Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenkousenband vertaling?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
The Anny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: kousenband vertaling?
    Posted: 16 April 2008 om 15:44

Hoi Iedereen,

Vorige keer heb ik raad gevraagd voor een patroon van een kousenband. Wanda heeft me uit de nood geholpen en een aantal links doorgestuurd. Ik ben er eentje uitgekozen, maar heb een beetje moeilijkheden met de vertaling:

Wat in't zwart staat is het origineel en in het groen is de vertaling wat ik denk dat het is. Het rode is mijn vraag:

Stitches used: ch  chain =lus, sl st slip stich = halve vast, dc double crochet= stokje, tr =trible crochet = dubbel stokje, 4-ch picot.
4-ch picot = ch 4 chain =4 lussen, sl st   in 4th ch from hk = halve vast in de 4de lus van de ...

Difficulty: EASY

Row 1: Ch 135, join with sl st to form a ring. Ch 5. * Sk= skip next ch, tr in next ch, ch 1. Rep from * around. Join with sl st in 4th ch of beg ch 5.
Rij 1: ketting van 135 lussen en op't einde met een halve vast de ring sluiten. 5 lussen *steek open laten, dubbel stokje in volgende steek, 1 lusje * blijven herhalen de cirkel rond. Afwerken met halve vast in de 4de lus van de eerst ketting van 5 lusje.

Edging: Rand

Ch 3, (dc, 4ch picot,2dc) in same sp. Sc = single crochet (vaste) in next tr. * (2dc, 4-ch picot, 2 dc) in next tr. Sc in next tr. Rep from * around. Join with sl st in top of beg ch 3.
ketting van 3 lussen, ( stokje, 4 lussen picot , 2 stokjes) in dezelfde sp.... vast in het volgende stokje. * (2 stokjes, 4 lussen picot , 2 stokjes) in het volgende stokje.  vaste in volgende dubbel stokje. herhaal * de kring rond. vast hechten met halve vaste in de top van de ... de 3de lus?

FASTEN OFF

Join thread with sl st in the foundation ch at the base of any tr st. Ch 3, (dc, 4-ch picot, 2dc) in same sp. Sc in next tr. * (2dc, 4-ch picot, 2dc) in next tr. Sc in next tr. Rep from * around. Join with sl st in top of beg ch 3
.....

FASTEN OFF.

Weave ribbon through center and tie a bow.
Een strik door het midden door weven...

Ik hoop dat iemand eventueel de tijd vindt om dit even na te lezen. Eventueel de ontbrekende dingen kan helpen vertalen. Als ik de rode woordjes al weet, zou ik van het laatste mss wel iets kunnen maken.

Alvast heel hart bedankt!

Groetjes Ann 

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 April 2008 om 15:50

1e Picot = picot, je haakt 4 lossen, halve vaste in de laatse losse vanaf de haaknaald (from hook).

bg= beginning chain, dus de eerste gehaakte losse. Je moet hier een halve vaste maken in de 3e losse van je beginketting.

sp = space = ruimte.

Succes (en als ik iets vergeten ben of iets niet duidelijk is, dan meld je maar weer).

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 April 2008 om 16:53
Volgens mij klopt het zoals  miep al zegt.
Back to Top
The Anny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 16 April 2008 om 22:51
Hoi Miep en Breioma,
Dank je wel om te reageren.
Even op een rijtje zetten, want ben niet zeker of ik het wel goed begrepen heb:

Ch 3, (dc, 4ch picot,2dc) in same sp. Sc in next tr. * (2dc, 4-ch picot, 2 dc) in next tr. Sc in next tr. Rep from * around. Join with sl st in top of beg ch 3.

Eerst moet ik een ketting van 3 lossen haken, vervolgen een stokje(in dezelfde steek als waar ik het allereerste losse heb gehaakt van de ketting van 3 lossen). Op dit stokje haak ik 4 lossen en doe ik een halve vast op de 'kop' van het stokje wat ik net gehaakt heb. Vervolgens nog 2 stokjes in dezelfde steek als waar ik de andere stokje ben begonnen. Met het gevolg heb ik in die eerste steek een ketting van 3 lossen en 3 stokjes.
Nu moet ik een vaste haken in de volgende steek. Daarna moet ik ipv die 3 lossen een stokje haken en hetzelfde als hiervoor haken... dan krijg ik dus halve bolletje met daar een klein puntje op?
.... ik hoop dat dit juist is...

Graag als het nog kan, zou ik willen vragen of iemand mss deze zin kan vertalen...
Join thread with sl st in the foundation ch at the base of any tr st. Ch 3, (dc, 4-ch picot, 2dc) in same sp. Sc in next tr. * (2dc, 4-ch picot, 2dc) in next tr. Sc in next tr. Rep from * around. Join with sl st in top of beg ch 3

Nogmaals bedankt voor de moeite...
Groetjes Anny
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 April 2008 om 08:41

Je hebt het goed begrepen,alleen de halve vaste haak je niet in de kop van het stokje,maar in de eerste losse.Je krijgt dan inderdaad een puntje.

Dit is het laatste stukje,De draad aanhechten met een halve vaste in de opzetketting in 1 van de dubbele stokjes.

Haak 3 losse[1 stk-4 lossen picot-2 stk] in dezelfde steek.

1 vaste in het volg.d.stk.*[2 stk.-4 lossen picot-2 stk]in dezelfde steek.1 vaste in het volg.d.stk.* dit herhalen de toer uit en dan sluiten met een halve vaste.

succes,en als het niet lukt,roep je maar.

Back to Top
The Anny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 17 April 2008 om 16:06
Dank u wel Corry,
Ik ga het vanavond uittesten en moest het niet lukken dan geef ik wel een gil.
Hartelijk bedankt voor de vertaling.
groetjes Ann
Back to Top
The Anny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2008 om 15:35

Hallo Iedereen,

Eventjes geleden heb ik naar spoed gezocht naar een patroon van de kousenband. Ik heb toen twee leuke reacties gekregen.

Toen is Breioma en Miep zo vriendelijk geweest om mij te helpen vertalen.

Aangezien dat ik morgen vertrek naar Romenië om de trouw van mijn beste vriendin bij te wonen, heb ik deze week hem afgewerkt. (daarvoor veel te druk gehad met mijn school om er iets voor kunnen doen.)

Ik heb er een vlug een fotootje van genomen om het resultaat met jullie te delen. Volgende week laat ik horen wat zij er van dacht en of ze hem heeft aangetrokken.

Bedankt iedereen,

Groetjes Ann

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2008 om 15:53
Wow, hij is wel heel erg mooi geworden. Gaat vast geluk brengen!
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2008 om 15:54

Heel mooi geworden!

Fijne tijd bij het trouwen.

Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2008 om 09:02
Die ziet er heel erg mooi uit ik denk dat je vriendin er blij mee zal zijn.
Groetjes Teunie
Back to Top
Ticia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2008 om 12:48

heey,

Dat is leuk, daar zal ze vast blij mee zijn.

Ik vind hem in elk geval super mooi .

Groetjes mij Patricia.

Back to Top
The Anny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2008 om 14:23
Dank je wel voor de leuke reacties.

Mijn vriendin vond het een hele leuke kousenband. Maar helaas was ze door al de spanning hem vergeten aan te doen... Maar ik vond het niet zo erg...

Groetjes Ann
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2008 om 14:57
mooi gemaakt hoor.
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns