Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat eten we vandaag (deel??)

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2016 om 20:05
Originally posted by bep bep wrote:

het recept opschrijven ook?


Waarvan? De versgemaakte pasta, de chili van Jamie Oliver of de Boemboe Bali
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2016 om 20:44
van de boemboe want dat valt best mee qua werk zeg je. Ik kende en ken nog altijd die hele boemboe niet. Als het niet te lastig is om op te schrijven (desnoods een link)? Al bedankt op voorhand.

De chili en pasta heb ik zelf de recepten.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2016 om 10:44
Bep, maak jij zelf pasta - echt ? Diepe frons hier, zal het binnenkort eens proberen of moet ik dan eerst bij de kringloop zo'n pasta ding scoren ?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2016 om 11:21
ik heb het recept, maar nog nooit zelf gemaakt.

Ik had in de uitverkoop zo'n pastamachine aan -70% gekocht. En de zoon die toen nog thuis woonde heeft (met zijn voormalig lief) toen pasta gemaakt. Alles hing vol bloem en nadien stukskes pasta. Was wel lekker.
Toen heb ik speciale bloem 00 gaan halen en die staat nog altijd hoog en droog in de kast. Ik heb juist gezien ten minste houdbaar tot 08/11/2013. Kan nog ni slecht zijn zolang ik geen beestjes zie kruipen.
En in feite is dat heel simpel, gewoon een eike in het kuiltje van de bloem leggen en ge begint. (Op tv toch). Dat door die molen draaien is het moeilijkste, zeker als ge het heel fijn wilt hebben. Maar ik ben al content met ietskes dikkere.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2016 om 11:45
Het lijkt mij maar gedoe hoor.
Zal best lekker zijn, maar dan toch.

En ik hou het meest van het mondgevoel van macroni. Lijkt me moeilijk om die holle dingetjes te maken.

Vandaag: Macaroni met ham en kaas ala oma

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2016 om 14:57
Gisteren had ik bietjes, zelf gesneden. Moet er nu aan denken vanwege die pasta die niet te dik moet zijn. Bietjes dus ook niet want ze zaten hier te klagen dat ik ze te dik had gesneden.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2016 om 15:06
DE Oplossing : Benodigdheden :

per klager : 1 bord, 1 mesje (niet te scherp), 2 kilo bietjes
1 tafel en stoelen (1 per klager)

zet ze aan tafel, schotel het hen voor en geef ze 30 minuten om die 2 kilo (per persoon) schoongemaakt en fijn gesneden klaar te hebben.

Wedden dat het in ene keer wel goed was zoals jij ze had gesneden?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2016 om 15:18
Ik kook de bietjes wel zelf en dan rasp ik ze . In een ver verleden heb ik ook 1x commentaar gehad op plakken biet ( ik gruw van biet en ik ken de reden ,die komt nog uit mijn jeugd ). Naast je bord ligt een mes die is om iets fijn te snijden was toen mijn antwoord .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2016 om 18:46
Ik kook de bietjes.
laat ze afkoelen
Schil ze
Pak de kaasschaaf en maak plakjes

Nooit te dik
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2016 om 21:17
Ik schil de rauwe bietjes en rasp ze in kleine snippers. Daarna kook ik ze met een snufje gele basterdsuiker en gesnipperde uien in een kleine 10 minuten gaar. Ik zorg dat ze precies droog gekookt zijn zodat ik geen kookwater hoef af te gieten.  
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2016 om 21:51
zo moeilijk is zelf pasta maken niet.
MIjn probleem alleen is dat mijn voorraadje pastabloem binnenkort op is en de Xenos verkoopt ze niet meer... dus bep... waar hedde gij die van u vandaan?

Enne... het is inderdaad berg bloem maken, per 100 gram bloem een eitje, dan een beetje zout en scheutje olijfolie toevoegen. Eerst met vork ei zoveel mogelijk door bloem roeren en dan pas met handen gaan kneden (scheelt hoop rotzooi aan handen.. vooral handig als er toevallig net iemand aan de deur komt... wat bij mij altijd schijnt te gebeuren als ik ermee bezig ben).
Als je uitgekneed bent de bol even doormidden snijden om te zien of er geen "bloembolletjes" meer inzitten.
Dik 20 minuten in de koelkast laten rusten en dan door de pastamachine halen.
Let op: Doe dit dusdanig vaak dat het deeg soepel gaat aanvoelen... dat deed ik de eerste keer dus niet, er één keer doorheen gehaald en toen tagliatelli ervan gemaakt... sloeg grijs uit in de pan... heb de pastamachine daarna weer een half jaar op zolder gehad :)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2016 om 09:42
de bloem heb ik bij ons in de Carrefour gehaald.

De Cecco    Farina di Grano Tenero "00".

In een aveve winkel zou je ook Italiaanse 00 bloem moeten kunnen vinden
en misschien in de AH ook. Maar zou het ook niet met patentbloem kunnen? Want die is ook juistekes ietskes fijner dan andere bloem.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2016 om 20:09
Onze AH heeft alleen Pizzameel (en om het leuk te maken lijkt de verpakking sprekend op de pastameel die ik uit de Xenos had... dus heb ik mijn schoonzus pas maar blij gemaakt met een zakje pizzameel... iets met beter opletten enzo).

Maar je hebt gelijk, ik zal het binnenkort eens met patentbloem proberen (nog anderhalve zak pastameel over)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2016 om 20:38
gevonden op internet

Patentbloem lijkt op Italiaanse 00-bloem


http://www.pastamaken.nl/pastameel/

en hier zeggen ze dan weer dat je geen 00 bloem mag gebruiken voor pasta. Dus als de patentbloem geen voldoening geeft kan je misschien zien of je ergens durumbloem kunt vinden.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 10:16
Voor de pizza gebruik ik altijd een deel griesmeel . . . Met de hand kneden las ik net eerst het nat met het droog vermengen en dat tijd geven
zodat het vocht opgenomen kan worden en dan pas kneden - dat schijnt een hoop geknoei te voorkomen. Heb laatst pizzadeeg met
de hand gekneed en was niet tevreden, vandaar dat nalezen.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 21:58
Dank Bep, ik zal eens gaan neuzen!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2016 om 16:00
Van al die rode bietjes hier te lezen heb ik ook rode bietjes gekocht en klaargemaakt. (Had nog nooit verse bietjes klaargemaakt of gegeten).

Het was dus echt lekker vond ik, maar jullie hadden wel mogen waarschuwen voor de bijna doodervaring van de dag erna.

Ik sta dus op, ga naar het toilet laat het teveel aan water in mijn lichaam lopen. Sta recht en wil doortrekken en zie alleen maar een bloedkleur. Rap doorgetrokken maar van het verschieten slaat het op mijn darmen, dus maken dat ik er terug opzit. Wc papier gepakt en toen was het nog erger : alles vol bloedkleur, wc papier, wc pot. 'k was opslag tegoei wakker met bijna geen bloed meer in mijn lijf. 'k zag wat wittekes. En toen viel mijne frank dat die rode bieten misschien ook een beetje kleurstof in het lichaam afgeven. Maar dat het zo erg was daar verschoot ik dus van. Sjaans dat ik niet naar de dokter een plaske moest binnenbrengen die dag, 'k zou prompt opgenomen worden en ze zouden een priester gestuurd hebben denk ik.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2016 om 18:06
Lol... herkenbaar verhaal Bep... heel herkenbaar :)
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2016 om 21:14
Ha-ha, inderdaad Bep: rode bieten zijn na 2 uur op de WC al te herkennen. Maar als je dit toevallig zou overkomen tijdens doktersbezoek dan wordt er geen bloed gemeten. Maar als je het niet weet, schrik je er van.  
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2016 om 22:51
Dikke pret, dit verhaal bep!!


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.546 seconden.
Lang Yarns