Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

op welke leeftijd

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2015 om 13:33
Ik al op de lagere school alwaar toen nog handwerken gegeven werd. Vervolgens diverse technieken uitgeprobeerd (haken, macramé, borduren, breien etc.). Mijn eerste grote borduurwerk heb ik op de lagere school gemaakt "de muizenschoen (borduurwerk)"
Ik vind het heel jammer dat dit allemaal niet meer op scholen wordt gegeven.
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corneliaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2015 om 14:41
Ik heb ook leren haken van mijn oma. De hele familie werd gek van de pannenlappen Smile.
Toen op de lagere school ook handwerkles les gehad. Ben altijd wel blijven handwerken.

Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 11:05
op school breien, n drama,ijzeren nld klef katoen, had liever bij de jongens gezeten, knutselen lag me meer. in de ''eerste'' brei hype in de jaren 80 t breien opgepakt en weer laten vallen, daarna veel voor de kinderen kleren genaaid en zon 3 jaar geleden helemaal ingepakt door de arugurimis, of hoe je dat ook schrijft, en toen was t hek van de dam, breien, sokken, sjaals, poncho enz en haken, dekens, tassen 
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 14:22
ik heb altijd wel handwerk hobbies gehad. breien deed ik al op lagere school maar dat waren lapjes voor mijn cavia om mee te spelen en op te liggen en nadat hij stierf stopte ik. een jaar terug sprak ik met een vriendin en die vroeg waarom ik het niet weer oppakte. ik gaf aan dat ik niet meer gebreid had since mijn cavia maar ze stimuleerde me het toch weer te proberen. dus ik kocht een goedkope set naalden en wol van de zeeman en begon aan 2 sjaals. en nu maak ik knuffels voor vrienden en kennissen.
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 14:43
vanaf mijn vierde. ik breide kleertjes voor mijn pop.
en met 6 jaar zat ik al achter de naaimachine.dat vond ik leuker om te doen.
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 16:00
Van onze hulp in de huishouding leren breien toen ik 5 was. Mijn eerst produkt, een rose onderbroekje voor de pop heb ik nog. Haken weet ik niet meer, ik denk op school. We hadden een keer per week handwerkles. Breien vond ik tot mijn 16e verschrikkelijk. Ineens sloeg het virus toe. Verder alles geleerd op de Mulo en op de kweekschool.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 16:03
Ons mama maakte veel van onze kleren zelf. Breien, haken, naaien werden ons snel aangeleerd.
In eerste leerjaren op de lagere school moesten we een debardeurke breien. Telkens ik een paar naalden gebreid had, trok ons mama die uit en herbegon ze tot zover ik gekomen was. Zo kon ik steeds vanaf een regelmatige brei verder werken.
Grx
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2015 om 14:13
Al heel vroeg in mijn jeugd kreeg ik als ik ziek was de knopendoos op mijn schoot en mocht ik knopen op en lapje naaien. Omdat mijn moeder begin van de vorige eeuw samen met haar een vriendin een hoeden en bont winkeltje in de Kinkerstraat in Amsterdam had begrijpen jullie wel dat het met de paplepel is ingegoten. Op de lagere school leerde ik haken, breien, verstellen, mazen, smokken enz. Mijn moeder was er een, hier heb je een lapje, zo moet je knippen en zoek maar uit.
Jammer dat ze op school niet meer de basis leren, je kan nu eenmaal niet altijd een mama of papa hebben die dit kan.
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2015 om 14:49
Ik leerde op de lagere schol tijdens de handwerkles breien. Eenlapje met de basis steken een ajourpatroon, dan een pannenlappen met de kleuren rood, wit en blauw, het lapje was zo klein dat de nog je vingers verbranden. In onze ogen een enorme lap en dan moest er nog een gemaakt worden met een koord ertussen . Op een trapnaaimachine en ruitjespapier leren recht te stikken. een geruit schort gemaakt met onder aan kruisteken in de ruitjes. Jaren niet gedaan en toen met mijn kinderen weer besmet. En nu weer op een heel laag pitje vanwege alle ontstekingen in de gewrichten van mijn armen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns