Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Phildar haakpatroon Joelie, meisjes jurk

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 14:55
de naam van dat jurkje is Midinette en zou op phildar.fr zelf, nog te kopen zijn

En de meerderingen in het al weggegooide in het midden is echt niet moeilijk.

Elke toer vanaf de eerste tot en met de 44ste is het de steek voor die middelste : 2 stokjes in 1 steek en de steek na die middelste : ook 2 stokjes in 1 steek

BEHALVE bij toer 7     12    17    22    27   32   37   en 42 daar is het 3 stokjes in 1 steek (voor die middelste) en 3 stokjes in 1 steek (na die middelste)
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 14:12
Dit jurkje is niet meerderen in het midden want daar ging het steeds fout.

Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 14:11
De naam niet,wel nog de link waar de foto te zien is.

https://www.hobbydoos.nl/patroon/5282/meisjesjurk

Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 13:56
en weet ge de naam van dat ander kleedje?


Bij Drops anders eens kijken, zijn ook zo'n puzzelpatronen
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 13:51
Het is door mijn dochter gekozen Bep,ik heb het patroon al weggegooid want ik had er echt genoeg van.
Ik sliep er ook slecht door want je blijft er maar aan denken.TongueLOL

Heb haar dan ook gezegd dat zij maar iets anders moet uitzoeken,helaas is er niet veel bijzonders te vinden.
Ja er staat een leuke bij die eigenlijk op hobbydoos zou moeten staan maar het patroon bestaat helaas niet meer.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 13:32
wacht, niet zo rap opgeven. Heeft de dochter het modelleke gekozen of de kleindochter want dat maakt een wereld van verschil. Voor de kleinkinderen alles en als het de dochter is, spijtig, dan kunt ge de frustratie inderdaad beter vermijden en iets anders laten kiezen.

Ik ben begonnen en ben vanaf toer 4 gedaan was de steken beginnen tellen.

de getallen die eraan komen is na de toer die eerst staat :

4             69
5             75
6             79
7             85
8             89
9             91

toer 10 ben ik juist begonnen.

weet ge nog hoeveel steken ge had bij die toeren, dan kunnen we misschien zien waar ge de mist inging (alleen als het door de kleindochter is e)

Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 11:10
Bep bedankt voor je hulp en uitleg maar het aantal steken klopte weer niet dus heb alles voor de zoveelste keer uitgehaald.
Ik vind het een frustratieobject geworden en ben ermee gestopt.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Mijn dochter moet maar iets anders kiezen.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 10:12
de minderingen moet ge aan de zijkanten maken vanaf toer 19 dacht ik en de meerderingen altijd in het midden.

dus als de 54ste steek de middelste is en ge moet een enkelvoudige meerdering maken (en rij 14 is een gewone rij stokskes op het telpatroon zie ik (9 toeren stokskes voor de groene maat)) dan maakt ge 2 stokskes in steek 53 en 2 stokskes in steek 55 omdat ge aan sweerszijden van de middelste steek moet meerderen.

In de volgende toer 15 dus, moet ge 2 stokskes en een losse doen en (het gaat niet veel uithalen, alleen voor uw stekenaantal wel) dan maakt ge aan sweerszijden van de middelste 3 stokskes en 1 losse.

Toer 16 moet ge die stokskes en 1 losse IN de losse van toer 15 maken en doet ge dus ook aan elke kant naast de middelste 3 stokskes en 1 losse

En bij toer 15 en 16 zijn het enkelvoudige meerderingen (wil zegge 1 steek extra) en dat gaat niet veel uithalen dus bij toer 15, dus die zou ik persoonlijk gewoon haken zonder meerderingen en die tekorte zou ik bij toer 16 doen en daar dan zo die steek bij doen dan dat ge een 'klusterke' van 2 stokskes 1 losse 2 stokskes 1 losse hebt voor en na die middelste. Maar dan kan het zijn dat ge 2 steken teveel hebt op het einde (dat moet ik dus nog efkes narekenen)

en dan hebt ge toer 17 waar ge een dubbele meerdering moet maken aan de 2 kanten van die middelste en dat zijn allemaal stokskes in de stokskes van de vorige toer EN de lossen van vorige toer en dus 3 stokskes in de steek voor de middelste en 3 in de steek na de middelste.

Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 07:47

Ik heb nog een vraag aan je Bep.
Op toer 14 zijn er 107 stokjes,de middelste is dus 54,ik moet dan in steek 53 een eenv mindering doen.
Je komt dan uit op een steek waar ik in principe 2 stokjes in 1 steek moet maken.(zie afbeelding)
Hoe zou jij dit doen,moet ik dan 4 stokjes in één steek maken?
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 10:12
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Zo heerlijk vermakelijk deze conversatie, chapeau Bep Thumbs Up

Ja he?
Bep heeft enorm veel geduld met mij.Embarrassed
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 10:11
Originally posted by bep bep wrote:

die drie losse die ge moet (bij)maken in de eerste toer is uw eerste stokje en dan die dubbele meerdering komt in datzelfde stokje (dus in de vierde losse). Dus ge vertrekt in feite met 45 lossen, dan 3 losse voor het eerste stokje erbij is 48 losse)




Oh dat wist ik niet,bedankt maar weer.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 10:07
Zo heerlijk vermakelijk deze conversatie, chapeau Bep Thumbs Up
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 09:14
die drie losse die ge moet (bij)maken in de eerste toer is uw eerste stokje en dan die dubbele meerdering komt in datzelfde stokje (dus in de vierde losse). Dus ge vertrekt in feite met 45 lossen, dan 3 losse voor het eerste stokje erbij is 48 losse)



efkes foto bijgevoegd voor duidelijkheid

Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 08:55
Originally posted by bep bep wrote:

dat begin zie ik dus al anders. 45 lossen opzetten en de middelste daarvan is de 23ste losse en dan de volgende toer is drie losse (voor het zogezegde eerste stokje of voor de hoogte en dan in de tweede losse van de oorspronkelijke opzetketting (dus idd de vijfde vanaf de haak) omdat die drie losse(als stokje) op die eerste staan.

Ja klopt in de 5e vanaf de haaknaald beginnen,dat is de eerste steek,3 lossen en 2 stokjes komen dan in de 5e losse vanaf de haaknaald anders krijg je geen middelste steek.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 07:38
dat begin zie ik dus al anders. 45 lossen opzetten en de middelste daarvan is de 23ste losse en dan de volgende toer is drie losse (voor het zogezegde eerste stokje of voor de hoogte en dan in de tweede losse van de oorspronkelijke opzetketting (dus idd de vijfde vanaf de haak) omdat die drie losse(als stokje) op die eerste staan.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 07:19
Originally posted by bep bep wrote:

en als het niet lukt is het geen ramp, dan maakt ge een lange trui en doet er frennekes onder.


LOLLOLLOL

Ik weet wel dat met die 45 lossen opzetten je in de 5 losse vanaf de haaknaald moet beginnen want anders krijg je geen middelste steek om te markeren,wel vreemd want volgens het telpatroon moet je in de 4e losse  beginnen.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2021 om 20:56
en als het niet lukt is het geen ramp, dan maakt ge een lange trui en doet er frennekes onder.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2021 om 20:54
Ik vind zoiets uitpuzzelen plezant.
Eerst klopt het en dan begint ge cijfertje voor cijfertje op te schrijven dan gaat ge dus de mist in. Maar ik kwam terug op het kloppen uit, na afpunten.

(maar ik zal dus nooit een patroon haken of breien, zelfs met naaien, daar gebruik ik wel een patroon maar meer voor de maten van waar de armsgaten en de halsuitsnijding zodat het geen patattenzak wordt, maar er komt altijd iets anders uit).

Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2021 om 20:35
 Dank je wel voor je geduld en uitleg Bep.
Het is heel wat rekenwerk.

Ik ga het proberen,het is wel een hels karwei dat patroon dus ik hoop dat het gaat lukken.

Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2021 om 19:42
inderdaad het sterreke staat voor die 2 toeren.

en na die 2-7-2-7-2-7 komt er direct nog 1 mindering.

Zijn in totaal dan 28 toeren.



En tot en met die mouwen zijn het 17 toeren

Dat klopt al 17+28=45

en in totaal hebt ge dan 117 steken en dan is het verder haken op die middelste en dat zijn er dan 117-46 = 71 steken om te beginnen.




Vanaf de mouwen zoudt ge in het midden nog een (72= verkeerd)   64 steken meerderen en aan de zijkanten mindert ge in totaal 44 steken.


( en dan heb ik 99 steken. Duuuus ergens heb ik een dubbele meerdering verkeerd geteld. = dus ook verkeerd)    

91 steken heb ik dan na het nog eens na te tellen en af te punten. Dus het klopt wel.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns