Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kamperen

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2019 om 16:46
In het voorjaar de campingzaak bezoeken om alle nieuwe gadgets te zien, een echt dagje uit!
Gelukkig zijn Roden (voorheen de Vrijbuiter) en Winterswijk (Obelink) op rij-afstand. De Wit in Schijndel is net te ver.

Voor wat betreft de kou in de nacht, ja bovenop de berg kan het heel koud worden. Ook tijdens de zomer. In de laaglanden heb ik geen last. Wat ook helpt als je op een luchtbed slaapt is deze overdag in de zon te leggen. De lucht warmt dan op.
Overigens is een luchtbed sowieso koud slapen, een stretcher of een bivakbed zijn veel beter. En een deelbaar dubbel dekbed. Ik heb er een van 2 bij 2 meter, 2 aparte lagen. Naar noodzaak kan ik er als een mummie in rollen of juist er een afhalen.
In de avond een kaarsje branden in de tent geeft ook verrassend goed warmte. Wel oppassen met kunstoftenten. Een fatsoenlijke katoenen tent met stahoogte kan er goed tegen.

Een huisje hebben wij ook wel gedaan, vooral in de herfst. Erg prettig. Ook de warme chocomelk met een scheutje (of iets meer) rum na een fikse boswandeling of fietstocht. 
Het is niet zo dat omdat ik kamperen fijn vindt, al het andere niet zijn eigen charme heeft.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2019 om 15:13
Kamperen vind ik vooral leuk om over te fantaseren. Geweldig om bij kampeerwinkels tent in & tent uit te lopen. Er ontstaan allerlei ideeen over hoe leuk het is. Totdat je overstag gegaan bent en een tent gekocht hebt. Het ergste vind ik de kou 's nachts, ook midden in de zomer. Ondanks een dubbel gebreide portie kleren maakte ik twee keer per nacht een warme kruik op een piepklein eenpits gasstelletje...

Geef mij maar een vakantiebungalow.

Heerlijk zorgeloos van de natuur genieten in het donkere en koude seizoen.
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2019 om 13:59
1 van de dingen die ik leuk vindt om te doen is kamperen.
Eigenlijk heb ik altijd gekampeerd vanaf mijn vroege jeugd, bij scouting (toen nog welpen en verkenners genoemd) tot vandaag de dag. 

Meestal met tenten, van kleine shelters in de jonge jaren tot aan bungalowtenten aan toe toen de kinderen nog mee gingen, zelfs een paar jaar in een vouwwagen. Nadat de kinderen de deur uit waren, de scheiding er door was, even niet gekampeerd. mijn huidige vrouw heeft MS en slaapt niet graag in een 'vreemd' bed. Missen deed ik het wel. Via de motorklub weer aan het kamperen geslagen, en dan vooral op speciale motorcampings. Een hele aparte belevenis, op een veld met diverse motorbendesOuchConfused.

Nadat mijn zoon verhuisde naar Portugal, daar trouwde en kinderen kreeg, heb ik mijzelf een bestelautootje (maatje Berlingo of Partner) aangeschaft om daarin te slapen, parkerend in dorpjes (een beetje zoals een camper maar dan kleiner) om zo minimaal 1 keer per jaar naar hen toe te gaan. Komt ook mooi uit, want ze zijn beide jarig in augustus, zijn getrouwd in augustus en beide kleinkinderen zijn geboren in augustus. Ik ga dus in begin september er heen om alles in 1x te vieren.

Dat slapen in een bestelauto viel echter tegen. Na 3 jaar meer kramperen dan kamperen de oude tent weer opgezocht. Hij doet het nog en is zelfs nog waterdicht. Wat een genot om je rechtop te kunnen omkleden, in ochtendjas naar de douche op de camping en bij een wasbak te kunnen afwassen.

oke, dat zijn zo'n beetje mijn belevenissen in vogellvlucht met kamperen.
Wat zijn jullie verhalen?   
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns