BB hoor, als je in haar arm knijpt, piept ze. Ik heb ook een naaipatroon voor, ik meen, een boxpakje en een luier, maar omdat ik zelf meer breierig ben, vergeet ik dat steeds. Ik had het uit een poppenburda overgenomen en gescand, toen iemand mijn oude blad wilde lenen en weer opsturen. Ik vond dat toch wat riskant.

Ja die poppencrèche weet ik alles van,eerst heb je er één en dan ineens een heel nest.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 13 Oktober 2011 om 14:49
Ieke,

Ik denk dat Magteld voor jou dichterbij woont maar we
horen nog wel wat jij wil.

-------------

Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 13 Oktober 2011 om 15:01
Hoi Ieke,
Ik weet niet of je in de gelegenheid bent om eens ergens in de buurt naar een vrijmarkt te kunnen gaan.
Meestal is daar ook wel een poppenkraam met babyborns.
Als je geluk hebt, dan is er misschien wel een getinte pop bij. Dat is altijd goedkoper dan een nieuw winkelexemplaar.
Lukt dat niet dan heb je de 2 hobbydoosdametjes nog achter de hand.
Succes en groetjes, Tineke01   

Bericht van: Claire
Datum bericht: 13 Oktober 2011 om 15:58
Ik ben niks nieuwsgierig maar vraag me af wat jullie met de poppen doen, spelen jullie er zelf mee, zijn bedoeld als maattabel voor kleding of worden ze mooi aangekleed en zitten ze mooi te wezen.
Tis zo maar een vraagje, 'k heb geen BB alleen een hele oude babypop van mezelf die inmiddels zo'n 50 jaar oud is en aan alle kanten rammelt en gewoon in haar kinderstoeltje op zolder zit te zitten.

-------------
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 13 Oktober 2011 om 16:16

Er is weliswaar eenheel poppentopic te vinden op het forum.

Heb hem even naar boven gehaalt .!

Ook voor goede doelen enzo.

Echt heel leuk!!!

Datum bericht: 13 Oktober 2011 om 18:47
Originally posted by Claire Claire wrote:

Ik ben niks nieuwsgierig maar vraag me af
wat jullie met de poppen doen, spelen jullie er zelf mee,
zijn bedoeld als maattabel voor kleding of worden ze mooi
aangekleed en zitten ze mooi te wezen.Tis zo maar een
vraagje, 'k heb geen BB alleen een hele oude babypop van
mezelf die inmiddels zo'n 50 jaar oud is en aan alle
kanten rammelt en gewoon in haar kinderstoeltje op zolder
zit te zitten.

Ik speel er niet mee ik ben al jaren lid
van een bb club en doe daar ook wel mee aan een
wedstrijd.
Ik maak dan een pakje en kleed haar aan en zet het te
pronk.
Vaak geef ik het ook wel weg.

-------------

Datum bericht: 14 Oktober 2011 om 10:52
Ik breide voor de Kerstmarkt van Chrisje poppenkleertjes en gebruikte daar de oude Nenucopoppen van mijn dochter voor en ik kocht op rommelmarkten poppen en gaf die door met een nieuwe garderobe, zo begon het. En nu heb ik een hele berg poppen achter de schotten op zolder, die schreeuwen om nieuwe kleren. Een abonnement op Andrea Kreativ voor poppen en alles waar ik mijn handen op kan leggen over poppenkleren, 3 suisses, Patricia enz.

Mocht je voor je rammelbabypop nieuwe kleren willen breien, meet haar/hem dan even, dan heb ik vast wel patronen. 50 cm en meer past in babykleertjes.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 14 Oktober 2011 om 12:20
Magteld, heb jij misschien ook patroontjes voor een jongens
pop van 44 cm Ik heb hem weer van zolder gehaald maar
hij heeft het zo koud

-------------

Datum bericht: 14 Oktober 2011 om 15:16
Dames, ik lees woensdag even verder, nu geen tijd voor...

Magtelt, dan mail ik je ook even. Corine heb ik net teruggemaild.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net