Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat ben je aan het haken/breien?

Reageer Reageer Pagina  123 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat ben je aan het haken/breien?
    Posted: 03 November 2014 om 16:37
Ik blaas dit onderwerp nieuw leven in.

Ik wilde uit een Patricia een kaftan haken in zigzag patroon, met Fenna. Nu heb ik daar veel kleuren van en van sommige erg veel. Dus ik begon een proefje te haken met een kleur waarvan ik maar 3 bollen heb. Dat werd zo leuk, dat ik nu eerst een zigzagsjaal ga haken voor ik aan de kaftan begin. Natuurlijk heb ik het patroon ietsje veranderd. Er waren afwisselens open en dichte zigzagstokjestoeren met daartussen toeren vasten, maat die doe ik ook in stokjes.

Verder ben ik met poppen bezig, poppenatelier Het warme stoeltje, dat 's zomers Het zonnehoekje heet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 16:48
Ik ben dus nog altijd aan die kleine frutseltjes bezig (haken) maar het einde is in zicht aan het komen, nog maar een stuk of 25. Ondertussen ben ik ook een sjaal aan het haken, kwestie van afwisseling te hebben.
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 17:39
Ik snuffelde in een oud boekje, heb ik toen mijn moeder is overleden meegenomen , Heet "Met Durable katoen zit u op de goede toer". Er staan allemaal kleedjes in. Ben met 1 ervan begonnen met van dat meerkleurig katoen.Begint er aardig op te lijken.

Mvrgr,
Omajan
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 18:43
- een sjaal bijpassend bij de koalamuts van mijn dochtertje
- saaie griijze sokken voor mijn geliefde
- het rode autootje van Christel Krukkert voor mijn zoontje (nog wel aan het wachten op rode wol - aangezien het mee in bed moet toch maar niet van de standaard Catania katoen)
- een kippenmuts voor mijin nichtje
- een trui voor mijn dochtertje

Vroeger was ik maar met één ding tegelijk bezig...
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 18:47
Ben nog steeds bezig met het vest met het nona garen, en ja nog steeds met het idioot scheef trekkende voorpand. Was net begonnen met het stuk mouw(wordt meegehaakt in dit patroon)en had die toer af om vervolgens erachter te komen dat ik de meerdering voor de mouw aan de verkeerde kant gedaan heb, nu dus weer uitgehaald.
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 19:26
Ik ben eigenlijk net klaar met het breien van een vest en nu alleen nog een borduurwerk onder handen (Heaven and Earth). Maar ik ben toch bezig met alweer uit te kijken naar een eventueel volgend project; breien van een sjaal met unicat garen of het haken van een tapestry/mochilla tas. Wie weet!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 20:15
Ik brei eindelijk weer eens sokken - met een restje waar ik lang geleden mn 1e sokken mee
gemaakt heb (enorm saai grijs grijs wit) als boord en dan verder met comedy kleuren van on line.
Nu twijfel ik nog of ik ook een gekke hiel (met ander garen erin) zal maken) ik heb nog tijd om te beslissen.
Sok 1 is op toer 21 na de boord en sok 2 op toer 10 in de boord.
Ik was haast vergeten hoe leuk ik sokken breien vind en de haarbal klimt op schoot en bijt
dan in de naalden anders komt hij haast nooit op schoot !!!
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 21:00
ik ben bezig met de traktatie van ons zoontje die januari jarig is namelijk 25 schaapjes sleutelhangers aan het breien.
Daarna ???? nog vele leuke patroontjes moet gaan kiezen.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 21:17
Ik ben m'n sjaal aan het overnieuw breien, nu net iets over de helft
Mijn vest (nog steeds...) nog 40 naalden tot mindering, dan nog 45 te gaan.
Een olifanten knuffel voor vriendin van mijn moeder
Granny van de Scheepjes cal (A) (ik mocht er niet aan beginnen van mezelf, maar ben toch gezwicht)
Deken andere cal moet ik nog steeds afmaken

Dat zijn wel mijn grote projecten die nog af moeten.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2014 om 18:23
afgelopen week n kleine jongens trui gebrei (128) donkerrood van wibra met zo'n klein 'spikkeltje' in de wol.
erg mooi geworden. voorpand met verschillende kabels, de rest glad maar binnenstebuten in elkaar gezet.
nu voor zn zusje n roze vestje, (98) aan het haken met soft van wibra. gaat reuze snel en wordt ook mooi. doe onderaan n rand van granny's Smile

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2014 om 18:30
oja, ik had nog wat andere zaken op de pennen staan, een tweepersoons deken van handgesponnen wol van bonte schapen, een onderbroek van handgesponnen poll dorset schaap en n hemdje, half wol half kantoen. overbodig om te zeggen dat dat allemaal tot het voorjaar moet wachten omdat de kindertruien voor alles gaan......
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2014 om 15:08
Ik ben bezig met de 'over the rainbow' deken (van Hobbydoos: al een tijd niets meer aan gedaan, wil eerst de andere dingen afmaken.) De sjaal 'dreambird', de scheepjes CAL. een ketting van kralen, een cape met manchetten die ik bijna af heb, twijfel of ik er een poncho van zal maken door ook de voorkant te sluiten, of dat ik er knopen aan zet. Deze cape is al wel gehaakt. En ik zit alweer te kijken naar allerlei andere dingen die ik wil maken.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2014 om 15:16
Voorzichtig begonnen ( na een jaar geen handwerk mogen doen) met rupsje nooit genoeg haken.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2014 om 15:18
---ik  met een niet te tellen creaties bezig ben    LOL
---maar wel het aller belangrijkste nl. voor  2 baby"s
een mutsje en dasje, voor de feestdagen----dit voor een project voor onze
mede-mensen die het niet zo breed hebben
en daarna gewoon weer knuffels haken voor veel goede doelen
groetjes geesje
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2014 om 22:29
ik heb net een sjaal afgerond, ik moet alleen de draden van de intersia aan de uiteindes wegwerken en de sjaal blokken, intussen ben ik begonnen aan een hippie hamster van alan dart en hierna maak ik waarschijnlijk de kalkoen van gebreide boerderij dieren
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2014 om 08:34
Ik ben net klaar met een vest en nu heb ik alleen nog een borduurwerk onderhanden!
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2014 om 09:54
Ben bezig met de picotboord van m'n omslagdoek...
Het zal spannend worden...mogelijks kom ik er niet en moet ik de laatste gehaakte rij terug uithalen...
Ik denk dat ik wat te ver gehaakt heb en wol tekort zou kunnen komen Tongue
We zien wel.

Groetjes Creananske

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2014 om 09:55
Ik brei een vest. En voorlopig heb ik meer uitgehaald dan gebreid. Ik geloof dat het nu goed is. Daarna moet ik nl de kerstgroep af gaan breien waar ik verleden jaar aan begonnen ben.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2014 om 17:28
Ik ben begonnen met het haken van een zorgenvriendje , met dank aan Claire Haakmuts voor het doorgeven van het gratis patroon van Monique Kwakernaat, dit vriendje moet een voorbeeld worden, als het lukt gaan cliënten en collega's er ook mee aan de gang.
Voor wie niet weet waar een zorgenvriendje voor dient, het is een knuffel waar een mond in is gehaakt die dmv een ritsje kan worden geopend . Kinderen kunnen daar briefjes of tekeningen in stoppen met dingen die ze dwarszitten, dit kan helpen bij het verwerkenvan vervelende dingen.
Ik werk bij een crisis- en vrouwenopvang. Daar komen ook vaak kindertjes mee die soms veel hebben meegemaakt.
We zagen die vriendjes ook in het speelgoedboek van Intertoys, kosten € 16,99, dit past niet in ons budget, bovendien is het leuker om het met elkaar te doen. Als het af is zal ik hem op het forum plaatsen
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2014 om 18:30
Vandaag een bol Unicat garen ontvangen (kleur druif) en hier ga ik een ajoursjaal mee breien!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.404 seconden.
Lang Yarns