Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenbreitas en naaldenkoker

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 27 April 2009 om 12:55
misschien moet ik donderdag ook maar even op de vrijmarkt kijken, ben ook nog op zoek naar een ouderwetse theepot
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 28 April 2009 om 14:42

Mijn breinaalden heb ik in 2 dozen voor breinaalden met zo'n schuifdeksel en 2 ouderwetse houten kokers. En een doorzichtige koker en een posterkoker, daar zitten de dikke naalden in. Alles zit netjes gesorteerd bij elkaar. Voor de haaknaalden ook een doos met schuifdeksel.

 

     All you need is love.

Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 28 April 2009 om 15:37

Ik heb zo'n soort etui met vakjes voor breinaalden, een doosje met schuifdeksel voor breinaalden en ook eentje voor hakanaalden, maar dat schuifdoosje zit dus aardig vol.

In het etui heb ik de naalden met knop en in het doosje die zonder knop, netjes met elastoekje bij elkaar gebundeld en zo'n naaldendiktemetertje erbij.

Zit er aan te denken misschien zelf nog zo'n etui te maken, heb wel gene patroon, maar gewoon even namaken van wat ik heb meot niet al te moeilijk zijn, lijkt mij.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 28 April 2009 om 18:03

ik gebruik een koker waar een fles whisky ingezten heeft.

heel handig!!

groetjes puck

Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 29 April 2009 om 13:50

alle kokers zijn natuurlijk geschikt zolang ze maar lang genoeg zijn.
vandaag was ik even bij een vriendin en vertelde dat ik morgen op zoek ging naar een breinaaldenkoker.
wacht even, zei ze, ging even naar boven en kwam naar beneden met zo'n ouderwetse houten naaldenkoker.
Er zaten nog wat breinaalden in. Mocht ik hebben, met dien verstande dat als een van haar(kiein)kinderen wilde gaan breien ze bij mij een paar breinaalden mocht komen lenen.

Ik ben er blij mee, alleen gaat er niet zo veel in. Ik heb er nu 4 breinaalden zonder knop nummer 7 ( of was het nou 8?) in en hij zit vol maar staat wel mooi decoratief in mijn breimand. Misschien kan ik er morgen nog een of meer scoren. Als ik ze voor een habbekrats kan kopen. Normaal gesproken ben ik niet zo'n rommelmarktmens, ik zie eigenlijk alleen - inderdaad - rommel
mijn eigen huis puilt bijna al uit van alles wat we zelf hebben.
In ieder geval heb ik wel een mooi voorbeeld voor als mijn man zich uit wil gaan sloven op zijn houtdraaibank.
Dochterlief had ook nog een idee, eentje van bamboe, gewoon zo'n stuk bamboe, maar dan wel even goed nadenken over hoe af te sluiten.
Ideetjes geneog dus.

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Direct Link To This Post Posted: 29 April 2009 om 18:24

idee voor een sluiting: een grote passende flessedop (van bijv. vloeibaar frituurvet) en dan laat je je man een schroefdraad in de bamboekoker draaien? PVC pijp doet het ook prima met van die afsluitdoppen.

zie eerdere berichten: een posterkoker op maat afgesneden. Zitten al sluitingen in.

Een kokervormige tas met rits erin. Ziet er net uit als bovenstaande naaldenkokers. Kun je net zo groot of klein maken als je zelf wilt. Bestaat uit 2 circels met een rechthoekige lap. Ik heb er zo een vorig jaar bij ons op een rommelmarkt gekocht met breinaalden erin. Om elk set breinaalden heb ik een elastiekje gewikkeld om ze bij elkaar te houden. Scheelt een hoop zoekwerk.

Voor mijn moeder heb ik ooit een oprol tasje gemaakt. Per opening kun je een setje breinaalden doen. Is heel overzichtelijk en kun je ook weer aanpassen aan je aantal breinaalden. Ik heb er een leuk stukje tafelzeil voor gebruikt. Lekker stevig.

Maar wie weet wat je morgen allemaal kunt scoren.

 

groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 29 April 2009 om 21:14
ga morgen, voor het eerst in mijn leven dnek ik!!, gericht kijken op de rommelmarkt, en slaag ikniet zijn er genoeg zelfmaakideetjes
Back to Top
Ticia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Mei 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 495
Direct Link To This Post Posted: 29 April 2009 om 22:26

Als ik dit hier lees schaam ik me een beetje .

Want mijn breinaalden, heb ik overal los liggen.

Heb nu wel een kleine koker van plastic gekocht voor mijn haaknaalden, vindt een houten wel mooier.

En ik vindt ze tijdens het schoonmaken steeds weer terug  .

Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 29 April 2009 om 22:36
ideetje om voor moederdag te vragen misschien?
hier slingeren weer andere dingen rond die jij misshcien weer goed geordend hebt :)
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 30 April 2009 om 13:45

niks gescored op de rommelmarkt,
heel veel moude zooi gezien, op bijna elk kleedje wel even gekeken voor iets op handwerkgebied, maar helaas,
Misschien eens bij de kringloopwinkel kijken.

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2009 om 10:26
HEB GISTEREN EEN KAPOTTE KOKER MET INHOUD GESCOORD. VERSCHILLENDE BREINAALDEN TOT EN MET NUMMER 4.5, EEN TUNISCHE HAAKNAALD NUMMER 3.5, EN VERSCHILLENDE SOKKENBREINAALDEN. LEUK WANT DIE LAATSTE TWEE AANWINSTEN HAD IK NOG NIET. VERDER NOG 6 BOLLETJES WOL GEKOCHT, 2 SCHOMMELS (EEN BABYSCHOMMEL EN EEN GEWONE) EN EEN MAGNETRONSTERRILISATOR EN EEN FLESSENWARMER VOOR MAAR TWEE EURO PER STUK. NOG EEN STEL KRALENDOOSJES GEVONDEN EN MANLIEF VOOR ZIJN NINTENDO VERZAMELING LEUKE DINGEN GEKOCHT. WE HADDEN DUS ECHT GELUK. OH JA, OOK NOG EEN DEKENTJE VOOR EEN LEDIKANTJE, NIET DAT WE AL EEN LEDIKANTJE HEBBEN, MAAR JE KAN HET DEKENTJE VAST HEBBEN. WAS WEL SUPER MOE, BEN IN BED GEKROPEN EN HEB ZO MAAR MIDDEN OP DE DAG EEN UUR LIGGEN SLAPEN. MAAR WE HADDEN 'S AVONDS NOG EEN VERJAARDAG EN DAN MOET JE WEER LEKKER FIT ZIJN.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2009 om 10:33

He Clara,

 dat uurtje slapen / rusten midden op de dag, hoort eigenlijk standaard te zijn als je zwanger bent. Je lichaam heeft een enorme extra vracht te dragen en al je organen moeten harder werken. Zoals bijvoorbeeld je hart moet extra bloed rond pompen. Dus het is niet vreemd dat je lichaam daar om vraagt. Zeker als je al een hoop gedaan hebt die dag.

Wat fijn dat je / jullie zo goed geslaagd bent/zijn. Dat is het leuke van zo een vrijmarkt. Soms loop je zomaar tegen spullen op die jij goed kunt gebruiken en die een ander graag kwijt wil. Zo ben ik aan een breinaalden etui met inhoud gekomen via de plaatselijke rommelmarkt van de kerk vorig jaar.

groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns