Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenJennifer heeft een blaasontsteking :-S

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2008 om 18:38
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

bloed nakijken lijkt me een goed idee! weet je toch al iets meer... Even navragen of ze nuchter moet zijn...

 

zou het echt?

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2008 om 18:41
niet altijd, hangt er van af wat ze willen nakijken, dacht ik...
Back to Top
marjolein24 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 15 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 642
Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2008 om 19:33
alleen als se suiker geprikt moet worden. Bij kinderen zijn ze trouwens minder streng, kan ook een suiker wel niet-nuchter bepaald worden....
Marjolein
Back to Top
Carlaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2007
Status: Offline
Points: 707
Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2008 om 20:50
Ilona een heel goed idee, dat je dat even laat doen.
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2008 om 20:57

Ze vragen het trouwens ook wel of je nuchter bent of niet kunnen ze op die manier de waarden beoordelen is mijn ervaring.

Maar goh wat vervelend al dat gekwakkel. Het is of ik mijn verhaal van vorige winter met onze 3 kleintjes lees. Dus voel met je mee. Alleen dat zal je wel niet helpen. Ik heb daar wel van geleerd om niet meteen maar de thermometer te pakken omdat je vaak ook met die waarden jezelf nodeloos ongerust maakt. Ook een kinderarts in het ziekenhuis vertelde me dat vorig jaar. Volgens hem was juist fikse koorts minder gevaarlijk (enkel een reactie op het lichaam van een virus en dus goed), dan lage koorts. Hij gaf daarbij het voorbeeld dat bij een blinde darm ontsteking de koorts vaak nauwelijks boven de 38,5 komt. Dat zette me toen wel aan het denken.

Is ze overdag verder wel goed fit? 's Avonds zijn mijn kinderen op dit moment vaak ook vroeg moe en willen graag naar bed en zijn de volgende morgen dus ook weer vroeg wakker. Ik denk dat de lente gewoon goed moet beginnen en niet met zulk snertweer als vandaag.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2008 om 22:49
Bij bloedprikken voor suiker hoef je tegenwoordig niet meer nuchter te zijn, althans als ze een heel buisje nodig hebben, ook voor cholesterol. Voor een prikje in je vingertop bij de huisartsassistente moet je weer wel nuchter zijn.
Zou het een allergie kunnen zijn? Dat kijken ze ook na met bloedonderzoek. Het vervelende met huisartsen is dat ze vaak één ding tegelijk laten nakijken, dus zelfs als ze actie willen ondernemen, ben je nog een flinke tijd bezig voor je erachter bent wat het is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 10:02

Hè hè, ik ben bij de dokter geweest met Jennifer's ochtendurine en ze blijkt een blaasontsteking te hebben. Kan best dat ze die al heeft sinds december. 10 dagen kuurtje en 2 dagen erna voor controle terugkomen.

Daarna uit voorzorg naar de kinderarts om probleempjes uit te sluiten.

Nu nog dat drankje toegediend zien te krijgen. Net wilde ze al niet. Het smaakt een beetje zoet maar het eindigt bitter . Als iemand nog tips heeft.... Vorige keer heb ik het met snoepjes uitkiezen geprobeerd. Die gingen dan allemaal in een trommeltje. Dat werkte prima. En de meeste snoepjes heeft ze niet eens opgegeten.

Suiker is ook geprikt maar daar heb ik niets meer over gehoord dus ik ga er van uit dat dat goed was.

De huisarts wist niet aan te geven of het erfelijk is maar ik had vanaf baby van 9 maanden al regelmatig urineweginfecties.

Nu zijn jullie allemaal weer op de hoogte. Ik ben blij te weten wat ze heeft. Als ik nu nog dat drankje toegediend krijg, dan knapt ze vast snel weer op.

Groetjes en een fijne dag iedereen.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 10:07

Gelukkig maar dat je nu weet wat het is. En dat ze er wat voor krijgt.

Ik hoop dat ze er goed zal reageren.  Groetjes irene.

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 335
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 10:14
misschien mengen met een beetje vla of yogurt ,een beetje pure limonadesiroop hielp bij mijn kinderen goed
groetjes janny
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 10:36
Hoi Ilona,

Fijn dat er nu een oorzaak gevonden is. Urineweginfecties komen best vaak voor. Ik weet eigenlijk niet hoe oud Jennifer is, maar het is wel goed om nog even naar de kinderarts te gaan om probleempjes uit te sluiten. De gedachte van blaasontsteking speelde al wel door mijn hoofd omdat de dochter van een vriendin van mij ook dit jaar al 2 tot 3 keer heftige blaasontsteking heeft gehad. Ook meer wel dan niet koorts en in ieder geval niet fit. Zij is nu 6 jaar. Heeft als klein kind (ik dacht 2,5) voor de 1e keer een blaasontsteking gehad en dit is best erg jong en niet gebruikelijk. Nu komt dit dus regelmatig terug en zijn ze met verdere onderzoeken bezig. Door een scan zijn ze er nu in ieder geval achter gekomen dat een nier kleiner is gebleven. Dit hoeft niet met elkaar te maken te hebben, maar dat wordt nu nog nader bekeken. Onderzoek of er geen urine terugloopt naar de nieren.
Dit vertel ik niet om je ongerust te maken, maar meer omdat ik blij voor je ben, dat de zaak nu in ieder geval serieuze aandacht krijgt.

Heb dit ook niet eerder willen noemen, omdat ik geen arts ben, of een schrikreactie wil oproepen.

Wederom succes,
En voor wat betreft het doorslikken, tja het moet even. Misschien is ze oud genoeg om het nut ervan te beseffen, en anders wordt het goochelen.

Rosemarie
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 10:49

Jennifer is 4 en ze heeft beloofd dat als oma strakjes komt, ze het netjes zal opdrinken. We houden onze duimen alvast klaar.

Tja, mijn moeder schijnt met mij dus ook flink wat afgetobt te hebben. Laten we hopen dat er niets ergs aan de hand is en dat het in ieder geval niet in de familie zit.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 11:07

Ik snap niet dat ze voor kinderen niet alle dranjes een minder vieze smaak gevene. Ik heb ooit eens voor Jasper toen hij iets van 8 maanden oud was een drankje gehad, dat hij gewoon uitspugde nadat ik het er met moeite in had gewerkt. Ik dacht laat ik het ook een sproeven. En het was toch wel zo vreselijk goor... Ik heb toen om een ´lekkerder´ drankje gevraagd en gekregen.

Mijn kinderen namen drankjes altijd heel goed in met zo een spuitje (je schoeft op het flesje een speciaal dopje en daar past dan precies dat spuitje op). Gewoon bij de apotheek gekregen. Ze vonden het dan prachtig om het zelf in hun mond te spuiten.

Veel succes, ik hoop voor haar en jullie dat ze zich weer beter zal voelen.

odette
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 11:12
Ik hoop dat het nu goed zal gaan met Jennifer. Wat een gedoe he en dat al vanaf december. Het is niet niks.
Ik heb ook veel last van blaasontstekingen gehad vroeger en toen kreeg ik een tip om elke dag een vitamine pil te nemen. Dat zou helpen om het tegen te gaan.En ik moet zeggen dat sinds ik elke ochtend een vitamientje neem ik geen blaasontsteking meer gehad heb.
Groetjes Teunie
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 11:16

Hoi Ilona,

veel sterkte met Jennifer. Het schijnt vaak bij kleine meisjes voor te komen helaas en kan heel pijnlijk zijn.

Mijn jongste kleindochter knapte onlangs heeeeeel snel op toen eenmaal onderkend was wat ze had en een kuurtje had gehad.

groetjes en een knuffel voor Jennifer, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 11:17

Ja inderdaad, wij kregen ook zo'n spuitje bij de apotheek, Odette. Niet dat het daarmee makkelijker ging maar het is beter te doen dan drinken. En ook onze oudste (4 jaar en in okt. blaasontsteking) vond het niet lekker. Dus hadden we haar als ze beter was een kadootje beloofd. Mocht ze zelf uitzoeken in de speelgoedwinkel. Hielp erg goed.

Had Jennifer niet geklaagd over buikpijn na het plassen? en veel vaker plassen dan normaal? Bij onze oudste wel. Ook haar plasje was rood van kleur, dus een behoorlijke blaasontsteking. Maar knapte wel heel snel en goed op dus hoop dat Jennifer dat ook doet. Heb wel van de arts gehoord dat het vaker voorkomt bij kinderen (onze oudste) die ook last hebben van obstipatie. Het schijnt dat die twee dingen samengaan. Hoop het voor jou natuurlijk niet.

In ieder geval heel veel succes en beterschap met Jennifer!

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 11:27

Heel goed tegen een blaasontsteking is cranberry sap,verkrijgbaar bij iedere drogist,legt een laagje aan tegen de blaaswand zodat bacterien zich niet kunnen hechten,maar uitgeplast worden,Er zijn ook capsules maar dat is voor jennifer denk ik ,niet handig.En als het lukt heel veel drinken zodat de blaas goed gespoeld wordt.Ik gebruik dagelijks capsules en heb al een paar maanden geen infectie gehad,

heel veel sterkte.

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 11:37

Ik heb het spuitje juist achter gelaten bij de apotheek .

Toch typisch. Zou het met schoolgaan te maken hebben? Alles en nieuw en spannend, te lang wachten met naar de wc gaan? Thuis gaat ze regelmatig maar niet overdreven.

Ik ben toch wel aan het denken gezet, zeker nu ik gelezen heb dat er sprake kan zijn van een anatomische afwijking en omdat ik zelf als baby 9 maanden was toen die ellende bij mij begon. Toen was alles anders dan nu.

Ik moet natuurlijk niet op de zaken vooruitlopen maar gerust ben ik er nog niet op.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3928
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 12:20

ilona,  maak jezelf  niet gek,  wacht eerst het resultaat van de kuur af en van het bloedprikken

 

beteschap met de kleine meid

 

 

wil    
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 14:25
Zou het met een rietje makkelijker gaan? Dat was mijn moeders truukje om mij melk te laten drinken, dan proefde ik het niet zo. Dat deed ik tot voor kort nog steeds zo. Blaasontsteking komt vaker voor bij kleine meisjes. Een buurmeisje kreeg 30 jaar geleden aldoor klappen vanwege een natte broek, tot ze er achter kwamen dat ze - misschien al maanden - blaasontsteking had. Ja toen had moeke spijt van haar strengheid. Dat meisje had ook nooit geklaagd over pijn bij het plassen, misschien denken kinderen dat zoiets er bij hoort.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 18:47

gelukkig dat je nu weet wat het is!!! Hier gaan vieze drankjes ook met het spuitje, én met stickers... Lijstje met hoeveel keer het moet genomen worden of hoe lang en dan per keer een hele mooie sticker plakken. Kaart vol en ze mag iets kiezen, vaak niet eens een duur kadootje maar iets dat ze echt leuk vindt. Gaan zwemmen met mama, samen koekjes bakken (én versieren, haha), hééééél laat opblijven op zaterdag en film kijken, enz...

Hopelijk is ze er snel door! even afwachten wat verder onderzoek uitwijst en nog niet meteen gaan stressen, we duimen mee! Er gebeurt in ieder geval nu echt iets mee, dus veel beter dan al dat gekwakkel!!! Goed dat er verder getest is!

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns