Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 1213141516 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2020 om 11:06
Ik heb voor de koffie al wortel, sjalot en een halve rode spitskool staan snijden - die staat nu in een sausje te weken als salade voor vanavond.
Verder restjes van gisteren.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 13:42
ik kook aardappel, spinazie en ik bak een kaasschelp
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 18:32
Ik was lui vandaag. AH had afgeprijsde aardappelschijfjes gekruid ,die heb ik gebakken ,plus worstjes doperwten en komkommer .

Morgen zien we wel weer .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 19:05
Ik had vandaag een bewerkelijk gerecht gemaakt, runder/paddenstoelenstoof.
Met aardappel/selderieknol puree.
Was heul erg lekker

Nog flinke bak over, dat gaat naar vriendin. Dan kan ze met haar moeder ook lekker smullen.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 17:47
Spinaziestamppot met verse worst en een laagje geraspte kaas.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2020 om 18:22
vanmiddag een klein beetje volkorenpasta (ik vind er momenteel niet veel aan) met een berg groenten en een plakje kaas

nu eet ik rauwe hazelnoten en cashews, dan kan ik er weer even tegen Smile
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2020 om 19:06
Heb nog nooit van spinaziestamppot gehoord .

Doe dat als boerenkool of rauw?

Mijn man kreeg van de oogarts het advies groene groenten
En vette vis te eten ( ik dacht dat dat worteltjes waren)

Ik was er niet bij ,maar ik word van binnen altijd razend bij die opmerkingen .Net alsof je op een bepaalde leeftijd iedere dag van die kant en klaar maaltijden van AH eet ,hoe zal haar studentenvoedsel eruit gezien hebben ?


Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2020 om 19:42
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 09:06
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Heb nog nooit van spinaziestamppot gehoord .

Doe dat als boerenkool of rauw?

Mijn man kreeg van de oogarts het advies groene groenten
En vette vis te eten ( ik dacht dat dat worteltjes waren)

Ik was er niet bij ,maar ik word van binnen altijd razend bij die opmerkingen .Net alsof je op een bepaalde leeftijd iedere dag van die kant en klaar maaltijden van AH eet ,hoe zal haar studentenvoedsel eruit gezien hebben ?




Ik heb de spinazie geroerbakt een paar minuten en toen de gestampte aardappelen er door geroerd. Rauw had vast ook gekund.

IK houd niet van vis, dus ik zou het ook niet op advies van een deskundologe eten. Wel van groene groenten, maar die heb ik Ton echt moeten leren eten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 09:20
Bedankt ,

Als ze zijn status doorgelezen had dan had ze kunnen zien dat hij al een hele tijd onder controle staat van een dietiste .

Waarschijnlijk zegt ze dat tegen iedereen .Ze zei nl. Ook dat hij iever niet moest roken ,en dat doet hij niet eens .

Het schoot mij gewoon even in het verkeerde keelgat .

Vandaag eten we bloemkool ,niet groen .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 09:28
Machtelt ook bedankt ,ik ga het ook eens proberen .

Ik heb ,net als jij ,mijn man groene groenten e.d moeten leren eten .Volgens mij aten ze bij hem thuis ,de ene dag Appelmoes en de volgende dag stoofpeertjes en bieten niet te vergeten .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 10:31
Ik lust nu ik een moestuin heb eigenlijk alles, want jonge tuinbonen is echt iets heel anders dan wat ik vroeger op mijn bord kreeg.

De dooddoeners, het niet kennen van je patiënt en het volgen van "het protocol" ik snap best dat iets je dan in het verkeerde keelgat schiet. 

Pas was op tv "dokters van morgen" over kou (iets dat ons interesseert) en wat zie je daar, iemand is heel ziek en zit aan zijn max qua medicijnen, 
die beslist op een bepaald moment ik ga links i.p.v. rechts en de arts is wel verbaasd - maar blijft voor al zijn andere patiënten zijn protocol volgen 
dat bestaat uit medicijnen (en meer medicijnen). Als je het wilt zien, je kunt het nog terugkijken.

Verder qua voedsel is het vooral zinnig om een loep mee te nemen en de kleine lettertjes te lezen, als er troep in zit of ingrediënten die ik niet
uit kan spreken, dan sla ik die tegenwoordig over.
Ik bak liever 100x zelf koekjes, dan dat ik al die troep naar binnen krijg die in veel van die huismerk koekjes zitten - hoe lekker ze ook zijn.
In het lab vogelen ze uit hoe het zo goedkoop mogelijk kan en hoe ze ons kunnen overhalen meer te eten dan goed voor ons is zonder na
te denken over de gezondheid van de consument. 
Daarom eet ik nu nog minder vleeswaren dan vroeger, ik braad een rollade of een stuk fricandeau en snij dat dan (en vries een deel in),
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 11:37
Als het eenmaal gezakt is begriijp ik het ook wel .

Een vriend van ons is weduwnaar ,en eet echt allemaal kant en klaar voedsel ,voor elke dag van de week een bak .

Hij zegt dan wel bij Hennie was het anders ,maar wat moet ik .
Ik heb hem nu van elke dag gevulde koeken ,of van die roze koeken afgekregen en probeer nu of hij bij z,n maaltijden wat rauwkost wil eten .

Dan zegt hij ,in z'n verdriet ,Henny kookte altijd vers en kreeg ook kanker ,wat moet je dan zeggen ?.

Niet iedereen heeft een groententuin ,maar sinds kort hebben we hier De Ark ,daar telen ,onder begeleiding, mensen met een handicap groenten en daar kan de buurt die ook kopen ,
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 12:10
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Daarom eet ik nu nog minder vleeswaren dan vroeger, ik braad een rollade of een stuk fricandeau en snij dat dan (en vries een deel in),


Zo doe ik het ook. Veel lekkerder bovendien.
Helaas kan ik geen gerookte ham meer maken. Dat deed ik in de open haard van mijn kortgeleden overleden vriend. Zelf heb ik geen schoorsteen om een haard aan te sluiten en toestemming voor de aanleg wordt ook niet meer gegeven. Maar een gegrilde rollade kan ik gewoon in de oven thuis maken.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 12:11
ik doe het vandaag makkelijk en de per ongeluk teveel gekochte groente op: soepgroentenstamppot met kaasschelp
lekker kruidig die stamppot en gezond
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 14:16
@ Cocos.
Op internet te kan je zien dat je zelf een rookoven kan maken,
Op youtube ook.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 14:28
Originally posted by Mutti Mutti wrote:


Hij zegt dan wel bij Hennie was het anders ,maar wat moet ik .
Ik heb hem nu van elke dag gevulde koeken ,of van die roze koeken afgekregen en probeer nu of hij bij z,n maaltijden wat rauwkost wil eten .

Dan zegt hij ,in z'n verdriet ,Henny kookte altijd vers en kreeg ook kanker ,wat moet je dan zeggen ?.

Inderdaad, mijn nicht is jong overleden en dat voelt onrechtvaardig. Sommige mensen eten heel gezond en worden toch ziek, sommige roken als een ketter en worden 100. 

En een groentetuin is ook hard werken en teleurstellingen enzo - je weet wel "roepen op de moes", de sla vol met slakken of bladluizen en tomaten die 
het opgeven terwijl ze net lekker onderweg zijn.
Mijn schoonopa heeft een tijdlang tafeltje dekje geprobeerd, soep kookte hij altijd al, maar hij is toen daarnaast begonnen met vlees braden en 
zo steeds verder. Tot hij zijn eigen prak weer had. En ja er waren ook altijd koekjes LOL

Als je bij de Ark verse groente van het seizoen kunt kopen, zou ik zeggen "doen", bij mij wordt de spoeling nu dun - maar daar denk 
ik nog even niet verder over na. Ik heb net nog een rondje gemaakt en het viel me eigenlijk nog mee, wortels, pastinaak, rode kool, boerenkool, 
spruitjes, broccoli, prei en snijbiet. Ook nog wat twijfelachtige dingen - selderij of knolselderij - dat komt ervan als je de bakjes met zaailingen door elkaar haalt Wacko 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 16:23
Die haal ik ook bij de Ark .

Selderij of knolselderij ? Dat wordt dan een verrassing .

Heb ik ook wel met dingen uit de diepvries Is het etiket niet meer te lezen en weet ik niet of het snijbonen of andijvie is .

We hadden het samen net nog over het wecken van vroeger thuis .We hadden een weckkast barstens vol met weckpotten Of "weckkast" de officiele naam voor die kast was weet ik niet .Dat wecken was ook veel werk ,maar je had er de hele winter plezier van
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 17:47
Volgens mij kun je heel veel groentes stampen, vooral als ze wel aardappelen lusten, maar tegen groente zeggen, dat ze geen konijn zijn. Koolsoorten, ook spruiten, witlof, slasoorten, en dus ook spinazie, voor ons was het nieuw.

Vandaag spruitjes met stukjes champignon en spekblokjes, aardappelen en een overgebleven minigehaktballetje. Vla toe. Ik denk dat ik daar pure chocoladevlokken overheen gooi, lekker zo vlak bij Kerst.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2020 om 10:05
De lekkerste stamppot is denk ik met snijbonen - dat smaakt heel zoet. Zo zoet dat mijn nichtje niet geloven kon dat het snijbonen waren.
Je moet wat, want zodra er bonen op tafel komen zit je met zo'n kind aan tafel dat de hele tijd kots geluiden zit te maken Dead.
De laatste keer dat ze hier logeerde was ze heel trots en vertelde dat ze tegenwoordig al dapper meer groente probeerde . . . 

Wij wecken ook, maar niet zo veel groente omdat als het winter is, de bonen maar niet uit de kelder te leken komen. Want verse bonen is 
lekker, maar ze gebruiken uit de weck is een uitdaging.
Pas deze week is het me gelukt iets te maken waarvan je echt zegt, dat het niet overduidelijk is dat het geweckte bonen zijn.
Ik had tomato frito en zag dat ze er ui en knoflook al door gedaan hadden, dus die stap heb ik overgeslagen, in de pan opwarmen
1,5 tl kerriepoeder erdoor en goed opwarmen en toen de goed afgespoelde bonen erdoor. Daarna heeft het nog een tijd opgestaan, ik let daar
niet zo precies op - maar die bonen waren echt lekker.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1213141516 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns