Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenScheidingsangst!

 Reageer Reageer Pagina  123 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Onderwerp: Scheidingsangst!
    Posted: 27 Februari 2008 om 09:36

Perle en Chrisje    mijn petje af voor jullie, de mantelzorgers worden vaak vergeten, maar die zitten 24 uur per dag met de problemen, waarvan andere die er slechts even bij zijn, denken dat het allemaal wel meevalt.

Lucht gerust je hart, daar zijn wij vrienden voor.

Antonia
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5829
Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2008 om 22:57
hoi.perle

fijn dat je zo bezig bentvoor je kindjes.
de dames voor mij hebben echt hele leuke
ideen voorgedragen.vinden ze karaoke niet leuk?
je hebt toch van playstation zo'n sing a long spel,
of zoiets.misschien vinden ze dat wat.

groetjes renate
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
Carlaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2007
Status: Offline
Points: 707
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 20:01
Perle, Chrisje geweldig zoals jullie bezig zijn.
Ik ging er ook vanuit dat het bij jullie ongeveer hetzelfde zou zijn als hier. Dus jullie vallen gewoon buiten de boot met alles. Wat ontzettend naar om dit te lezen. Mij hoor je niet meer klagen over de regelingen hier. Wat een verschil. Hier is het goed. Ik hoop dat jullie ook betere regelingen krijgen in de toekomst, wat eigenlijk morgen al, maar ja dat is zo'n mooie droom. Vaak als iemand met autisme iets heel erg leuk vind om te doen, krijg je ook betere communicatie tussen ouder en kind. Ook al is het maar met een blik of een enkel 'ja'. Of dat ze wat makkelijker gaan praten dan normaal. Ik wens jullie heel veel wijsheid en sterkte toen.


Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 19:40

perle, als ik zo'n kortingskaart voor die beurs zou nemen, heb je korting op veel soorten materiaal... Misschien wel leuk...

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 19:26

 

Ja,die zijn inderdaad héél mooi!

Lief van je om te willen uitvergroten!Maar Nele mijn zus is grafisch ontwerpster en zal met al haar apparatuur dit ook wel kunnen! Dat zal ze vast niet erg vinden!

Ellen heeft ze gezien en dat ark vind ze heel mooi!Ikzelf zie die koeien(waar ik gek op ben)heel goed zitten!

Dank je wel!Corry!

Ja,Magteld!Mischien dat de knifty knitter techniek beter lukt bij Ellen!ik mag niet zomaar zeggen dat het niet zal lukken!Want het is toch anders dan punniken,hé!Mischien doordat het groter is dat ze er meer pak aan heeft!En manlief zal er vast wel enkele willen maken!

Dank je wel!!!!

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 19:06

Perle,hier staan wat leuke schilderijtjes,misschien een ideetje.

http://www.essies.nl/

heb ik zelf gebruikt,ook uitvergroot,wil dat ook wel voor je doen en dan opsturen.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 18:57
Perle, dansles bij een balletschool is ook leuk, maar ik bedoelde thuis voor de buis. Dan kan ze een tutuutje aan en door de kamer zweven. En die Knifty Knitter, kan papa niet een plank met dikkere spijkers maken, zodat ze met dikkere wol zou kunnen punniken?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 18:46

 

 

 

 

 

 

Perle,ik bedoelde daar niets vervelends mee,maar ik erger me heel erg aan het feit dat jullie geen hulp kunnen krijgen,terwijl dat hier wel zo is.

Hallo,Corry!!!!!!

Ik bedoelde dit niet sceptisch hoor tegen Chrisje!Integendeel!!!!Ik deel je mening en daar Chrisje zo dicht zit zou ze echt wel een straatje verder kunnen gaan wonen!Alhoewel ik ook wel dat niet iedereen zomaar vlugkes verhuisd!moest ik voor die keuze staan zou ik ...mischien dit overwegen.

Met de knifty knitter is dat ...soort breiraam?Een beetje punnikachtig?Ellen kan hier niet mee overweg!Is nogthans simpel maar ze is steeds steken kwijt op haar punnikklosje! Zusje Amber kan punniken als een expert!

Het overnemen met calkeerpapier was precies wat ik dacht!Wist niet dat dit carbon was!Moest dit eerst es opzoeken!Ze heeft ook zo vele van die boeken over...ik leer tekenen enz.En ze tekent graag al verschillende ogen enzo!Ze heeft reeds altijd moeite met...ben je nu boos of blij en waarom kijk je zo en wat wil die blik nu zeggen om nog maar van stemmen te zwijgen en spikkeltjes op uw stem!Maar ja,da's weeral een hele vertelling,hé!Als ik daaraan begin!!

Ja,daar zal ik zeker ook voor gaan zien!En in school kunnen ze bepaalde afbeeldingen uitvergroten bij Meneer christiaan van schilderen en decoreren.Dan kan ze die op grote doeken zetten!

Dank je wel!Corry!En ik voelde het echt niet verkeerd of raar aan,hoor!!!

bedankt voor het meedenken!Groetjes,Perle

 

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 18:25
Originally posted by perle perle wrote:

Hallo!Dank je voor alle reactie's.Tips enzv.Ja,Chrisje!Zou je echt geen straatje verder kunnen gaan wonen?Erg dat een mens dat moet zeggen ,hé!

Hoe het met mij gaat?Momenteel wil ik alles niet meer in en geheel zien maar meer in stukjes!Alles samen is wat teveel en kan ik toch niet oplossen.

Voor Ellen zoek ik iets dat haar bezigheid kan geven.Moest ik nu een hobby voor haar kunnen vinden waar ze kan in opgaan waar ze voldoening in zou vinden dan zou dit fantastisch zijn!

Handwerken is niet echt iets voor haar!Haar motoriek is veel te laag,ze is niet handig!Momenteel loopt ze weer rond te fladderen,gewoon een aaneenschakeling van geluiden producerend en tokkelend met vingers tegen elkaar en zo loopt ze precies als ik op pc bezig ben of geen aandacht geef!

ik zou iets willen vinden op gebied van ...?Schilderen ofzo?Iemand tips?Van wat er allemaal bestaat of kan?

vele groetjes,perle

 

Perle,ik bedoelde daar niets vervelends mee,maar ik erger me heel erg aan het feit dat jullie geen hulp kunnen krijgen,terwijl dat hier wel zo is.

Is de knifty knitter niet iets voor Ellen?

Je kan met schilderen ook heel eenvoudig beginnen door b.v met grafietcarbon een tekening over te trekken op een kant en klaar schilderspaneel.die zijn overal en in alle maten te koop,ze kan dan met gewone acryl hobbyverf eerst inkleuren met een penseel en vandaar kan je verder,maar zo kan je wel eerst kijken of ze graag iets met verf doet, en die hobbyverf is niet zo duur.Ik heb dat zelf gedaan,omdat ik echt niet kan tekenen of schilderen,maar misschien kan ellen dat wel,en maakt ze meteen een heel leuk schilderij.

Goed dat je de strijd aangaat,en niet alles tegelijk ,dat werkt vaak het beste,een mens kan nu eenmaal niet alles aan.

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 15:01

 

Ellen zou heel graag dansen,maar ik dacht dat dit leuk was op verplaatsing maar dat ze hiermee niet onmiddelijk iets had voor thuis!Mischien moet ik dit gedacht toch herzien en kan ze mischien toch wel opgaan in dit!Ja!Zal contact opnemen met Els Scheurmans!

Die geeft dansles!Ellen is er nog geweest toen ze als ernstig autitisch en adhd kind dat toen intern op school was langs ging en zwaar teleurgesteld thuiskwam omdat we met pictogram dansles verduidelijkt hadden met een ballerina en ze nog steeds niet....ze deed haar armpjes in de lucht en draaide rondjes als een ballerina ...gedaan had!

Door het feit dat ik in dag werkte en er niemand in de familie open stond voor hulp Ellen kon of wilde voeren kon ze niet naar dans gaan,daar die leeftijd enkel dans volgde op woensdag of weekdagen!

Nu denk ik dat ze ook op zaterdag wel dansen  in die leeftijdsgroep!of anders zoek ik wel andere lokatie!Ja!!!!is een start!En kleien,dat weet ik niet!!!met haar smetvrees!!!!!!!

Denk mischien richting schilderen!!!!!Op doek!!!met ezel!!en tekeningen uitprinten en uitvergroten en calculeren uit kunstboeken!daar dit ook wel interesse bij haar opborrelt!Evt met handschoentjes?

Ze is beperkt,heel zonderling,maar echt wel héél hoog begaafd!ik probeer zoveel mogelijk uit te vissen wat haar boeit!En ik weet dat dit geschiedenis is,wat haar ook wel angst inboezemt!Maar dat is weer een nieuw verhaal!!!je kunt het niet zo raar(gek)bedenken!En ook Rene margriet!Een echte schilder!Dus als ik wat van zijn werken op doek kan zetten en ze die kan schilderen zoals ze kan zien op pc of uit boeken ....moet lukken!Ze loopt hier weeral rond al swanzen!!!!

Moet dringend iets uitwerken of vinden!wil haar rust geven want moet voor haar koppie wel zwaar zijn!

Dank je Magteld,Chrisje en iedereen!ik heb het gevoel dat ik terug wapens heb om te strijden!!!!!En Perle komt eraan!Ik zal iets vinden!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 14:10
Kneden met klei of deeg is een goed idee. Maar zouden er geen video's van ballet bestaan? Dat ze daaraan mee kan doen? Sommige kinderen zijn te beweeglijk om een zittende hobby te hebben. Ze zou de muziek via een koptelefoon binnen kunnen krijgen, dan hoor jij het niet als je computert. En je kunt soms applaudisseren. Je zou het ook kunnen opnemen, zodat ze met zichzelf kan dansen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 10:52

als hema zo'n bui heeft, zet ik haar aan het kleien... Ook al eens aan van dat brooddeeg (zoutdeg) gedacht? Zijn leuke boekjes van ook..; is maar een ideetje, hé... hema vond de aanraking met het materiaal in het begin erg vies, maar heeft zich daar over kunnen zetten... Maar ik weet hoe moeilijk het is iets te vinden..; puzzelen lukt hier ook aardig... (kan ze beter dan ik.. )

zeker op de hobbybeurs eens goed rond kijken voor leuke dingen... maar dan moeten we al wel ongeveer een "richting" weten, want er staat zoveel...

En haken met iets dikkere wol? is ook doenbaar denk ik voor haar...

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 10:44

Hallo!Dank je voor alle reactie's.Tips enzv.Ja,Chrisje!Zou je echt geen straatje verder kunnen gaan wonen?Erg dat een mens dat moet zeggen ,hé!

Hoe het met mij gaat?Momenteel wil ik alles niet meer in en geheel zien maar meer in stukjes!Alles samen is wat teveel en kan ik toch niet oplossen.

Voor Ellen zoek ik iets dat haar bezigheid kan geven.Moest ik nu een hobby voor haar kunnen vinden waar ze kan in opgaan waar ze voldoening in zou vinden dan zou dit fantastisch zijn!

Handwerken is niet echt iets voor haar!Haar motoriek is veel te laag,ze is niet handig!Momenteel loopt ze weer rond te fladderen,gewoon een aaneenschakeling van geluiden producerend en tokkelend met vingers tegen elkaar en zo loopt ze precies als ik op pc bezig ben of geen aandacht geef!

ik zou iets willen vinden op gebied van ...?Schilderen ofzo?Iemand tips?Van wat er allemaal bestaat of kan?

vele groetjes,perle

 

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 10:22

Originally posted by monica monica wrote:

en chrisje niet gaan zitten wachten elke maand even bellen anders denken ze we horen niks dus het zal wel mee vallen je moet blijven zeuren anders gebeurd er niks dat is in belgie het zelfde als in nederland. hoe meer je "zeurt" hoe meer je gedaan krijgt

ja, eigenlijk heb je gelijk... Zal nog maar eens even gaan horen oe ver die wachtlijst staat...

Perle, hoe gaat het de meiden? (en met ons perle ZELF???) Op tijd even iets van je laten horen, hé!

Back to Top
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 335
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 08:11
en chrisje niet gaan zitten wachten elke maand even bellen anders denken ze we horen niks dus het zal wel mee vallen je moet blijven zeuren anders gebeurd er niks dat is in belgie het zelfde als in nederland. hoe meer je "zeurt" hoe meer je gedaan krijgt
groetjes janny
Back to Top
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 335
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 07:56
het is voor een moeder heel moeilijk om toe te geven dat je niet zonder hulp voor je kind kan zorgen, en dat is in een gesprek van soms maar 15 minuten ook niet uit te leggen.wat mij goed geholpen heeft is voordat ik naar een dokter ging,alles op papier zetten en gelijk bij binnen komst afgeven, dan hoef je niet zo veel uit te leggen je kan niks vergeten en de dokter kan gerichtere vragen stellen.maar je zal altijd tegen dingen aanlopen dat je denkt moet dat nu op deze manier.ik heb zelf eens op een aanvraag formulier voor dagopvang in moeten vullen of mijn zoon debiel of imbesiel was.
groetjes janny
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2008 om 21:20

Hoi Perle en Chrisje.

Als ik dit allemaal zo lees, dan zijn wij inderdaad in Nederland beter af. Al is het hier ook niet allemaal rozengeur en maneschijn hoor. Wachtlijsten kennen we hier ook, en per hulpverlener is het nog maar afwachten of het "klikt". Wat betreft gesprekken voeren waar het kind bij zit; en overal op antwoorden wat iemand allemaal Niet kan... Je kunt het ook zo bekijken: een ïndicator of arts of wat dan ook moet een diagnose stellen in een zeer korte tijd. Vaak afhankelijk van wat een verzorger dan meedeelt. En ja,  met name de achtergebleven ontwikkelingen worden aangekaart en uitgewerkt, maar op die gebieden wordt een indicatie afgegeven en zorg ""gezocht". Hier zit een hele papierwinkel aan vast en een zekere mate van drammerigheid ivm complexheid is ook niet weg, maar als je hier niet overheen komt (of iemand vind die je kan helpen) ziet de toekomst er moeilijk uit, en zit er ook geen verandering in het verschiet.

Verder is het in Nederland zo, dat de zelfredzaamheid "gemeten" wordt t.o.v. leeftijdsgenoten. Dus bijvoorbeeld een gehandicapte baby verzorgen, t.o.v. een gezonde baby geeft niet zo'n groot verschil (beiden moeten volledig verzorgd) als een kind van 6 , zindelijk, sprekend, lopend, etend enz. tov rolstoelgebonden, sondevoeding, enz. Hier mee wil ik zeggen dat naarmate je kinderen ouder worden, de verschillen steeds groter en duidelijker beschrijfbaar worden, en misschien mogelijkheden geeft om toch hulp te krijgen.

Zo, een heel verhaal, ik hoop dat het idee over komt en dat jullie de kracht en moed vinden om alles vol te houden, of aan te gaan. Het valt niet mee, en het levert een hoop ergernis op. Ik heb het allemaal zelf ervaren en meegemaakt, maar wat is het alternatief???

Rosemarie

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2008 om 20:03
Ik kan hier echt met mijn verstand niet bij,had verwacht dat het bij jullie net als bij ons zou zijn,wel hele papierwinkels,maar veel mogelijkheden voor hulp,en natuurlijk zijn er wachtlijsten,maar in feite moeten jullie het dus zelf maar uitzoeken,.Jij bent een grensgeval,als je nu eens een straat verderop gaat wonen,kan je er hier gebruik van maken.Maar dat is te zot voor woorden en niet de bedoeling natuurlijk,maar kan me vorstellen dat zowel jij als perle soms met de handen in het haar zitten.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2008 om 18:08

iik snap heel goed wat je bedoelt... Wij krijgen een vorm van verhoogde kinderbijslag; men wees er ons op school op dat hema daar recht op heeft, dus wij dat aanvragen... Maar dat onderzoek...  Er is helaas ook veel misbruik, maar toch..; Het kan toch allemaal wat vriendelijker, vind ik...

En ze stellen die vragen waar je kind bij zit... Heel confronterend, want als ouder sta je dan ineens met je neus op het feit gedrukt wat ze allemaal NIET kan, waar daar draait het onderzoek in feite rond: wat kan ze NIET, en hoeveel moet je daarvoor aan vergoeding krijgn..; Slik, ik snap perle heel goed... Mijn meisje snapt dat allemaal niet zo, en is het ook weer gelijk vergeten als we buiten stappen... maar anders denk ik niet dat ik het zou kunnen ondergaan...

We hebben voor thuis ook ooit eens hulp aan gevraagd... Zo'n anderhalf jaar geleden of zo..; We stan NOG steeds op die wachtlijst voor een huisbezoek en ik reken er al niet meer op...  Mijn neefje heeft een doodziek kind, echt letterlijk doodziek want de levensverwachting is erg jong..; krijgen ze te horen dat het "nog niet ernstig genoeg is om al hulp te krijgen"... Hij takelt dus beetje bij beetje af en DAN krijg je hulp... Jeetje toch, wat heeft ze daar nog aan als het ventje daar binnen een paar jaar als een plantje ligt, ocharme... Ik kan er dus van meespreken, van die geweldige hulpverlening... België heeft altijd een dikke nek omdat zogezegd de gezondheidszorg zoveel beter is..; Ik heb daar toch mijn vragen bij...

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2008 om 16:41
Ik kan me haast niet voorstellen dat er in Belgie niet één of andere instantie is die je kan helpen Perle, ga er goed om zoeken meis zoals anderen ook al zeggen.
     All you need is love.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.314 seconden.
Lang Yarns