Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Moogly CAL En hij is af!!!

 Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2014
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Moogly CAL En hij is af!!!
    Posted: 03 Maart 2015 om 23:08


Even een snelle overzichts foto van wat ik tot nu toe gehaakt heb:

Blok 1(Paars en roze/fuchsia)
Blok 2(Marineblauw en beige)
Blok 4 (Marineblauw en mintgroen)

En idd blok 3 zit daar nog niet tussen want dat patroon ben ik nog aan het uitzoeken.
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2015 om 23:18
die zien er al goed uit he.
Kan dat dat je ergens met een dunnere draad iets moet haken want het geeft wel zo een effect.

In dat fuchsia bv, dat kleine dunne donkere paarse streepje aan de rand en zo ook in dat mintgroen aan de rand met een blauw adertje erdoor. Of is het gewoon door de 'steekkeuze' dat het zulk een effect geeft?
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2014
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2015 om 23:22
In dit geval is het de steekkeuze, al haak ik wel met een kleinere naald, er wordt uitgegaan van naald 5,5, maar ik haak met 4,5 de aangeraade naald voor het garen wat ik gebruik, pingouine pingofine.
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2015 om 23:25
geeft iets speciaals aan de omaatjes van moogly
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2015 om 08:34
bijzondere squares, prachtig! Wordt het een grote Afghan?
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2015 om 09:56
Erg mooi. Ik zag op Ravelry pas een prachtige deken, ik denk dat het deze ook techniek was.
Ga jij er een deken van maken?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2012
Status: Offline
Points: 1570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2015 om 10:17
Mooi, weer heel anders dan de bij mij bekende grannies.
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2015 om 10:52
mOOI
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2015 om 16:57
Ik bekijk ze altijd en denk dan gaaf, het is leuk ze eens van iemand anders dan moogly zelf te zien. 
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2015 om 17:24
Mooi hoor !
december2011

Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2015 om 17:26
Ziet er goed uit.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1291
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2015 om 17:48
Blok 2 zou ook al mooi staan als onderzetter. Ben benieuwd naar het volledige resultaat.
Grx
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2014
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2015 om 23:12
Originally posted by Hulten1 Hulten1 wrote:

bijzondere squares, prachtig! Wordt het een grote Afghan?
Wordt uiteindelijk een 1 persoons bestaand uit 24 blokken in totaal, maar de mijne wordt dus wat kleiner. Want waar de originele dus met naald 5,5 gehaakt worden en rond de 12 inch ofwel 30 cm worden, komen mijn blokken ergens rond de 21/22 cm uit. Maar ik maak hem voor mezelf en ik ben niet zo groot dus een iets kleinere deken vind ik ook geen ramp.

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Erg mooi. Ik zag op Ravelry pas een prachtige deken, ik denk dat het deze ook techniek was.
Ga jij er een deken van maken?
Uiteindelijk wordt het idd een deken maar daar moeten we dus eerst 24 blokken verder voor zijn. Laatste patroon krijgen we eind november dus in december gaat alles aan elkaar. Ik heb al besloten dat ik het beige ga gebruiken om alles aan elkaar te zetten om er een beetje rust in te brengen, om dezelfde reden ga ik dus naast het beige-blauwe blok ook de andere 5 kleuren nog een keer combineren met het beige. Verder zie ik wel welke kleurencombinaties ik nog kan bedenken.

Originally posted by Oepske Oepske wrote:

Blok 2 zou ook al mooi staan als onderzetter. Ben benieuwd naar het volledige resultaat.
Blok 2 is tot nu toe wel het blok waar ik het meest geirriteerd door raakte, maar dat had er ook mee te maken dat dit voor mij de eerste keer reliefstokjes haken was, want ja waar moeten ze ingehaakt en hoe moet die naald erdoor. Ben behoorlijk dichtbij geweest om te zeggen laat maar ik zoek een ander blok. Maar toch doorgezet en nu ben ik er erg blij mee. Helemaal toen ik blok 3 zag, want ook dat blok heeft reliefstokjes.

En voor de rest bedankt iedereen!
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2015 om 11:51
Dit is al mooi! Ga zo door... succes met de rest maken.
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2014
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2015 om 11:32
Originally posted by creaans creaans wrote:

Dit is al mooi! Ga zo door... succes met de rest maken.
Bedankt!

En nog even een update; ik had gisteren ineens een helder moment en heb binnen een paar uur blok 3 begonnen en afgewerkt, dus komt ie:


Hier krullen de randjes nog maar ik heb hem net gestoomd en nu is ie helemaal plat en lekker zacht.Sleepy
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2015 om 12:32
doet mij aan een viooltje denken. (de bloem he, niet een klein muziekinstrument)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2015 om 13:35
Wordt vast een mooie deken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2015 om 11:39
Mooi hoor ,lijkt me niet zo makkelijk
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2014
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2015 om 11:12
Bedankt iedereen! En omdat ik het onzinnig vind een nieuw topic te starten voor elk nieuw blok bij deze ook blok 5:

En een project wat al heel lang af was maar waar ik nu pas een foto van genomen heb:


De flower power sjaal, patroon te vinden op Ravelry, mijn eerste ervaring met de solomon's knot gehaakt met pingouin etoile in blauw, niet het meest makkelijke patroon maar ik ben eruit gekomen en ben ook zeker van plan hem ooit nog een keer te maken, heb nog een paars/roze tint liggen van de etoile, al denk ik dat ik hem nu ga combineren met een ander garen om het wat meer body te geven, dit is echt een dunne sjaal namelijk.
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2015 om 16:04
Dat kan toch prima zo op die manier kunnen we je motiveren als we geen blokken meer zien komen Wink
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns