Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag voor iedereen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
berbeertje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer berbeertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag voor iedereen
    Posted: 10 Juli 2013 om 13:16
Hoi!

Ik ben Berber en ik ben op dit forum terecht gekomen door het onderzoek waar ik nu mee bezig ben. Ik studeer Industrieel Ontwerpen en voor mijn vrije opdracht doe ik onderzoek naar breien en haken. Als een van de eerste dingen moet ik meer over de doelgroep van het breien en haken te weten komen. Daarom heb ik een paar vragen. Zouden jullie deze misschien willen beantwoorden? Alvast heel erg bedankt!

1. Kun je wat vertellen over de doelgroep die hier komt? Weet je wat voor soort mensen hier komen? Denk hierbij aan: man/vrouw, leeftijd, type.
2. Waarvoor ben jij voornamelijk op het forum te vinden? Denk hierbij aan: patronen, ideëen, vragen.
3. Loop je tegen bepaalde problemen aan als je gaat breien of haken? Denk bijvoorbeeld aan opbergmogelijkheden of iets waar je last van hebt tijdens het bezig zijn.
4. Wat maak je zoal? En ben je van plan om ook andere dingen te gaan proberen?
5. Volg je de trends ook of blijf je vooral bij hetzelfde?
6. Heb je misschien nog idee wat je mist in de wereld van het breien of haken? Misschien heb je nog wel een ander idee of een suggestie, die hoor ik graag!

Heel erg bedankt alvast!
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2013 om 13:35
mijn mening :
1) dit forum wordt bezocht en bekeken, door alle leeftijden, van tieners tot ouderen. voornamelijk dames.
alle inkomenscategorieën
2)mijn forumbezoek varieert van creaties, patronen, info en vragen beantwoorden
3) problemen : onduidelijkheid beschrijving patronen ( soms), overbelasting pols door gedrevenheid, én... teveel leuke dingen waardoor je niet kan beslissen en meerdere werken tegelijk start
4) haken van amigurumi en breien van sokken, sjaals ea 
5) ik volg geen trends, ik maak iets waar ik op dat moment zin in heb
6) wat ik mis : massa's vrije tijd om alle leuke dingen te maken die ik graag wil :-)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2013 om 13:57
1. De doelgroep bestaat uit mensen die handwerken, inderdaad voornamelijk vrouwen van alle leeftijden.
2. Ik ben oorspronkelijk lid geworden, omdat ik een vraag zag, die ik kon beantwoorden. Ik heb kasten vol boeken en bladen, dus ik kom niet voor patronen, wel om hulp te geven of vragen. En voor gezellig kletsen, al of niet over handwerken.
3. Ik heb geen problemen met opbergen of het vinden van materiaal. Ik let wel op, dat ik mijn handen niet overbelast. Ik heb apparaatjes om potten open te draaien en tabletten uit hun verpakking te drukken. Ik wil niet dat huishouden of tuinieren mijn hobby moeilijk zou maken of zelfs beletten.
4. Vooral poppenkleren. Ik ontwerp die ook. Maar stola's, dassen, babykleren en -dekens maak ik ook, vooral als cadeau.
5. Ik volg trends. Soms hebben we een bijeenkomst van hobbydozen en dan leer ik anderen wat ik zelf net geleerd heb, zoals stokhaken, tunisch haken.
6. Soms mis ik de erkenning van mensen, die geen idee hebben hoeveel tijd en aandacht er in een breisel en haaksel gaat zitten. Mensen die dat oma-achtig getuttel vinden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2013 om 14:06
1. Kun je wat vertellen over de doelgroep die hier komt? Weet je wat voor soort mensen hier komen? Denk hierbij aan: man/vrouw, leeftijd, type.
Doelgroep zijn creatieve vrouwen uit alle lagen van verschillende landen (Nederland/België en geëmigreerde Nederlanders. Leeftijd is verschillend, hoewel ik het idee heb dat 50+ het best vertegenwoordigd is. 

2. Waarvoor ben jij voornamelijk op het forum te vinden? Denk hierbij aan: patronen, ideëen, vragen.
Voornamelijk kijk ik naar andermans creaties en ben ik te vinden bij tips & trics. Om zelf dingen te leren of om handigheidjes met andere te delen.

3. Loop je tegen bepaalde problemen aan als je gaat breien of haken? Denk bijvoorbeeld aan opbergmogelijkheden of iets waar je last van hebt tijdens het bezig zijn.
Inmiddels (na 1.5) wel handigheid gevonden in het opslaan en orderen van de spullen. Verschillende dozen met ieder z'n eigen prullaria. Ook een apart koffertje met haaknaalden/oogjes/naalden/tangen e.d Verder is er bij tips & trics genoeg te lezen over het opbergen van bolletjes wol. Wel zoek ik nog een goede opbergmogelijkheid voor losse lintjes.

In den beginnen veel gebreid en geborduurd, toen kon ik nog niet haken. Sinds 1.5 jaar kan ik haken, sinds dien alleen gehaakt. Grote projecten (knuffels, sjaals, poncho's) , maar bij voorkeur kleine dingetjes zoals sleutelhangers. Verder ''pimp'' ik de sleutelhangers met kraaltjes en lintjes. Ook een hotfix gebruik ik graag en regelmatig op bijv. kinderkleding.

Ik blijf me wel orienteren en mocht er iets leuks op mijn pad komen, zal ik deze ook proberen te volgen.

6. Heb je misschien nog idee wat je mist in de wereld van het breien of haken? Misschien heb je nog wel een ander idee of een suggestie, die hoor ik graag!
Ik ben niet actief opzoek naar andere dingen, dus nee, ik mis tot heden niks. Op het forum zelf mis ik controle/toezicht. (een discussie die dan ook regelmatig oplaait)
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2013 om 14:10
1. Voornamenlijk vrouwen en dan van alle leeftijden. Af en toe een verdwaalde man.
2. Ik ben lid geworden omdat ik een vraag had. Via google op dit forum terecht gekomen. Ik vind het erg leuk om te kijken naar de creaties van anderen, vragen te beantwoorden en uitleg te geven waar nodig.
3. Als iets om een of andere reden niet zou gaan of moeilijk is zoek ik een oplossing. Bv momenteel een afgeknipte duim van een leren handschoen om mijn duim.
4. Het liefst brei ik kleding voor mijzelf of kinderen/kleinkinderen. En dan nog poppen en beesten. Daarbij naai ik nog.
5. Volgens mij volg ik niet echt trends. Van de andere kant brengen trends mij soms tot iets dat ik lang niet meer gedaan had.
6. Tja, wat mis ik. Tijd en waardering. En daar valt weinig aan te veranderen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2013 om 14:12
1. Kun je wat vertellen over de doelgroep die hier komt? Weet je wat voor soort mensen hier komen? Denk hierbij aan: man/vrouw, leeftijd,

allerlei creatieve mensen, jong en oud man en vrouw. maar voornamelijk dames.
type.

creaties bekijken, creaties tonen, helpen patroontjes te vinden
3. Loop je tegen bepaalde problemen aan als je gaat breien of haken? De kat wil nog welleens in de weg gaan zitten

4. vooral knuffels, sjaals en mutsen

ik volg niet echt trends

6. Heb je misschien nog idee wat je mist in de wereld van het breien of haken?

meer tijd om het te maken XD
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2013 om 15:05
Originally posted by berbeertje berbeertje wrote:

Hoi!

Ik ben Berber en ik ben op dit forum terecht gekomen door het onderzoek waar ik nu mee bezig ben. Ik studeer Industrieel Ontwerpen en voor mijn vrije opdracht doe ik onderzoek naar breien en haken. Als een van de eerste dingen moet ik meer over de doelgroep van het breien en haken te weten komen. Daarom heb ik een paar vragen. Zouden jullie deze misschien willen beantwoorden? Alvast heel erg bedankt!

Volgens mij komen hier  allerlei mensen heb ook wel heren gezien maar denk toch voornamelijk dames van alle leeftijden en pluimages.

Ik ben voornamelijk te vinden om af en toe met  (forum) vrienden te kletsen en voor tips en trics en het zoeken naar dat ene aparte patroontje wat  je zoekt er zijn altijd  mensen die meezoeken. en uiteraard ook zelf delen als het  kan.

Ik  loop regelmatig tegen tijd gebrek aan en af en toe een overbelaste pols, en 's avonds is het  lastig om met donker garen te werken die zie je dan niet echt goed.

ik  vind het  leuk om beestjes te maken en wat  gekkere dingen zoals een williewarmer of een smilie brillenhouder met een enorme neus etc. 

Ik volg geen trends ik maak  lekker wat ik zelf leuk vind.

Ik mis eigenlijk een haakmaatje bij mij in de buurt  het lijkt wel of er niemand hier  in de buurt  haakt  of überhaubt maar  creatief is. Men is altijd  verwonderd als ik iets heb gemaakt.  
En ideeën en suggesties niet echt.
Misschien  voor het meenemen naar strand of tuin o.i.d. van je haakwerk een ideetje  om een toilettas te gebruiken waar je je wol en naald  en schaar  van dat moment in kan doen. dan kan je in de zjkant  een gaatje knippen waar je je draad doorheen  haalt dan kan de tas dichtblijven en rolt je bolletje niet  alle kanten op  en blijft het schoon. Ook voor thuis gewoon handig  ben je ook van de kat af die je bolletje wil pikken.

Heel erg bedankt alvast! 

Back to Top
berbeertje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer berbeertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2013 om 11:14
Heel erg bedankt voor jullie reacties! De uitkomsten van mijn onderzoek ben ik ook van plan hier te posten, misschien dat jullie er dan ook wat aan hebben :)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.344 seconden.
Lang Yarns