Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

GEEN GEZEUR, GOED HUMEUR TOPIC!!!

 Reageer Reageer Pagina  <1234 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 20:06
Originally posted by Nespa Nespa wrote:

en als je door je kennissen, familie en omgeving heen bent dan kan je het voor het goede doel doen
 
Mijn schoonmoeder is vrijwilligster voor de Welfare (handwerkclub Rode Kruis) in het verzorgingshuis. Ik maak ook regelmatig dingen voor hen die zij verkopen voor het goede doel.
Ik heb laatst bij mijn creaties een poppenbedje en een aangeklede pop getoond voor de verkoop in november Wink
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 20:16
Originally posted by Jips Jips wrote:

De Kate is een heerlijk makkelijk werkje voor voor de tv of zoals ik vaak doe in de auto! Embarrassed LOL
Als we naar mijn opa in groningen gaan, is voor ons 2,5 uur heen en 2,5 uur terug, dan ben ik al een heel eind hoor Wink


Kom eens langs zou ik eggen hihihi. ik woon namelijk in groningen.
Ga morgen ff kijken of ook de kate kan maken. Met welk garen wordt hij geadviseerd?
Back to Top
AnneliesR View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 926
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnneliesR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 20:31
Die Kate ja, die staat ook nog op mijn verlanglijstje! Het gehaakte patroon heb ik indertijd hier vandaan toen er een call was maar ja, mijn verlanglijstje is aardig groot. Nu ben ik ook een drops vest aan het haken voor mijzelf. Ik haak of maak graag iets voor anderen maar dan ben ik klaar en dan kom ik aan mijzelf niet meer toe. Niet een heel groot probleem want als ik zie hoe bijv. mijn zoontje blij is met zijn knuffel maakt dat alles goed!
Maar goed, toen iets voor mijzelf. Een vest. Het achterpand, alles ging voorspoedig, ik snapte het patroon en door het proeflapje had ik volgens mij de goede maat. Inderdaad de maat is goed. Achterpand af en trots! Ik legde het bij fel licht op de tafel en wat ontdek ik: een lichter gedeelte precies het midden van het pand. Een bol van een ander badje kom ik tot de ontdekking, oooo wat een balen, maar binnen een week heb ik het gered: een nieuw achterpand in 1 kleur! Toch wel vreemd. Voor dit vest kocht ik een dichtgesealde(!) verpakking met 10 bollen. Ik heb dus niet naar die nummers gekeken, ik verwachtte dat totaal niet. Wel een les, ik ga voortaan altijd kijken! Gelukkig is het precies die ene bol en ik kom met de 9 andere wel uit denk ik. Anders maar wat kortere mouwen
'-) Nu haak ik weer vrolijk verder.
groetjes Annelies ;)
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2012
Locatie: kattenmand
Status: Offline
Points: 4125
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 20:49
pfff ik werk momenteel vooral aan beloofde knuffel beesten

nijlpaard voor mijn neefje

http://www.trendje.nl/Producten/Breien/breiboek/boekview/phildar/Dierenknuffels/images/nijlpaard.jpg

slungelkat voor mijn nichtje

http://www.trendje.nl/Producten/Breien/breiboek/boekview/phildar/Dierenknuffels/images/poes.jpg

een labrador knuffel voor een buurmeisje
haar zusje krijgt waarschijnlijk een egeltje omdat ik het nogal flauw vind om 1 wel te geven en de ander niet

beertje voor een buurjongen

en dit konijn voor 2 zussen die beide op het moment zwanger zijn

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSrpP-eqRDwO5R-nCS_uzd2V3jxpOBPPw6Wr2Il-TyRxAc_4cxH

ik denk dat ik die in chocobruin/vanille geel doe en dan tegenovergesteld van elkaar

voor mezelf wil ik nog maken
bagpuss
wasbeertje van world of knitted toys
een paar katten van de patronen die ik heb
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2012
Locatie: NB
Status: Offline
Points: 1191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 21:13
ik kom tijd tekort...... met de 2e roodkapje cape bezig wil ik in een uitlopende ripple stitch maken maar dat krijg ik niet onder de knie, ben op zoek naar een getekend patroontje.......... (hint), sneeuwvlok lopertje blijft liggen, forum beetje bijhouden, omslagdoek aan het vergroten met een mooie granny rand, ik hoop dat weer op te pikken..... druk druk druk........ gezellig topic Wink
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je


http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2012
Locatie: kattenmand
Status: Offline
Points: 4125
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 21:20
ik zeg al bij voorbaat dat het even kan gaan duren gelukkig zijn de buren geduldig en vinden het al leuk dat ik het wil doen
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 22:13
Ik ben echt alleen bezig met mijn sneeuwvlok deken :)
Daarna wil ik weer verder met mijn sneeuwvlokken maar dan andere kleur en als tafelloper.

Zodra ik klaar ben met mijn sneeuwvlokken wil ik beginnen aan een fusion deken.

Morgen ga ik met mijn gezin en een vriendinnetje van mijn oudste lekker een dagje weg.
En dan moeten ze maandag helaas weer naar school.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 22:53
Die omslagdoeken zijn echt wel besmettelijk, vooral niet krabben, dan krijg je er steeds meer, zeiden ze vroeger van een pukkeltje, nou dat geldt ook voor omslagdoeken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 490
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 23:23
Ik ben voor het eerst van mijn leven een omslagdoek aan het haken en wel voor MIJZELF, kheb nog nooit iets voor mezelf gehaakt en ik vind hem mooi worden.

groetjes margriet
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 23:38
Ben bezig met de sneeuwvlokken, een sjaal aan 't stokhaken en voor BabyBorn een vestje met een kabel, met een bijpassende rok en hoofdband.
Ik heb mezelf beloofd dit eerst af te maken. En wat je beloofd moet je doen, heb ik mijn kinderen altijd geleerd
Back to Top
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 08:22
Ik heb helaas vandaag geen tijd om te haken ===> moet ik toch naar de Handwerkbeurs omdat ik dit heb afgesproken. Wat een kommer en kwel; ik kan bijna niet wachten. Hoop dat het gezellig is/wordt en dat ze niet teveel leuke aanbiedingen hebben.

Ik heb met patronen net zoiets als met boeken. Als ik ze zie wil ik ze maken/lezen. En als ik dan de eerste toeren/bladzijden heb gehad, kijk ik alweer naar het volgende wat ik wil haken/lezen. Ben blij dat ik niet de enige ben wat ik altijd dacht. LOLLOL
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 08:55
Ik ben ook met zoveel tegelijk bezig ,al wat ik zie wil ik eens proberen ,nu ga ik eerst de kerstboom van hester maken vind hem zo mooi ,en dan ......ja we zien wel Thumbs Up 
(en soms als iets niet wil lukken dan Gooi ik het door de kamer ,de poes weet er van en dan gaat het weer)LOL 
 
Hier in belgie is het een week vakantie voor de kids ,dus zal niet zoveel tijd hebben
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 09:19
Originally posted by Jolanda43 Jolanda43 wrote:

Kom eens langs zou ik eggen hihihi. ik woon namelijk in groningen.
Ga morgen ff kijken of ook de kate kan maken. Met welk garen wordt hij geadviseerd?
 
 
Goedemorgen allemaal!!! Big smile
 
Mijn opa woont in Winschoten. Oma is overleden en vroeger woonden zij in Beerta Big smile
 
Ik gebruik voor al mijn maaksels Royal van Zeeman of Saskia van Wibra. En de kate haak ik met naald 5 zodat deze mooi zacht en los wordt om te dragen Tongue
 
 
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 10:05
Haha, als ik dit zo lees kan ik ber voorlopig niet met omslagdoeken beginnen LOL
Ik wil nou eerst tasje voor mijn nichtje af (de schaap pyjamazak van kookerenidoo op naald 3,5 ipv 5 ), daarna moeten er 9 gelukspietjes, sinterklaas en amerigo komen VOOR de intocht voor aan hart boven de schouw en ik wil nog een vleesmuis af hebben voor mijn neefjes verjaardag, maar daar heb ik nog net iets minder dan een maand voor. 
Maar  het zal niet voor vandaag zijn, want ik ga mijn zus helpen met klussen. Ze is over 7 weken uitgeteld en er moet nog geschuurd en geverfd worden.
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 10:23

Kom eens langs zou ik eggen hihihi. ik woon namelijk in groningen.
Ga morgen ff kijken of ook de kate kan maken. Met welk garen wordt hij geadviseerd?
[/QUOTE]
hee Jolanda woon je in stad Groningen of prov.
woon nl op grens groningen friesland
en een dochter in paddepoel wonen
 
deur gaat naar binnen open
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 11:08
Originally posted by boek boek wrote:


Kom eens langs zou ik eggen hihihi. ik woon namelijk in groningen.
Ga morgen ff kijken of ook de kate kan maken. Met welk garen wordt hij geadviseerd?
hee Jolanda woon je in stad Groningen of prov.
woon nl op grens groningen friesland
en een dochter in paddepoel wonen
 
deur gaat naar binnen open
[/QUOTE]
Woon in de provincie groningen, maar ga zeker 1 of 2 x per maand ff naar de paddepoel.
Misschien kunnen we es een x kijken?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 11:14
Originally posted by Jolanda43 Jolanda43 wrote:


Originally posted by Jips Jips wrote:



De Kate is een heerlijk makkelijk werkje voor voor de tv of zoals ik vaak doe in de auto! Embarrassed LOL
Als we naar mijn opa in groningen gaan, is voor ons 2,5 uur heen en 2,5 uur terug, dan ben ik al een heel eind hoor Wink


Kom eens langs zou ik eggen hihihi. ik woon namelijk in groningen.
Ga morgen ff kijken of ook de kate kan maken. Met welk garen wordt hij geadviseerd?


Ik heb hem met lila saskia gemaakt. Kleurt prachtig met mijn rode katertje en hij vind hem heerlijk zacht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 11:17
Originally posted by Jolanda43 Jolanda43 wrote:

Originally posted by boek boek wrote:


Kom eens langs zou ik eggen hihihi. ik woon namelijk in groningen.
Ga morgen ff kijken of ook de kate kan maken. Met welk garen wordt hij geadviseerd?
hee Jolanda woon je in stad Groningen of prov.
woon nl op grens groningen friesland
en een dochter in paddepoel wonen
 
deur gaat naar binnen open

Woon in de provincie groningen, maar ga zeker 1 of 2 x per maand ff naar de paddepoel.
Misschien kunnen we es een x kijken?
[/QUOTE] ja gezellig hoor wel van je
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 11:22
Gezellig, leuk zo'n topic.
Ik ben vandaag begonnen met het vierde petit fourtje van de crochet along van grietje, maar het begint overal op te lijken, behalve op een smakelijk gebakje. Geloof dat ik het patroontje niet begerijp.
 
Dus ben ik maar eens aan googlen geslagen. Kwam een leuk project tegen om poesjes te haken of te breien van twee vierkante lapjes voor het goede doel. De dierenbescherming en zwerfkatten.
Ga eens kijken of ik daar wat voor kan maken.
Back to Top
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 625
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 12:42
ik heb mijn kerstkrans van vilt bijna af. moet alles er nog op vast zetten en dan is ie klaar. heb gister al weer muizen geknipt want ga schotse kerst  van tintangel maken. dat  zijn muizen . ze hebben daar een hele straat van die ga oik allemaal maken. en ook nog andere dingen ervan en als dat eens klaar is ga ik een poppenhis huis ontwerpewn om alles in te stallen en de winkelstraat komt er dan bij te staan zodat het een soort dorpje word. ( in mijn gedachten dan he hihihi) moe tnatuurlijk eerst alles nog maken hihihii.
dr zit hier eentje te klieren op mijn schouder hij wil aandacht en zit n aan me haar te trekken wat zeer irritant is dus ga meneer maar ff aandacht geven zucht altijd als ik achter de pc zit of zit te prutsen .
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.657 seconden.
Lang Yarns