Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 1516171819 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2020 om 16:46
Banketstaaf in de airfryer is ook lekker 150 graden, 7 minuten (dat is mét 3 minuten voorverwarmen).
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2020 om 17:06
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Banketstaaf in de airfryer is ook lekker 150 graden, 7 minuten (dat is mét 3 minuten voorverwarmen).

Oh ja!, doen wij ook altijd.
Smile
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2020 om 18:26
Harde, zacht geworden, broodjes oppiepen, beetje water erop, 10 minuten op 160 graden. Eventueel met ertussen jong belegen kaas en ham, kerstomaatjes en/of kruiden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2020 om 14:42
Soep voor 1e dag is klaar.
Saucijzenbroodjes  zijn klaar, later in airfryer opwarmen
Peertjes zijn gestoofd.
Goulash voor zondag is klaar.

Zow....deze dame kan uitrusten

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2020 om 15:13
Sacijzenbroodjes zijn klaar en kunnen de oven in

Franse sperciebonen ( ben de naam kwijt )zijn omrold met bacon en kunnen de de oven in .pommes duchesses kunnen gespoten worden en morgen de oven in witlof kan de ham en kaas omheen en de oven in .

Kippensoep staat te trekken .


Vandaag hebben we andijviestamppot met spekjes gegeten en ik ben nu toe aan een kopje thee
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2020 om 15:23
ik had stamppot andijvie Smile
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2020 om 16:20
Restje rode kool, varkenshaas, witlof salade en piepers
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2020 om 16:29
Morgen, kalkoen

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2020 om 14:10
stamppot boerenkool met een burger en een champignonhusseltje; smaakt me heerlijk!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2020 om 14:26
Thais ,geen idee wat het precies is ,maar mijn dochter schoonzoon en kleinzoon ,kwamen het gisteren brengen en hadden het op het tuinpad gezet en aangebeld

Ik was bezig in de keuken en mijn man stond ook net zijn handen te wassen .

Het duurde dus even voor we open konden doen .Ik zei tegen mijn man ,het zullen wel fooien zijn . Nu hebben we daar ook een corona truckje voor ,dat moest mijn man nog even in de kamer pakken en toen stond mijn kleinzoon voor het raam .Mijn schoonzoon wou net bellen ,om te kijken of we wel thuis waren .Van achter het hek nog een praatje gemaakt en ze uit gezwaaid ,ze waren lopend en dat is toch bijna een uur .

Andere jaren aten we altijd met zijn allen bij hun .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2020 om 21:38
Magtelt en alle anderen bedankt voor al die oliebollen en appelflappen tips. Ik zal alles in een bestandje opslaan op mijn computer. Dan kan ik het elk jaar terugzoeken. Wat de gist betreft, ik gebruik altijd verse gist. Vroeger haalde ik dat bij de bakker. Nu is er geen buurtbakker meer. Jumbo verkoopt van die blokjes. Ik heb er altijd een paar in de vriezer. Vooral voor brood.

Niet dat ik elk jaar oliebollen bak, maar soms vind ik dat toch wel leuk en lekker.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2020 om 08:44
Voor collectes en nieuwjaarsfooien heb ik in de hal vlakbij de deur een bakje staan, Ton weet het ook te vinden, met 1- en 2-euromunten. Zo hoeven mensen niet lang in de regen en kou te staan, ik hoef de deur niet dicht te doen en mijn knip te zoeken.

Cocos, graag gedaan. Heel misschien ga ik ook eens oliebollen bakken. Ik heb het ooit gedaan met mix van Koopmans. Die waren alleen gloeiend heet en knapperig lekker. Ik heb daar wel vaak wafels mee gebakken. Nu is daar een aparte mix voor.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2020 om 10:36
ik bak ook oliebaksel, elk jaar met veel plezier en we zijn er ook allemaal dol op. ik denk dat ik het woensdag doe, dan kan ik ze donderdag uitdelen en naar mijn familie brengen. ik hou veel  van koken en bakken Smile
graag gedaan Cocos en laat het je lekker smaken Thumbs Up

toen ik in Den Haag wonde kwam het een jaar zo uit dat ik alleen voor mezelf zou bakken. Die ochtend had ik ook mijn hulp maar wij liepen elkaar nooit in de weg. Elke keer dat ze langs de keuken kwam riep ze wat ruikt dat lekkeeeeeerrrrrr LOL ze was pas uit Aruba gekomen en had nog nooit oliebaksel gegeten.
ik gaf haar de helft van alles mee, zij blij.
ze was net de deur uit toen mijn vriendin aanbelde om me mooie jaarwisseling te wensen zoals bij haar (ze komt uit Wallonie) gebruikelijk was. oh wat ruikt het hier lekker, ik hoopte al dat je aan het bakken was, riep ze meteen en ik gaf haar de helft van mijn helft.
Na haar kwam de buurvrouw even en ik gaf haar de helft van mijn kwart en zei toen ze weg was tegen mijn hond, als er nu nog iemand komt moeten we een mes pakken om het te verdelen....LOL

ik eet nu flink gekruide havermoutpap met pompoenpitten

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2020 om 14:14
hoewel Ayurveda afraadt opgewarmd eten te eten, heb ik nu voor twee dagen 'n grote pan nasi gekookt. met rijst van vorige week, 'n berg groente uit de aanbieding en een blok tofu met de datum van vandaag.
zijn al die resten op en kan ik morgen tijdens of na het oliebaksel een goed bord eten nuttigen
vanaf 1 januari ben ik weer zo braaf als een oude hond Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2020 om 16:55
Bepaald voedsel is de volgende dag zelfs lekkerder, vind ik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2020 om 19:03
die ervaring heb ik ook Magtelt, maar de Ayuveda heeft 5000 jaar ervaring dus er zal zeker een goede reden achter dat advies zitten Smile
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2020 om 10:52
Ik ga straks zuurkool maken. Ik had laatst voor het eerst zuurkool uit het vat en dat was veel lekkerder dan wat ik ooit geproefd had.
Ik ga dus nu testen of dat altijd zo is of een toevalstreffer was.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2020 om 17:42
een halve dag gebakken; oliebollen met en zonder krenten, appelbeignets met en zonder suiker, ananasbeignets, bananenbolletjes en mijn uitvinding van vorig jaar en voor herhaling vatbaar.....tropische rotsjes.

de keuken is weer redelijk schoon en vetvrij, alleen ik plak en pek nog LOL

weet niet of ik de nasi nog eet, ga eerst maar eens douchen

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2020 om 19:33
Tropische rotsjes ? Vertel . . . 
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2020 om 19:57
vorig jaar had ik per ongeluk een blik ananasstukjes open gemaakt ipv ananasschijven en omdat ik nooit voedsel weggooi....ik had nog een meloentje liggen en een halve mango en verzon de tropische rotsjes. dit jaar aangevuld met een flinke hand geraspte kokos....kwam ik er net achter dat ik de mango vergeten ben Embarrassed
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1516171819 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns